شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رسانه هاي ديجيتال در برابر رسانه هاي سنتي
جمعه، 9 تیر 1396 - 08:07 کد خبر:30244
رسانه هاي ديجيتال از جمله وب سايت ها و رسانه هاي اجتماعي فرصت هايي را براي مشاركت كم هزينه با بسياري از سهامداران و شهروندان فراهم مي كنند و بايد به رسميت شناخته شوند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رسانه هاي ديجيتال از جمله وب سايت ها و رسانه هاي اجتماعي فرصت هايي را براي مشاركت كم هزينه با بسياري از سهامداران و شهروندان فراهم مي كنند و بايد به رسميت شناخته شوند.

 

متاسفانه ارتباطات ديجيتالي و ارائه خدمات توسط برخي از بخش هاي جامعه هنوز توسط بسياري از افراد مسن استفاده نمي شود. بنابراين، دولت ها نياز به تركيبي از روش هاي ديجيتال و "آنالوگ"، ارتباط و تعامل و همچنين تعاملات چهره به چهره (مثلا مشاركت مستقيم مردم، مشاركت و ...) دارند.

رسانه هاي سنتي، اغلب وقت زيادي را صرف تبليغات و نظارت بر رسانه ها از قبيل روزنامه ها، تلويزيون ها و راديوها مي كنند كه معتقدند اين كانال ها منعكس كننده ديدگاه ذينفعان و شهروندان است. با "تقسيم شدن مخاطبان" و كاهش چشمگير اعتماد به رسانه هاي سنتي، اين باور نادرست است.

 

بخش هاي بزرگي از جامعه امروز اخبار و اطلاعات خود را از طريق رسانه هاي اجتماعي به دست مي آورند و روزنامه ها را نمي خوانند و يا تلويزيون را براي اخبار و يا امور جاري تماشا نمي كنند. همچنين بسياري از سازمان هاي رسانه اي ديدگاه هاي حزبي را منعكس مي كنند و همه اين موارد رسانه هاي سنتي را در معرض نابودي بيشتر قرار مي دهند.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)