شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات محتوا محور
سه شنبه، 10 مرداد 1396 - 15:31 کد خبر:30715
امروزه دنياي تبليغات تغيير كرده است و اگر چه تبليغات آنلاين سهم زيادي دارد، شركت‌ها و برندها نبايد از تاثيرات تبليغات محتوا محور غافل شوند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- امروزه دنياي تبليغات تغيير كرده است و اگر چه تبليغات آنلاين سهم زيادي دارد، شركت‌ها و برندها نبايد از تاثيرات تبليغات محتوا محور غافل شوند. بر خلاف گذشته، ديگر پرداخت هزينه در رسانه‌ها براي انجام تبليغات نمي‌تواند توجه مشتريان را جلب كند و برندها و شركت‌ها اگر مي‌خواهند در دنياي رقابت پيروز باشند، بايد به دنبال روش‌ها و استراتژي‌هاي جديد باشند. تبليغات محتوا محور يكي از اين روشهاست.

هزينه‌ها و مزاياي تبليغات آنلاين
جداي از اين بحث كه تبليغات آنلاين چقدر مي‌تواند موثر و مفيد واقع شود، مبحث مهم ديگريست كه بايد به آن پرداخته شود. به نظر مي‌رسد برندهاي هوشمند و موفق برندهايي هستند كه استفاده از تبليغات در رسانه‌هاي قديمي و متداول با پرداخت هزينه را رها كرده و به سراغ تاسيس رسانه مخصوص به خود رفته‌اند. اين شركت‌ها و برندها در اين حالت مي‌دانند بايد درست بر روي چيزي تمركز كنند كه نظر مشتريانشان باشد: پيشنهاد و توصيه، ارائه اطلاعات و پيشينه برند و گاهي نيز ايجاد سرگرمي براي آنان. به عبارت ديگر، دنياي امروزي تبليغات ديگر صحبت كردن در مورد مشتري نيست، بلكه صحبت كردن با مشتريسيت. اين مفهوم، چيزي جز تبليغات محتوا محور نيست.


جايگزين كردن رسانه‌هاي متداول با رسانه خصوصي توسط يك برند، از نظر اقتصادي نيز سبب مي‌شود تا بودجه شركت موثرتر و كارآمدتر صرف تبليغات شود. علاوه بر اين، انجام تبليغات با پرداخت هزينه در رسانه‌ها چيزي بيش‌تر از صرفا اتلاف هزينه است.زيرا امروزه رسانه‌ها و وسايل ارتباط جمعي به سرعت در حال تغيير است و اگر برندي بخواهد با پرداخت هزينه از اين رسانه‌ها براي تبليغات خود استفاده كند، بايد نيروي كاري و هزينه بالايي صرف كند تا خود را با اين تغييرات مطابقت داده و همواره به دنبال جديدترين تكنولوژي يا بستر ارتباطي باشد.


با اين حال، علي رغم اينكه تبليغات زياد و پرداخت هزينه‌هاي گزاف براي تبليغات در رسانه‌ها صرفا سبب موفقيت يك برند يا فروش بالاي يك محصول نيست، هنوز هم شركت‌ها و برندهاي بسياري هستند كه اصرار دارند از اين استراتژي براي موفقيت در بازار رقابت استفاده كنند.
 
۳ دليل كه شما را مجاب مي‌كند بر روي تبليغات محتوا محور سرمايه گذاري كنيد
امروزه ارزش‌ها از سمت سرمايه گذاري و صرف هزينه در رسانه‌هاي عمومي به سمت تبليغات محتوا محور و مرتبط در رسانه‌ مخصوص هر برند تغيير يافته است. اما بسياري از شركت‌ها و برندها هنوز با اين تغيير كنار نيامده يا اهميت آن در موفقيت را ناديده مي‌گيرند.


همانند تبليغات در رسانه‌هاي عمومي با صرف هزينه، تبليغات در رسانه مخصوص يك برند و ايجاد محتواهاي مرتبط نيز استراتژي‌هاي خاص خود را دارد تا بتواند بر روي مخاطب تاثيرگذار باشد. اما فراموش نكنيد اگر شما بتوانيد نيازها و سلايق مشتريان خود را به خوبي بشناسيد، سپس به توليد محتوا بپردازيد و اعتماد و توجه آن‌ها را جلب كنيد، رقابت را در دست گرفته‌ايد و مي‌توانيد به انتظار موفقيت باشيد. اگر هنوز هم نسبت به تبليغات محتوا محور دچار شك و ترديد هستيد، سه دليل مهم زير را حتما مرور كنيد:

۱) رهبري منسجم‌تر
تبليغات محتوا محور به شما اين امكان را مي‌دهد تا از همه فرصت‌هايي كه برايتان پيش مي‌آيد، استفاده كنيد. اما فراموش نكنيد انتشار محتوا هدف خاص خود را دارد و اگر بدون هدف به انتشار محتوا بپردازيد موفق نخواهيد شد.


