شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، فيسبوك قصد دارد از برنامه پيامرسان يا مسنجر خود براي نمايش گسترده تبليغات در سراسر جهان استفاده كند؛ اجراي اين طرح بهطور آزمايشي از هفته آينده آغاز ميشود. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ونچربيت، قرار است صفحه خانگي يا Home پيامرسان فيسبوك بهعنوان محل اصلي نمايش تبليغات درنظر گرفته شود و كاربران در كنار پيامهاي دوستان و آشنايان خود تبليغات ارسالي فيسبوك را هم مشاهده كنند. فيسبوك اين موضوع را بهطور رسمي در نشست خبري خود در جريان همايش دوروزه MB 2017 در شهر سانفرانسيسكو اعلام كرده است. نمايش آزمايشي تبليغات توسط پيامرسان فيسبوك از ژانويه گذشته و ابتدا در كشورهاي استراليا و تايلند آغاز شد. پيامرسان فيسبوك ماهانه حدود 2/ 1 ميليارد كاربر فعال دارد لذا بستر مناسبي براي كسب درآمد تبليغاتي محسوب ميشود. فيسبوك اميدوار است بتواند از اين طريق ميلياردها دلار درآمد تبليغاتي به جيب بزند.
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 4090