شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- طي مراسمي با حضور مديرعامل و اعضاي هيأت عامل سازمان بنادر و دريانوردي، رئيس جديد اداره روابط عمومي اين سازمان معرفي و از خدمات چنگيز خنجري قدرداني شد.
به گزارش شارا از روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، با حكم مهندس سعيدنژاد، معاون وزير راه و شهرسازي، نقي امير اسماعيلي كناري به عنوان رئيس جديد روابط عمومي سازمان بنادر منصوب شد.
محمد سعيدنژاد در مراسم معارفه مسئول جديد حوزه ارتباطات سازمان بنادر با بيان اينكه يكي از وظايف روابط عمومي ها برقراري ارتباط موثر و هدفمند با مردم، مشتريان و كاركنان آن سازمان است، «مهندسي افكار عمومي» را يكي از كاركردهاي اصلي كارگزاران ارتباطات برشمرد و گفت : در دوره اي به سر مي بريم كه رفتارها بايد دو سويه و مبتني بر شناخت ذينفعان و درك خواسته ها و مطالبات آنها از سازمان مربوطه باشد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه، مشتري مداري را يكي از مشخصه هاي روابط عمومي فعال دانست و افزود : احصاي نيازها و خواسته هاي مشتريان و ذينفعان وظيفه اي است كه با برنامه ريزي و تصميم گيري مناسب به نتيجه منجر مي شود.
· برخورد يكسان با همه رسانه ها
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در بخش ديگري از سخناناش با تأكيد بر اينكه تهيه اخبار، گزارش و كارهاي روتين اطلاع رساني بايد به صورت جدي و با برنامه ريزي انجام گيرد، خاطرنشان كرد: برگزاري كنفرانس هاي خبري، ارتباط مؤثر با رسانه ها و برقراري نمايشگاه هاي تخصصي بايد همواره مورد ارزيابي قرار گيرد.
مهندس سعيدنژاد با تأكيد بر اينكه براي رسانه هاي صوتي و تصويري بايد برنامه ويژه اي طراحي شود، توضيح داد : هنوز بخش زيادي از مردم اطلاعات و اخبار روزانهشان را از طريق راديو وتلويزيون تأمين مي كنند؛ بنابراين ارتباط با اين رسانه ها بايد در چارچوب ضوابط و برنامه ريزي مشخصي صورت پذيرد.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به لزوم رابطه منظم و دقيق با مجموعه رسانه هاي مكتوب و خبرگزاري ها، اظهار داشت :خبرنگاران بازوي اصلي توليد و انتقال خبر و گزارش هستند: بنابراين هنر روابط عمومي اين است كه بتواند يك توازن جدي، فعال و فراگير با همه اين رسانه ها داشته باشد و همه آنها را به يك چشم بنگرد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط هماهنگ و منظم با كليه روابط عمومي ها بنادر در شمال و جنوب كشور، گفت : همراستايي و هماهنگي روابط عمومي هاي بنادر با حوزه ارتباطات در مركز، بايد پيوسته نظارت و كنترل شود؛ ضمن اينكه در بين بنادر نيز با لحاظ كردن شاخص هاي مناسب و ارزيابي عملكرد بخش ارتباطات، روابط عمومي برتر انتخاب شود.
سعيدنژاد همچنين در اين مراسم بر «ارتباط رو در رو با ذي نفعان»، «انتشارات موثر و فعال»، «استفاده بهينه از فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي» و «استفاده بهينه از ابزارهاي مدرن ارتباطي به جاي فضاي سنتي» به عنوان مفاهيم كليدي در بخش روابط عمومي تأكيد كرد.
ساختار سازي و ارتقاي ظرفيت در دوره جديد روابط عمومي
در ادامه اين مراسم، رئيس جديد روابط عمومي سازمان بنادر با بيان اينكه اشراف كامل مدير عامل سازمان بنادر، باعث دلگرمي و جديت ما در انجام وظايف مي شود، گفت: علي رغم همه اطلاع رساني و تبليغات انجام شده در حوزه حمل و نقل دريايي ، هنوز جامعه ما با نقش اجتماعي و كاركرد اقتصادي بندر و دريا آشنا نيست.
نقي امير اسماعيلي كناري با اعلام اينكه در حال حاضر ۱۱۵ شبكه راديو – تلويزيوني در كشور فعال است ؛ اما يك شبكه در ارتباط با دريا و بندر و صنعت دريانوردي نيست ، خاطرنشان كرد: در دوره جديد روابط عمومي سازمان بنادر به دنبال ساختار سازي و ارتقاي ظرفيت هاي ارتباطي و اطلاع رساني هستيم.
وي با بيان « هر نفر يك روابط عمومي است »، از همه مديران و كارشناسان خواست در حوزه خبر و اطلاع سازي كمك و همراه روابط عمومي باشند.