شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : وب‌سايت‌هاي اجتماعي
پنجشنبه، 18 خرداد 1396 - 08:29 کد خبر:29894
در حالي كه وب‌سايت‌هاي اجتماعي بزرگ مانند فيس‌بوك و ماي‌اسپيس براي جذب مخاطب عام طراحي شده‌اند،‌ اجتماعات شركتي تمايل دارند تا كوچك‌تر و متمركز بر افراد با سلايق مشترك (مشتريان و مشتريان احتمالي) باشند. شواهد نشان مي‌دهد كه روش آن‌ها مؤثر واقع شده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در حالي كه وب‌سايت‌هاي اجتماعي بزرگ مانند فيس بوك و ماي‌اسپيس براي جذب مخاطب عام طراحي شده‌اند،‌ اجتماعات شركتي تمايل دارند تا كوچك‌تر و متمركز بر افراد با سلايق مشترك (مشتريان و مشتريان احتمالي) باشند. شواهد نشان مي‌دهد كه روش آن‌ها مؤثر واقع شده است.

 

جو كوترل، مدير تحقيقات پارتيسيپيت و بيل جانسون،‌ استاد اجتماعات، اطلاعاتي را درباره بازده سرمايه اجتماعات آن‌لاين جمع‌آوري كرده‌اند كه به قرار زيراست:


- كاربران اجتماعات نسبت به غيركاربران 50 درصد بيشتر مشتري شما باقي مي‌مانند. (اي.تي اند تي، 2002)


- 43 درصد از بازديد از فاروم‌هاي پشتيباني به جاي يك مورد پشتيباني عمل مي‌كنند. (سيسكو،‌ 2004)


- كاربران اجتماعات 54 درصد بيشتر از غيركاربران پول خرج مي‌كنند. (ايي.بي، 2006)


- در پشتيباني مشتري،‌ هر تعامل زنده 87 درصد بيش از گزينه‌هاي فاروم و ديگر سلف‌سرويس‌هاي وب هزينه‌بردار است. (اي.اس.پي، 2002)


- هزينه هر تعامل در پشتيباني مشتري به طور متوسط از طريق مركز تماس 12 دلار و از طريق گزينه‌هاي سلف‌سرويس 25/0 دلار است. (فورستر، 2006)


- كاربران اجتماعات 9 بار بيشتر از غيركاربران بازديد مي‌كنند. (مكنزي، 2000)


- كاربران اجتماعات نسبت به غيركاربران چهار برابر بيشتر صفحه بازديد مي‌كنند. (مكنزي، 2000)


- 56 درصد از اعضاي اجتماع آن‌لاين يك بار يا بيشتر در روز لاگين مي‌كنند. (آننبرگ،‌ 2007)


- مشتريان در فاروم‌ها 2 برابر زماني كه تماس تلفني مي‌گيرند يا ايميل مي‌دهند از تجربيات خوب خود صحبت مي‌كنند. (جوپيتر، 2006)