شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شاخص هاي مهم در تحليل كارايي يك صفحه اينستاگرام
شنبه، 20 خرداد 1396 - 10:11 کد خبر:29921
شاخص هايي وجود دارند كه با استفاده از آنها مي توانيد ميزان تعامل مخاطبان با يك صفحه اينستاگرام و كارايي آن صفحه را محك بزنيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، شاخص هايي وجود دارند كه با استفاده از آنها مي توانيد ميزان تعامل مخاطبان با يك صفحه اينستاگرام و كارايي آن صفحه را محك بزنيد. شبكه اينستاگرام با داشتن بيش از ۱۰۰ ميليون كاربر فعال به طور روزانه، خود را به سطحي از اعتبار و كارايي رسانده كه تقريباً محال است برندي پيدا شود كه از كنار اين شبكه و پتانسيلش به راحتي بگذرد. با اين وجود، تمامي برندهايي كه از اينستاگرام براي گسترش خدمات شان استفاده مي كنند، اين كار را به طور صحيح و اصولي انجام نمي دهند.

شما براي اينكه بتوانيد ارزيابي درستي از ميزان فعال بودن صفحه اينستاگرام و همچنين ميزان تأثيرات مثبت حاصل از فعاليت در اين شبكه داشته باشيد، بايد دستاوردها و نتايج به دست آمده از اينستاگرام را مورد سنجش قرار دهيد. فرقي نمي كند كه شما هنوز حسابي در اينستاگرام نداريد يا اينكه قصد ايجاد يك حساب تازه داريد؛ يا اينكه يك حساب در حال استفاده داريد و مي خواهيد برخي از رهيافت هاي نتيجه محور را روي آن اعمال كنيد، در هر صورت ما در اينجا شاخص هايي ارائه مي دهيم كه مي توانند شما را در رسيدن به موفقيت ياري كنند.

1- فالوورها

تعداد اعضاي صفحه يكي از ساده ترين و در عين حال حياتي ترين شاخص هايي است كه بايد آن را رصد كنيد. شايد شما در حساب شخصي اينستاگرام خودتان، تصميم بگيريد كه به سادگي و بدون توجه به موضوعي خاص، يك عكس جالب از حيوان خانگي تان را با شماري از دوستان يا اعضاي خانواده تان به اشتراك بگذاريد. اما اگر در حال مديريت يك حساب اينستاگرام تجاري باشيد، بايد بتوانيد محتواي خود را به سطحي برسانيد كه بيشترين افراد ممكن را از ميان مخاطب هاي هدف به سوي صفحه بكشاند.

وقتي كه در مورد اينستاگرام صحبت مي كنيم، آن گفته قديمي در مورد اينكه تعداد پست ها هر قدر بيشتر باشد، بهتر است، ديگر صادق نخواهد بود. شما مي توانيد با تگ كردن پست هاي خود با هشتگ هاي محبوب و مرتبط به صنعت يا كسب وكارتان، فالوورهاي اينستاگرامي بيشتري جذب كنيد.

براي مثال تيم پايگاه آنترپرنر موفق شده  بودند مخاطبان اينستاگرامي خود را با استفاده از هشتگ هاي مرتبط business،  #startup# و entrepreneur# طي حدود شش ماه به ۵۰۰هزار نفر برسانند.

استفاده از اين هشتگ ها به افراد علاقه مند به مباحث كارآفريني اجازه مي داد كه محتواي دلخواه شان را بهتر پيدا كنند و با آن پايگاه مرتبط شوند.

شما حتماً بايد پست هاي تان را با تگ هايي ارسال كنيد كه كاملاً با كسب وكار شما مرتبط هستند. براي نمونه اگر شما در كار فروش كفش هاي ورزشي هستيد، بهتر است از هشتگي همانند #دو، #تناسب  اندام يا #دونده هاي اينستا استفاده كنيد. اگر شما مي خواهيد كفش هاي پاشنه بلند ارائه كنيد، مي توانيد از هشتگ هايي در مورد مد و فشن و استايل استفاده كنيد.

شما به سرعت مي توانيد هشتگ هاي محبوب مدنظر خودتان را با تايپ كردن كلمات كليدي آن صنعت در قسمت جست وجوي اينستاگرام شناسايي كنيد. از پر شدن هشتگ ها نترسيد.

توييتر شمار كاراكترها را محدود مي كند؛ اما اينستاگرام تا سقف استفاده از ۳۰ هشتگ را براي تان مجاز گذاشته است. درحالي كه ما به طور متداول پست هايي را مي بينيم كه داراي هشتگ هاي زيادي هستند اما به نظر مي رسد كه بين پنج تا ۱۰ هشتگ براي يك پست رقم مناسبي باشد.

اگر مطمئن نيستيد چه هشتگ هايي مي توانند در زمينه فعاليت شما بيشترين جاذبه را ايجاد كنند، محبوب ترين پست ها را مدنظر قرار دهيد يا اينكه نگاهي به كارهايي داشته باشيد كه ساير برندهاي فعال در زمينه شما انجام داده اند.

2- درگير شدن ذهن مخاطب با پست

هنگامي كه اكانت اينستاگرام شما شروع به رشد مي كند، بايد از اين موضوع اطمينان حاصل كنيد كه كاربران واقعي با پست هاي تان درگير مي شوند و آن را با لايك زدن يا كامنت دادن براي اين پست ها نشان مي دهند.

استاندارد موجود در صنعت، حدود ۷۰ واكنش به ازاي هر هزار فالوور است. سطح بالاي درگير شدن مخاطبان نشان دهنده اين خواهد بود كه محتواي شما در ميان مخاطبان تان بازتاب دارد. حال اگر ميزان درگير شدن مخاطبان با پست هاي تان كم باشد چه بايد كرد؟ بر پايه تحقيق هاي نيل پاتل، كارشناس بازاريابي و كارآفريني، بالاتر بردن تأثير شما بر مخاطبان در اينستاگرام و به حد بيشينه رساندن آن يك علم است.

۳۸ درصد لايك ها براي پست هايي زده مي شود كه داراي عكس از پديده ها باشند.

۳۰ درصد افزايش در ميزان درگيري مخاطبان براي پست هاي عكس دار، نشان مي دهد كه مشتريان و مخاطبان واقعي در حال استفاده از سرويس هستند.

29 درصد لايك ها براي پست هايي با فضاي پس زمينه زياد ثبت مي شوند.

۲4 درصد از لايك ها براي تصاوير روشن در برابر تصاوير تيره به ثبت مي رسند.

شما بايد پست هاي اينستاگرام تان را به نحوي برنامه ريزي كنيد كه ميزان تأثيرشان به ماكزيمم برسد. اين هدف و كار براي آن هيچ تفاوتي با تلاش براي پردازش مفهوم  و مفهوم دهي به يك پرينت يا بيلبورد تبليغاتي ندارد.

بهتر است يك تقويم اديتوريال ويژه براي كسب وكارتان در اكانت اينستاگرام در نظر داشته باشيد. نوع تصاويري را كه هرروز مي خواهيد پست كنيد، يك هفته زودتر مشخص و برنامه ريزي كنيد.

سپس يك بعدازظهر را به طور كامل به گرفتن عكس از محصولات و اديت تمامي آنها اختصاص دهيد، به طوري كه تصاوير شما داراي جلوه هاي كامل و مناسب و در زمان معين شده براي ارسال پست ها، آماده باشند.

 

منبع: فرصت امروز