شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات براي فروش داراي چه استاندارد هايي است
سه شنبه، 24 مرداد 1396 - 09:42 کد خبر:30945
تبليغات براي فروش موضوع اين مقاله است. قبل از اينكه شروع به تبليغ كالا و خدمات خود كنيد لازم است دستورالعمل مشخصي براي اين كار داشته باشيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، تبليغات براي فروش موضوع اين مقاله است. قبل از اينكه شروع به تبليغ كالا و خدمات خود كنيد لازم است دستورالعمل مشخصي براي اين كار داشته باشيد.

به گزارش پارك بازاريابي ايران، در غير اين صورت ممكن است هزينه و خسارت زيادي را متحمل شويد، بنابراين قبل از شروع طرح ريزي براي تبليغات براي فروش موارد زير را رعايت كنيد.

1- تعريف كالا و خدمات

نخستين گام اين است كه شما كالا و خدمات خود را به درستي بشناسيد؛ هم جنبه هاي مثبت و هم منفي آن را بدانيد. ذهنيت مشتريان، مخاطبان و عموم مردم در رابطه با كالا و شركت خود را بدانيد. در خصوص شركت هايي كه كالا و خدماتي مشابه شما عرضه مي كنند اطلاعات لازم و كافي را كسب كنيد. بدانيد آنها از روش هايي براي معرفي و تبليغات كالاي خود استفاده مي كنند. اگر اين اطلاعات را به درستي جمع آوري كنيد بهتر مي توانيد به معرفي كالاي خود بپردازيد.

2- تعهدات خود در قبال مشتريان را بدانيد

هر كالا و خدماتي بايد جوابگوي تقاضاها و نيازهاي مشتريان باشد، بنابراين در هر پيام رساني تبليغي بايد بتوانيد يكي از نيازها و مشوق هاي مشتريان را پيدا كرده و به آن تأكيد و توجه داشته باشيد. سعي كنيد يك برنامه بازاريابي مخصوص خود را داشته باشيد. تأكيد بر مرغوبيت كالا و پيام رساني به اندازه مناسب، تنها راه هاي يافتن مشتريان نيستند.

3- شناخت مشتريان و سلايق آنها

بايد گروه هاي سني مختلف كه جزو مشتريان شما هستند و سليقه هاي آنها را به درستي بشناسيد و بدانيد كه براي برقراري ارتباط و تبليغ كالاي خود در خصوص اين گروه ها از چه شبكه ها و كانال هاي ارتباطي بايد استفاده كرد.

براي شناخت بهتر مشتريان خود بايد به سن، ميزان تحصيل، مجرد يا متأهل بودن، طبقه اجتماعي و اقتصادي و مواردي از اين دست توجه كنيد.

4- هدف تان را بشناسيد

قبل از اينكه دستورالعمل خاصي را جهت تبليغات كالاي خود طراحي كنيد، هدف خود را به درستي بشناسيد. بايد بتوانيد نظر افراد را به سمت استفاده كردن از محصول خود تغيير بدهيد. بايد بتوانيد حسن شهرت محصولات تان را افزايش دهيد. به دنبال پيدا كردن مشتريان تازه باشيد. تعريف جديدي براي كالاي خود داشته باشيد و ميزان تقاضا را براي آن در بازار بالا ببريد. پس از بررسي بازار و مشتريان خود، تعريف بهتري از هدف هاي تان و كالاهاي تان به دست خواهيد آورد.

5- هزينه آگهي هاي تبليغاتي

شما بايد بدانيد كه تا چه ميزان مي توانيد بابت آگهي هاي تبليغاتي كالاي خود سرمايه گذاري و هزينه كنيد. داشتن سرمايه اندك به معناي عملكرد ضعيف تر و نتايج اندك نيست. پژوهش ها ثابت كرده اند كه با سرمايه كم نيز مي توان با برند هاي مشهور و بزرگ رقابت كرد. براي در نظر گرفتن هزينه تبليغات مناسب براي كالاي تان مي توانيد از راهكارهايي كه در زير مي آيند استفاده كنيد.

الف) اگر شركت شما محدود و كوچك است، بهتر است تا مي توانيد براي تبليغات هزينه كنيد.

ب) سعي كنيد به روش هاي كاري و تبليغي بقيه همكاران و حريفان خود توجه داشته باشيد و از آنها استفاده كنيد.

ج) از ميزان درآمدي كه داريد چند درصدي را براي آگهي هاي تبليغاتي متناسب با كالا و خدمات خود كنار بگذاريد. به عنوان مثال هزينه تبليغات در بخش خدماتي مانند خياطي و طراحي لباس و از اين دست بايد بيشتر از بخش كالاهاي مصرفي باشد.

د) هنگام سرمايه گذاري در بخش تبليغات به اهداف خود از فروش محصولات تان توجه كنيد.

 انتخاب وسيله تبليغاتي مناسب براي فروش

هر چقدر در زمينه انتخاب وسيله تبليغاتي مبتكر باشيد بهتر است. هر وسيله يا شبكه اي جنبه هاي مثبت و منفي دارد.

- روزنامه: بهترين وسيله براي تبلغات است زيرا شما مي توانيد در آن خصوصيات كالا و خدمات خود را با ساير كالاها به صورت تطبيق و قياس معرفي كنيد.

- رسانه هاي عمومي تر مانند تلويزيون: وسيله اي قابل اعتماد براي آگهي كردن است كه عموم مردم در گروه هاي مختلف از آن استفاده مي كنند.

- نشريات: نسبت به تلويزيون و روزنامه محدودتر است و براي آگهي هاي منطقه اي بهتر است.

- بنرها: از طريق بنرها مي توانيد محصولات خود را به صورت مستمر در معرض ديد همگان قرار دهيد.

- راديو: از آنجا كه فقط از طريق صدا مي توان با مخاطبان ارتباط برقرار كرد، بنابراين مي توان با ايجاد تصورات در ذهن شنوندگان به تبليغ كالاي خود پرداخت كه تأثير سريع تري دارد.

تجربيات نشان داده كه بهتر است از چندين وسيله ارتباطي همزمان استفاده شود.

 

منبع: فرصت امروز