شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : طراوت و توليد محتواي طنز آنلاين
سه شنبه، 27 تیر 1396 - 15:36 کد خبر:30519
شايد يكي از مهمترين ويژگي‌هاي طنازي غيرحرفه‌اي آنلاين، طراوت و خلاقيت عجيبي است كه گاهي وقتها در آن ديده مي‌شود. كمدين‌هاي حرفه‌اي، معمولا تلاش مي‌كنند (و مجبورند) اگر در مورد موضوعي ديدگاه طنزي دارند، در كارشان از آن استفاده كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شايد يكي از مهمترين ويژگي‌هاي طنازي غيرحرفه‌اي آنلاين، طراوت و خلاقيت عجيبي است كه گاهي وقتها در آن ديده مي‌شود. كمدين‌هاي حرفه‌اي، معمولا تلاش مي‌كنند (و مجبورند) اگر در مورد موضوعي ديدگاه طنزي دارند، در كارشان از آن استفاده كنند.

اين كه كمديني به اندازه‌اي خلاق باشد كه هم در كارهاي حرفه‌اي كمديش موفق باشد و هم در فضاي مجازي به شكلي موجز و خلاق طنزآفريني كند، مورد كميابي است. به همين دليل است كه به نظر مي‌رسد بسياري از كاربران پرطرفدار و خلاق سوشيال مدياي فارسي كساني هستند كه فعاليت حرفه‌ايشان ربطي به كمدي ندارد. و اينگونه است كه با مروري بر توييتها و پستهاي بامزه‌اي كه به صورت روزانه در فضاي مجازي ايراني توليد مي‌شود، مي توان نكات باريك اما درخشان زيادي را از خلال آنها بيرون كشيد كه شايد درخشاني آنها از بكر بودن و غير حرفه‌اي بودن توليد كننده آن منتج مي‌شود.

البته مسلم است كه تشخيص اين گونه معيارها و دسته بندي آنها كاملا سليقه‌اي و شخصي است اما خوشبختانه و يا متاسفانه تعداد لايكها و فيوها و ري‌توييتها و شِيرها و ري‌پست‌ها، يك مقياس كمي در اختيارمان قرار مي‌دهد كه هر چند بايد در استفاده از آنها به عنوان ميعار حتما احتياط پيشه كرد، اما به هر حال و چه بخواهيم و چه نخواهيم اين مقياس‌ها هم بخش مهمي از قضاوت عمومي درباره فعاليت يك كاربر را نشان مي‌دهند.

 

منبع: www.radiofarda.com