شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، هر زمان كه تكنولوژي يا برنامه جديدي شكل مي گيرد، بازاريابان نخستين نفراتي هستند كه شروع به استفاده از آنها مي كنند. به همين خاطر، بازاريابان به طور دائمي به دنبال رقابت و جلب توجه مخاطبان شان هستند.
در حال حاضر، اين تكنولوژي «ويدئو» است كه به خاطر بازگشت سرمايه زيادش مورد توجه بازاريابان بسياري قرار گرفته است.
امروزه آستانه توجه مخاطبان بسيار كم شده است. ويدئو بهترين نوع محتوايي است كه مي تواند سريعا توجه مخاطب را به خود جذب كند. گزارشات نشان مي دهد نيمي از بازاريابان تصميم گرفته اند در سال ۲۰۱۷ از پتانسيل بازاريابي ويدئويي بهره مند شوند.
ايده هاي توليد محتواي ويدئويي
بسياري از بازاريابان مي دانند كه بايد شروع به استفاده از بازاريابي ويدئويي كنند، اما آنها نمي دانند چگونه بايد اين كار را انجام دهند؟ از كجا شروع كنند؟ و چه نوع ويدئوهايي بسازند.
ما در ادامه چند ايده براي شروع توليد محتواي ويدئويي به شما پيشنهاد مي كنيم.
اگر تازه شروع به كار كرده ايد:
- همراه با تيم خود ويدئويي بسازيد و به مشترياني كه جديدا به شما اضافه شده اند، خوشامد بگوييد.
- ويدئويي از نسخه آزمايشي محصول خود بسازيد.
- يك گيف متحرك از نحوه عملكرد يكي از ابزارها ي تان تهيه كنيد.
- ويدئوهاي ۱۵ ثانيه اي از توصيفات مشتريان واقعي و وفادارتان تهيه كنيد.
اگر جزو كسب وكارهاي متوسط هستيد:
- معرفي كوتاهي از شركت، ماموريت و ديدگاه هاي آن
- ساخت فيلم هاي آموزشي در مورد محصول و خدمات تان
- ساخت ويدئوهايي راجع به مشتري و نحوه حل شدن مشكل او با خدمات شما
اگر كسب وكار حرفه اي داريد:
- پست هاي وبلاگي خود را به ويدئو تبديل كنيد.
- مصاحبه با اعضاي كليدي شركت را فراموش نكنيد.
- يك نسخه نمايشي از محصول خود ايجاد كنيد
- ارائه هاي تخصصي از اعضاي شركت پخش كنيد.
ايده هاي توليد ويدئوهاي زنده
- استفاده از لايو اينستاگرام يا توييتر براي نشان دادن رويدادهاي مرتبط با صنعت تان كه مديران شركت در آنها حضور دارند.
- مصاحبه زنده با يك تأثيرگذار يا رهبر فكري كه در صنعت شما فعاليت دارد.
- ساخت ويدئو از اتفاقاتي كه طي يك روز در شركت شما رخ مي دهد.
- جلسات پرسش و پاسخ بين مشتريان و تيم شما.
اضافه كردن ويدئو به استراتژي بازاريابي تان
حال با خواندن اين ايده ها ممكن است ايده هاي بيشتري به ذهن تان خطور كند، اما اين ايده ها را چگونه بايد استفاده كنيد؟ چگونه بايد از آنها برايبازاريابي استفاده كنيد؟
استفاده از محتواي ويدئويي توليدشده توسط كاربران: با اينكه بازاريابان بهترين داستان پردازان هستند، اما گاهي مشتريان مي توانند داستان هاي تأثيرگذارتري بگويند. مشتريان اغلب به حرف ها و گفته هاي ساير مشتريان بيشتر اعتماد دارند، بنابراين بازاريابي مدرن بيشتر به سمت اين نوع از محتواها حركت مي كند. با استراتژي هاي مختلف مشتريان خود را به توليد محتوا براي خود تشويق كنيد. حال اين استراتژي مي تواند مسابقه باشد يا ….
داستان مشتريان تان را بگوييد: مشتريان خوشحال بهترين پشتيبان و حامي شما هستند. شما مي توانيد از داستان هاي مشتريان خوشحال تان براي ساخت ويدئو استفاده كنيد. بدين ترتيب، كاربران ديگر با مشاهده اين داستان ها ترغيب مي شوند تا به موفقيت هاي مشابهي دست پيدا كنند.
از مشتريان آنلاين خود براي ملاقات هاي آفلاين دعوت كنيد: جمع كردن مخاطبان آنلاين به يك رويداد فيزيكي كار ساده اي نيست، بنابراين بايد از استراتژي هاي بسيار پيشرفته اي براي اين كار استفاده كنيد. سپس ويدئوهايي از اين رويداد بگيريد و در شبكه هاي اجتماعي خود از آن استفاده كنيد.
پشت صحنه كسب وكار خود را به اشتراك بگذاريد:
استوري هاي اينستاگرام بهترين گزينه براي به اشتراك گذاري پشت صحنه هاي كسب وكار شما هستند. مردم علاقه مندند پشت صحنه كسب وكار شما را ببينند و به آن چه رخ مي دهد پي ببرند. شما مي توانيد ايده هاي مختلفي را به كار بگيريد و ارتباط احساسي با مخاطبان خود برقرار كنيد.
ويدئوهاي آموزش محصول تهيه كنيد: تحقيقات نشان مي دهند تصاوير هزار برابر يك كلمه ارزش دارند، حال ويدئو مي تواند ارزشي بيشتر نيز داشته باشد. فيلم ها براي آموزش بهترين پلتفرم هستند. ويدئوها به راحتي هضم مي شوند و به راحتي مي توان آنها را فهميد. مي توانيد اين ويدئوها را در وبلاگ يا آپارات به اشتراك بگذاريد.
منبع: فرصت امروز