شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- با حضور جمعي از اساتيد، مديران و كارشناسان حوزههاي ارتباطات و روابط عمومي پنجمين كنفرانس حرفهايگرايي در روابطعمومي برگزار شد.
پنجمين كنفرانس حرفهايگرايي در روابطعمومي صبح روز شنبه 11 شهريورماه 1396 با حضور جمع كثيري از اساتيد، مديران و كارشناسان حوزههاي ارتباطات و روابطعمومي در محل هتل المپيك تهران برگزار شد.
در ابتداي اين كنفرانس بهنام تقيپور، دبير اجرايي پنجمين كنفرانس حرفهايگرايي در روابطعمومي ضمن عرض خير مقدم و ارايه گزارشي از روند فعاليتهاي صورت پذيرفته در دبيرخانه دايمي كنفرانس به حاضرين، گفت: امروزه رسانههاي اجتماعي و تعاملي به عنوان نمادي از بكارگيري ابزارهاي نوين در زمينههاي مختلف كسب و كار و اطلاعرساني با استفاده از روشهاي اقناعي انتقال پيام و تاثيرگذاري بر ذهن مخاطب، توانستهاند دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده در سازمان را با صرف كمترين هزينه امكانپذير نمايند.
وي در ادامه ايجاد تعامل دوسويه و مستمر و دريافت نقطه نظرات مخاطبان و بكارگيري آن در فرايندهاي كاري سازمان را از ديگر دستاوردهايي دانست كه اين ابزار هوشمند در اختيار فعالان روابطعمومي قرار داده است.
در ادامه اين كنفرانس سيدغلامرضا كاظميدينان، رييس شوراي سياستگذاري كنفرانس حرفهايگرايي در روابطعمومي، ضمن اشاره به موضوع محتوا محوري در رسانههاي اجتماعي گفت: «محتوامحوري»، بهعنوان شاخصي مهم در سنجش حرفه¬ايگرايي در روابطعمومي، محصول توسعۀ رسانههاي اجتماعي است. در واقع، بر اثر توسعۀ فراگير رسانههاي اجتماعي، همچون وبلاگها، ويكيها، وبسايتهاي شبكههاي اجتماعي، پيامرسانها و شبكههاي اجتماعي موبايلي، روابطعموميها كمكم از رويكرد اطلاعرساني صرف و بمباران خبري و تبليغاتي مخاطبان دست برداشتند و به توليد محتواي مخاطبپسند و مبتني بر نياز مخاطب روي آوردند.
ايجاد الگوهاي نوين ارتباطي در سانههاي اجتماعي
در ادامه اين كنفرانس دكتر بهزادحسين عباسي به ارايه مقاله ايجاد الگوهاي نوين ارتباطي در سانههاي اجتماعي پرداخت.
وي گفت: همينطور كه الگوهاي ارتباطي به صورتي فزاينده در حال گسترشاند، آمار ورود به اينترنت و افزايش كاربران آن به طور تصاعدي در حال افزايش است. توسعۀ خطوط اينترنت و شبكههاي اجتماعي، و همچنين فناوريهاي ديجيتالي، ارتباط همزمان در بخشهاي گستردهاي از جهان را امكانپذير ساخته است. امروزه نقش رسانههاي اجتماعي و قدرت نفوذ آنها در ايجاد كمپينهاي اجتماعي و تبليغات فرهنگي در نسل جوان بر كسي پوشيده نيست، و قدرت تبليغات اجتماعي فرهنگي در اختيار فرد يا سازماني است است كه رسانههاي اجتماعي را در اختيار دارد.
دكتر عباسي ادامه داد: محتوا اصل ورود به رسانههاي اجتماعي را ميسازد. هيچ اقدامي به اندازۀ توليد محتواي باكيفيت، كه مخاطبان از آن لذت ببرند، استفاده كنند و با آن ارتباط برقرار كنند، نميتواند براي نتيجه گرفتن از تلاشهايتان در رسانههاي اجتماعي مؤثر باشد.
بايد محتواهايي توليد شود كه در كنار ارتباط با موضوع كاري و فرهنگي، براي مخاطبان مفيد و سرگرمكننده باشد. با حفظ استمرار در توليد و انتشار محتواهاي باكيفيت و مرتبط در رسانههاي اجتماعي، مخاطباني خواهيم داشت كه با سازمان در تعامل و پيگير كار و خدماتاند. چنين مخاطباني براي هر كسبوكاري سرمايه به حساب ميآيند كه آن را گامبهگام به سوي موفقيت و سودآوري بيشتر پيش ميبرند.
براي تدوين فرايند استراتژي رسانههاي اجتماعي، پيش از هر چيز بايد بدانيم در حال حاضر كجا هستيم. پس از اينكه به دركي از جايگاه خود رسيديم، مخاطبان خود را بهدرستي شناسايي كنيم و درنهايت، هدفمان را از حضور در شبكههاي اجتماعي به صورت شفاف مشخص كنيم.
برگزاري مراسم تقدير
برگزاري مراسم تقدير از حاميان آموزش روابطعمومي درسازمان ديگر بخش برگزاري اين كنفرانس بود.
همچنين در اين مراسم از فعاليتهاي علمي و عملي استاد اميرهوشنگ عباسزاده در حوزههاي ارتباطات و روابطعمومي بهعمل آمد