شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- برخي از استراتژي هاي روابط عمومي قابل استفاده و بكارگيري در هر كسب و كاري مي باشند و شما به منظور بهره مند شدن از آنها فقط و فقط نياز به بكار بردن آنها در كمپين بازاريابي خودتان داريد.
خواه مدير يك شركت بزرگ باشيد يا استارت آپي را در حوزه فن آوري اداره كنيد يا حتي مالك يك كسب و كار كوچك محلي باشيد، 4 استراتژي در حوزه روابط عمومي كه به شما معرفي مي كنيم، در صورت بكارگيري و استفاده صحيح منافع زيادي براي شما به دنبال خواهند داشت.
يك داستان جذاب موجب جلب توجه مخاطب مي شود.
اگر از اين راهكار بخوبي استفاده شود مي تواند شركت و سازمان شما را براي انتقال پيام هاي كليدي خودش به مخاطبين هدف خود به شكلي ياري دهد كه در اذهان آنها الهام بخش معنا باشد. توجه داشته باشيد كه هر كارمندي در مجموعه شما داراي ديدگاه خودش مي باشد و اين به اين معنا است كه هر يك از آنها گوينده يك داستان هستند. توجه داشته باشيد كه بيان داستان هاي مختلف تا زماني كه يك هسته و درون مايه يكساني را دنبال مي كنند اشكالي نداشته و در نهايت يك پيام مشخص و ثابت را انتقال مي دهند.
براي شناخت اين داستان مي توانيد اين سوالات را مطرح كنيد: چه تفاوتي با رقباي خود داريم؟ فرهنگ سازمان ما چيست؟ در كجاي صنعت قرار داريم؟ چه كاري انجام مي دهيم كه پيش از اين توسط ديگران انجام نشده است؟ چرا يك مشتري بايد ما را انتخاب كند؟
ويدئو همواره پادشاه تمامي انواع محتوا است.
هر شركتي مي تواند از قدرت ويدئو در زمينه روابط عمومي بهره مند شود. استفاده از محتواي ويدئويي روشي بسيار خوب و مناسب براي درگير كردن مخاطب و انتقال پيام مورد نظر شما مي باشد. همچنان كه مي بينيد شركت هاي مختلف كه در حوزه تبليغات و روابط عمومي فعاليت دارند، همواره بيشتر و بيشتر نسبت به استفاده از اين نوع محتوا در استراتژي هاي تبليغاتي و بازاريابي خودشان و مشتريان خودشان اقدام مي كنند و از اين طريق بر اهميت استفاده از ويدئو تاكيد مي كنند.
توجه داشته باشيد كه رسانه هاي بسيار زيادي امروزه براي تامين محتواي خود سعي در استفاده كردن و اشاره كردن به ويدئو هاي تهيه و منتشر شده در بخش هاي مختلف دارند و در صورتي كه شما از اين موارد در محتواي خود استفاده كنيد از احتمال قرار گرفتن در محتواي آن رسانه هاي برخوردار مي شويد.
تخصص هميشه داراي ارزش است.
بسيار از شركت ها و كسب و كارهاي مختلف روياي قرار گرفتن بر روي صفحه اول مجلات اقتصادي بزرگ را در سر مي پرورانند، اما جز برخي موارد بسيار معدود، چنين چيزي ب راحتي ممكن نمي شود و بدست آوردن چنين فرصتي نيازمند كار و تلاش بسيار زياد است، پس از هر فرصتي به راحتي چشم پوشي نكنيد.
هر چند كه ممكن است شما اشاره شدن به نام كسب و كار خود را در يك مطلب كوتاه در يك مجله اقتصادي آن هم در حد چند كلمه را چيزي مهمي تلقي نكنيد، اما بدانيد كه اشاره شدن به نام يا لوگو شما هر چند كوتاه باز هم ارزش بسيار زيادي برخوردار است و سنگ بنايي براي بنيان يك پوشش خبري قوي به حساب مي آيد. چنين سنگ بنايي نه تنها موجب تقويت موقعيت و تخصص شما در صنعت مي شود، بلكه شركت شما را به عنوان موضوعي مهم و داراي ارزش براي پوشش داده شدن توسط ديگر رسانه ها معرفي مي كند.
همواره بايد در شبكه هاي اجتماعي حضور داشته باشيد.
با ظهور شبكه هاي اجتماعي مصرف اخبار از انواع مختلف شكل و رويه متفاوتي به خود گرفته است. نسل قديمي تر شبكه هاي اجتماعي مانند فيسبوك، توئيتر، اينستاگرام، لينكداين و همچنين نسل جديد تر آنها مانند پريسكوپ و اسنپ چت به كاربران اجازه مي دهد تا اخبار مورد نياز خود بر اساس نياز و سليقه خود مرتب كنند.
هيچ رسانه بهتر و جديد تري نسب به اين شبكه ها براي برقراري ارتباط با مخاطب هدف شما وجود ندارد. چرا كه امروزه خبرنگاران، مشتريان و مشتريان بالقوه همه و همه تنها براي يافتن اخبار ويژه و جديد به اين شبكه ها رجوع مي كنند. البته براي استفاده بهينه از اين شبكه ها، سياست هاي مناسب در زمينه شبكه هاي اجتماعي بايد تهيه و تنظيم شود.