شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روسيه چگونه از شركت‌هاي روابط عمومي غربي براي تقويت تصوير خود بهره مي‌برد؟
جمعه، 9 تیر 1396 - 16:00 کد خبر:30254
وزير ارتباطات روسيه در اواخر سال گذشته اعلام كرد كرملين در تابستان سال جاري مي خواهد قراردادهاي جديدي با شركت هاي روابط عمومي براي بهبود تصوير جهاني خود با اختصاص بين 30 تا 50 ميليون دلار در سال - منعقد كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نشريه PRWeek گزارش مي دهد كه روسيه از سال 2000، 115 ميليون دلار توسط شركت هاي روابط عمومي آمريكايي بويژه كچام (Ketchum) براي گسترش تلاش هاي نفوذ خود اختصاص داده است.

 

 به گزارش شارا، در سال 2006، مديران اجرايي روابط عمومي شركت كِچام (Ketchum) به مسكو پرواز كردند تا امنيت حساب كاربري را تأمين كنند كه تاكنون ده ها ميليون دلار ارزش داشته است.


 پوتين رئيس جمهور روسيه شركت كچام را استخدام كرده بود تا درباره روابط عمومي قبل از اينكه اين كشور ميزبان اجلاس گروه 8 در سنت پترزبورگ باشد، مشاوره اي ارايه دهد. در آن زمان، پوتين به مايكل. اي. مك فال سفير سابق ايالات متحده در روسيه كه در حال حاضر در دانشگاه استانفورد تدريس مي كند، گفت: « وي در مورد آنچه كه ديگر رهبران به ويژه رؤساي جمهور در مورد او فكر مي كنند، اهميت زيادي مي دهد».

 

نيكولاي نيكيروفوف، وزير ارتباطات روسيه در اواخر سال گذشته اعلام كرد كرملين در تابستان سال جاري مي خواهد قراردادهاي جديدي با شركت هاي روابط عمومي براي بهبود تصوير جهاني خود با اختصاص بين 30 تا 50 ميليون دلار در سال - منعقد كند. او اشاره كرد كه روسيه به دنبال كمپاني هاي كوچكتر و ارزانتر است.


استانيسلاو بلكوفسكي، تحليلگر سياسي پيشرو روسيه، به PRWeek گفت: "تعدادي از طرح هايي وجود دارد كه مي تواند براي جلوگيري از قوانين حسابداري ايالات متحده در مورد لابي و روابط عمومي استفاده شود." به بيان ديگر، او اشاره كرد كه راه هايي براي جلوگيري از قرارداد با فارا وجود دارد.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)