شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سرپرست امور رسانه هاي دانشگاه آزاد اسلامي: مدير رسانه گريز، محكوم به شكست و ناكامي است
یکشنبه، 12 شهریور 1396 - 16:42 کد خبر:31182
سرپرست امور رسانه هاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: رسانه، ابزار اعمال مديريت در دنياي امروز است و بايد توجه داشت در جهان كنوني كه كسي با رسانه بيگانه نيست، مديري كه رسانه گريز است، محكوم به شكست و ناكامي است.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) رسانه، ابزار اعمال مديريت در دنياي امروز است و بايد توجه داشت در جهان كنوني كه كسي با رسانه بيگانه نيست، مديري كه رسانه گريز است، محكوم به شكست و ناكامي است.

به گزارش شارا از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي استان فارس، صالح اسكندري در نشست شوراي هماهنگي مسئولان روابط عمومي اين دانشگاه در شيراز بيان داشت: در دنياي امروز به سبب توسعه شبكه‌هاي اجتماعي و گستردگي روز افزون آنها، شاهد قدرتمندتر شدن نقش رسانه‌ها در جاي جاي جهان هستيم.


وي افزود: در چنين شرايطي، فرد و نهادي موفق است كه همگام با اين توسعه و پيشرفت‌ها از ابزار قوي و غني رسانه استفاده مطلوب و بهينه كند و همچنين نبايد فراموش كنيم كه دانش آموزان و دانشجويان مجهز به ابزارهاي امروزي هستند و نبايد از آنها عقب بمانيم.


اسكندري ادامه داد: در هزاره جديد شاهد فضايي تعاملي و دوسويه همراه با خلق انديشه بين مخاطب و صاحب رسانه هستيم و بي شك در دنياي جديد، رسانه، اطلاع رساني دقيق و موشكافانه نقش و جايگاه تعيين كننده اي دارد.


وي، اظهار داشت: مسئولان روابط عمومي ها بايد از تمام قابليت ها و ظرفيت هاي موجود براي هم افزايي و همكاري با رسانه ها براي بيان عملكرد و نقاط قوت دانشگاه بهره گيرند.


اسكندري گفت: فضاي كنوني جهان، اعمال مديريت نوين و ايده جديد را مي پسندد از اين رو يك مدير روابط عمومي بايد بروز و داراي قوه ابتكار و خلاقيت مدرن باشد.


او افزود: در كشورهاي پيشرفته دنيا، بيشتر افرادي كه در رسانه ها و يا روابط عمومي ها مشغول به كار هستند در زمره افراد هوشمند و با ضريب هوشي بالا هستند و اميدواريم مديران دستگاه ها و نهادهاي اجرايي كشورمان نيز به ارزش و جايگاه واقعي روابط عمومي ها، آگاهي و شناخت بيشتري داشته باشند.


سرپرست امور رسانه هاي دانشگاه آزاد اسلامي اضافه كرد: يك روابط عمومي خوب در رشد، تعالي و بالندگي سازمان نقش مهمي را ايفا مي كند.


اسكندري، با تاكيد بر احياي نقش و جايگاه روابط عمومي‌ها در دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: ارتباطات و اطلاع رساني در دنياي امروز از الگوهاي سنتي پيروي نمي كند و به همين سبب بايد خلق سوژه و ايده‌هاي جديد، سرلوحه كار مسئولان روابط عمومي قرار گيرد.


سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه هاي دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: بايد به سمت الگوهاي تعاملي جديد كه متناسب با دانش و علم هزاره جديد است حركت كنيم، الگوهايي كه پاسخگوي نيازهاي واقعي اين سازمان باشد.


اسكندري ادامه داد: الگوي‌هاي مدرن، توانمند، يكپارچه و هوشمند بايد در حوزه اطلاع رساني اين دانشگاه حاكم شود و در اين راه توليد محتوا به عنوان مولفه اصلي در اطلاع‌ رساني فراموش نشود زيرا اين امر نقش حياتي در جذب مخاطب و دفاع از منافع اين سازمان دارد.


وي، جلب اعتماد عمومي را يكي از ويژگي هاي مهم در كار رسانه دانست و افزود: فعاليت سه دهه دانشگاه آزاد اسلامي با 400 واحد و مركز دانشگاهي، مصداق عيني اعتماد به مردم است اما بايد كاري كرد كه مردم هم به دانشگاه اعتماد كنند و اين ارتباط دو سويه روز به روز تقويت شود.