شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بازسازي جايگاه برند از طريق برنامه روابط عمومي
جمعه، 27 مرداد 1396 - 18:16 کد خبر:30978
اگر قصد داريد از روابط عمومي براي بازسازي جايگاه برند خود استفاده كنيد و اين موضوع شما را ترغيب كرده است كه از نزديك به برنامه روابط عمومي خود نگاهي بيندازيد، در اين مطلب كوتاه به نقل از سايت هورموند به بيان چهار قانون ساده كه مي تواند به عنوان نقطه شروع به شما كمك كند مي پردازيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اگر قصد داريد از روابط عمومي براي بازسازي جايگاه برند خود استفاده كنيد و اين موضوع شما را ترغيب كرده است كه از نزديك به برنامه روابط عمومي خود نگاهي بيندازيد، در اين مطلب كوتاه به نقل از سايت هورموند به بيان چهار قانون ساده كه مي تواند به عنوان نقطه شروع به شما كمك كند مي پردازيم.

1- نخست دريابيد كه جايگاه تان در ذهن عموم چيست. چند دلاري براي پژوهش خرج كنيد يا شال و كلاه كنيد و بيرون برويد و با مشتريان و مخاطبان تان حرف بزنيد. فراموش نكنيد كه مهم ترين افراد، سردبيران نشريه هاي كليدي هستند.

2- راهكار بازسازي جايگاه برندتان را انتخاب كنيد. مهم است مفهوم خاصي را كه مي خواهيد از طريق تبليغات و روابط عمومي به دست آوريد، از صفر شروع كنيد. يقين بداريد كه فرد ديگري به اين مفهوم نپرداخته است و از به كاربردن اصطلاحاتي مانند مترقي، مدرن و ديناميك پرهيز كنيد. اينها ارتباطي با بازسازي جايگاه برند ندارند و روابط عمومي نمي تواند كار چنداني در خصوص آنها انجام دهد.

3- همه را متقاعد سازيد كه به طور انحصاري بر ايده بازسازي جايگاه برندتان تمركز كنند. اين امر شامل مديران شما، آژانس تبليغات و البته تمام كساني است كه در دپارتمان روابط عمومي كار مي كنند. بر راهكار اصلي تان تمركز كرده و آن را با كمك نشريه ها تقويت كنيد.

4- گاه تلاش هاي روابط عمومي تان را همراه با فعاليت هاي تبليغاتي تان و جايگاه كلي ماركتينگ تان ارزيابي كنيد. روابط عمومي يكي از ابزارهاي متعددي است كه بايد همان جهت را هدفگيري كند. اگر روابط عمومي جهتي را انتخاب كند و تبليغات جهت ديگري را، اين موضوع به خودي خود موجب شكست تان خواهد شد. به خاطر بسپاريد كه انطباق مجدد ادراكات، نيازمند زمان و صبر و حوصله است.
 

منبع: http://forsatnet.ir/