در اين راستا، از تمامي كارمندان خود كمك بگيريد و بر اساس حوزه تخصص آنان رهبري گروه‌هاي مختلف را به آنان بسپاريد. ببينيد مشتريان چه اطلاعاتي از شما مي‌خواهند، سپس به كمك تيم خود محتواهاي اين چنيني منتشر كنيد. اگر موفق شويد اعتماد مخاطبان را جلب كنيد، مشتريان وفاداري در طول زمان پرورش خواهيد داد.

۲) استفاده از نيروهاي متخصص
در زمينه توليد و انتشار محتوا، معمولا كارمندان تمام وقت گزينه‌هاي مناسب‌تري هستند، زيرا كار سختيست اگر شما بخواهيد نيروهاي زيادي را مديريت كنيد و آن‌ها را آموزش دهيد تا به عنوان صداي برند شما شناخته شوند. با اين حال، كار انتشار محتوا اگر چه ممكن است در ابتدا كاري ساده به نظر برسد، اما كاري تخصصيست و شما نياز به استفاده از نظرات نويسندگان، بازاريابان و اديتورهاي باتجربه داريد. لذا، شما مي‌توانيد از اين افراد به صورت پروژه محور در تيم خود استفاده كنيد.


براي اين كه بتوانيد به بهترين نحو از نويسندگان مهمان استفاده كنيد، ابتدا بايد مانند يك ناشر فكر كنيد. برنامه انتشاراتي شما به چه صورت است؟ آيا ترجيح مي‌دهيد از محتواهاي كوتاه استفاده كنيد يا محتواهاي طولاني؟ آيا تنها به پيش نويس اوليه محتواها نياز داريد يا از نويسندگان مهمان مي‌خواهيد يك كار نهايي شده به شما تحويل دهند؟ براي انتخاب نويسنده، به سراغ كساني برويد كه در حيطه كاري شما نيز دانش و معلومات كافي دارند. اين افراد مي‌توانند محصول شما را از زواياي جديدي بررسي كنند و توجه مخاطبان را جلب كنند.


نكته آخر اين كه فراموش نكنيد امتحان اين راه جديد به جاي روش تبليغات مرسوم و هزينه بر قديمي، ريسك زيادي به همراه ندارد. پس از همين امروز دست به كار شويد.

۳) هزينه‌هاي جانبي كم‌تر
با در نظر گرفتن استانداردها و پروتكل‌هاي مناسب براي انتشار محتوا، شما مي‌توانيد از نويسندگان جوان بسياري كه مستعد رشد و شكوفايي هستند، استفاده كنيد. بررسي‌ها و تجارب نشان مي‌دهد اگر شما بتوانيد مسير درست را براي نويسندگان خود مشخص كنيد، نويسندگان جوان بسيار خلاق‌تر و باانگيزه‌تر از نويسندگان ميانسال و باتجربه هستند. اين نويسندگان همچنين مي‌توانند با روحيه مثبت و خلاقي كه دارند، فضاي كاري شركت شما را در جهت مثبت تغيير دهند.


اما يادتان نرود براي پرداخت چند تومان كمتر، به سراغ هر نويسنده‌اي نرويد. نويسندگان جواني به درد شما مي‌خورند كه انگيزه كافي براي كار و پيشرفت داشته باشند. تيمي از اين نويسندگان تهيه كرده و آن‌ها را تحت نظر نويسنده باتجربه‌اي قرار دهيد تا بتوانيد در آن واحد هم از خلاقيت هم از تجربه در كار خود استفاده كنيد.


استفاده از محتواهاي مرتبط و شخصي به برندها اجازه مي‌دهد از فرصت‌هاي منحصربه فردي كه براي آن‌ها پيش مي‌آيد استفاده كنند. تبليغات محتوا محور سبب مي‌شود مشتريان شما هنگامي كه با ديگران در مورد محصولاتتان صحبت مي‌كنند، صرفا تبليغ شما را نكنند، بلكه اطلاعات جالب و مرتبطي از شما در اختيار ديگران قرار دهند. انتشار محتوا سبب مي‌شود مشتريان و مخاطبان شما را شناخته و پس از شناخت، به شما اعتماد كنند.


منبع: Hubspot

www.ibazaryabi.com