شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي بانك ملي ايران
شنبه، 1 مهر 1396 - 22:31 کد خبر:31341
اداره كل روابط عمومي بانك ملي ايران بيش از 40 سال قدمت دارد و در حال حاضر با حدود 90 نفر پرسنل در قالب گروه هاي مديريت,ت بليغات (سمعي و بصري), واحد اخبار و اطلاع رساني, انتشارات و كتابخانه, سايت بانك, بخش سنجش افكار عمومي (مشتريان و كاركنان) و واحد اقامه نماز مشغول به كار هستند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سرعت در دسترسي به اطلاعات با ايجاد پايگاههاي اطلاعاتي و به كارگيري فناوري اطلاعات و استفاده از روش هاي جديد الكترونيكي در زمينه هاي اقتصادي و مالي از ضرورت هاي اصلي بقا و تداوم پيشرفت كشورها در عصر دانايي است.


در اجراي طرح تكريم ارباب رجوع كه از سوي دولت ابلاغ گرديده بود، بانك ملي ايران براي دسترسي بهينه به اطلاعات الكترونيكي، انجام خدمات و جلب رضايت مشتريان بانك ملي ايران اقدام به ايجاد پايگاه وب خود نموده است، با استفاده از اطلاعات موجود در پايگاه در صدد است نياز مشتريان را از مراجعه مستقيم به واحدهاي بانك كاسته و ذخيره شدن وقت و انرژي را در جامعه فراهم آورد كه آثار رفاهي مادي و معنوي آن غير قابل انكار است.

تاريخچه
اداره كل روابط عمومي بانك ملي ايران بيش از 40 سال قدمت دارد و در حال حاضر با حدود 90 نفر پرسنل در قالب گروه هاي مديريت,ت بليغات (سمعي و بصري), واحد اخبار و اطلاع رساني, انتشارات و كتابخانه, سايت بانك, بخش سنجش افكار عمومي (مشتريان و كاركنان) و واحد اقامه نماز مشغول به كار هستند.


ما به طور كلي داراي كارشناس تبليغات، كارشناس تجزيه و تحليل ، كارشناس حوزه خبر و كارشناس ارتباطات مردمي هستيم.
كارشناس تبليغات: انواع پوسسترها، بروشورها، تيزرها، كليپ ها و حضور در رسانه ها
كارشناس تجزيه و تحليل: امور مربوط به وب سايت رسمي بانك، سنجش افكار و گسترش بانكداري الكترونيك
كارشناس حوزه خبر: در مسائل اطلاع رساني و اخبار حضور علمي دارند
كارشناس ارتباطات مردمي: به مردم درمورد مسائل ريالي ارزي و خدمات نوين بانكي و انفورماتيك جواب مي دهند.


پروسه يا فرايند كار
اداره كل روابط عمومي داراي يك چارت سازماني است كه عهده دار پياده سازي سياست هاي مديريت عالي بانك ملي است و انعكاس دهنده ميزان رضايت مردم به مديريت. حوزه روابط عمومي حوزه حساسي است و با افكار عمومي سر و كار دارد حساسيت هاي جامعه را درك مي كند و به گونه اي در مسائل ورود پيدا مي كند كه تنش زا نباشد و به بالا بردن آرامش در جامعه كمك مي كند. بنابراين كار پيچيده و حساسي در دنياي ارتباطات كنوني لست و اين به دليل بالا بودن سطح دانش و آگاهي مردم است.


نقش روابط عمومي در بانك ملي
روابط عمومي به عنوان يكي از واحدهاي رسمي و فعال براي ايجاد ارتباط بين مديريت بانك و مشتريان و مديران و كاركنان بطور متقابل و به عنوان زبان گوياي مشتريان و كاركنان تعامل دوسويه را بين مديران و قشرهاي مختلف جامعه برقرار مي كند.


برنامه هاي روابط عمومي بانك ملي ايران
برنامه ها در دو بخش كلان قابل تقسيم هستند:
بخش اول مربوط به مشتريان است. اطلاع رساني در ارتباط با نحوه خدمات بانكي, پيشرفت ها, دستاوردها, بانكداري الكترونيك و كليه اموري كه مربوط به مشتريان است و نيز سنجش ادواري ميزان رضايت مشتريان از عملكرد بانك و انعكاس آن به مديريت جهت اتخاذ تصميم براي بهبود اوضاع.


بخش دوم مربوط به كاركنان است. انعكاس نقطه نظرها, پيشنهادها, مشكلها و كليه مسائلي كه از ناحيه پرسنل مطرح مي شود به مديريت بانك و در نقطه مقابل انتقال ديدگاههاي مديريت به كاركنان, سنجش ميزان رضايت كاركنان به صورت دوره اي از طريق وب سايت و دايره سنجش افكار, ماهنامه بانك و ساير روش هاي ميداني انجام مي شود.


استراتژي هاي روابط عمومي بانك ملي
يكي از مهمترين اهداف روابط عمومي بانك ملي حضور معنادار در فضاي رقابت كنوني, حفظ و تقويت جايگاه بانك ملي ايران به عنوان بزرگترين بانك و نيز ايفاي نقش مؤثر در پياده سازي پروژه هاي عظيم اقتصادي دولت, كمك به رونق كسب و كار , كمك به امنيت اقتصادي جامعه و نهايتاً تسهيل يا روان سازي تعيين نيازهاي متقاضيان و فعالان اقتصادي كشور.

 

منبع: http://www.uast13.ir