شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : درس هاي روابط عمومي هوشمند از خورشيدگرفتگي (كسوف)
جمعه، 3 شهریور 1396 - 08:25 کد خبر:31072
اين مطلب نياز به شروع با مقداري احتياط براي تمام استراتژيست هاي روابط عمومي دارد – موج سواري خبري (نيوزجكينگ) موثر از چنين رويدادي فقط براي آن دسته از برند ها يا شركت هايي كه واقعا داراي تناسب و هيجان هستند، كارآيي دارد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اين مطلب نياز به شروع با مقداري احتياط براي تمام استراتژيست هاي روابط عمومي دارد – موج سواري خبري (نيوزجكينگ) موثر از چنين رويدادي فقط براي آن دسته از برند ها يا شركت هايي كه واقعا داراي تناسب و هيجان هستند، كارآيي دارد.

 

يا شايد براي كساني كه در ايجاد يك تناسب و هيجان غير منتظره بسيار باهوش هستند. اما، اجبار به ايجاد تناسب و هيجان به خورشيدگرفتگي، مثل بيان سرو پنكيك در Denny’s، به احتمال زياد يك تلاش هدر رفته است.

 

 از طرف ديگر، چندين شركت وجود دارند كه عينك مي فروختند يا هتل هايي را در مسير مستقيم خورشيدگرفتگي داير مي كردند با يك دليل كاملا قانوني براي پول نقد. همچنين برخي از ارتباط هاي (اتصالات) زيركانه و ظريف وجود دارند كه ارزش بررسي را دارند. در اين جا برخي از "بهترين شيوه ها"يي كه ما مشاهده كرده ايم و برخي از تاكتيك هايي كه بايد از آن دوري كنيد، ارائه شده اند.


براي سازمان هاي روابط عمومي، انتظارات واقعي مشتري را تعيين كنيد
اگر به منظور كمك به كسب پوشش خبري از يك رويداد كار مي كنيد، اطمينان حاصل كنيد كه سخنگوي تان ديد خود را بر پيام هاي كليدي از دست نمي دهد. اين جايي است كه مقداري آموزش هاي رسانه اي هدفمند، درست قبل از مصاحبه ها، به شدت توصيه مي شود. ما زماني با يك كارشناس خواب مشغول به كار بوديم، كه در حال صحبت در مورد خواب و زمان صرفه جويي در نور روزانه بود، كه سهوا (؟) فراموش كرد نام كمپاني تشكي كه حامي مالي تور بود را ذكر كند.


بهره برداري از كارشناسان ميداني و متخصص
هر كسي كه به نجوم، اپتومتري، عكاسي و يا ديگر زمينه هاي مربوط به علم، مرتبط است، برويد دنبال آن! ما دوست داريم كارشناساني را ببينيم كه به منظور لذت از ديدن خورشيدگرفتگي به شكلي ايمن، راهنماهايي را منتشر مي كنند،

 ما همچنين برندهايي را كه نكاتي را به منظور آمادگي براي تماشا و عكاسي بيان مي كنند، و كارشناساني كه مصاحبه هاي هوشمند در مورد اين موضوع دارند، ارج مي نهيم. هيچ چيزي مثل مواجهه هوشمندانه با يك موضوع داغ (hot topic)، نمي تواند اعتبار و شهرت براي يك مدير عامل و يا ساير مديران اجرايي، بسازد. اين نوع مصاحبه ها اغلب "دروازه روابط عمومي" به يك پروفايل يا ديگر قطعه برجسته تر در آينده هستند.


يك مفهوم (خط مماس) مرتبط را پيدا كنيد و آن را به كار ببنديد
متخصصان بسياري وجود دارند كه تخصص خورشيدگرفتگي را به فروش مي رسانند، بنابراين مسابقه براي پوشش شديد شده است. گاهي اوقات شرط بهتر رفتن از مسير شلوغ با يك زاويه ديگر كه واقعا مرتبط باشد، است. يكي از ناشران هوشمند، ايده درخشان تبليغ مراقبت از حيوانات در روز خورسيدگرفتگي را كشف كرد و نويسنده خود را در Today Show، در ميان ديگر رسانه ها، يافت! آيا مي دانستيد كه حيوانات خانگي مي توانند تحت تاثير اين پديده قرار بگيرند؟ ما هم نمي دانستيم.


استفاده از نيروي زاويه محلي
خورسيدگرفتگي يك محدوده وسيع را در سراسر آمريكا در بر مي گيرد، بنابراين شهرهايي كه به طور مستقيم در "مسير خورشيدگرفتگي كامل" قرار دارند، مانند Bowling Green، KY يا كانزاس سيتي، KS، واقعا صافند، روابط عمومي هوشمندانه. هتلداران و رستوران هاي محلي كه به توريست ها ديد ويژه اي را در بحث پوشش رسانه اي ارائه مي دهند، چنان كه هرگز قبلا مانند آن را نديده باشند. Airbnb به طور محلي و ملي از داستان هاي جلب مشتري سود برد كه نياز به محل هاي سكونت عظيم در مكان هاي غيرمحتمل داشتند. پوشش محلي همچنين نشان دهنده داستان هاي مورد علاقه و انتظار انسان است، كه شهرهاي كوچك اغلب در خدمت آن هستند، مانند اين يكي در مورد آلباني، شهروندان اورگان به نجات يك زن و شوهر آمدند كه دچار لغو اشتباه هتل شده بودند. ما اميدواريم كه تمام شهرها در اين مسير، توجه زيادي را به خود جلب كنند كه مدت ها پس از بازگشت خورشيد نيز به طول انجامد.


اطمينان حاصل كنيد كه مي توانيد به وعده هاي خود عمل كنيد
به دست آوردن بيشترين شانس از فرصت هاي يك در ميليون، مثل اين، نياز به برنامه ريزي دقيق دارد. ما به تجربه ياد گرفته ايم كه همه كارشناسان را مورد بررسي قرار دهيم، قبل از اين كه با آن ها براي برادكست و يا مصاحبه هاي ديگر، به پيچ (pitch) برويم. زمان هايي مانند اين مي تواند برخي از مقامات بحث برانگيز را به ارمغان آورد، كه مي توانند زياد وعده بدهند و كم عمل كنند.

 

همچنان مهم است كه به خاطر داشته باشيد، براي تامين كنندگان و فروشندگان لوازم جانبي خورشيدگرفتگي - آيا مي توانيد از پس ميزان تقاضا بر آييد؟ آيا وب سايت شما و كاركنان خدمات مشتريان شما مي توانند درخواست ها را بدون سوء مديريت، مديريت كنند؟ اين ها سوالات مهمي هستند كه قبل از وقوع خورشيدگرفتگي بعدي يا هر نوع رويداد مشابه ديگري، بايد از خود بپرسيد و به آن ها پاسخ دهيد.

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)