شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : زبان بدن چه نقشي در مذاكرات دارد؟
چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 07:14 کد خبر:29876
امروزه حركات بدن هر انسان نشان دهنده رفتار و نوع نگرش اوست. به را ستي اگر رفتار و حركات هر شخصي مناسب باشد مي تواند مسائل بزرگ را حل كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- امروزه حركات بدن هر انسان نشان دهنده رفتار و نوع نگرش اوست. به را ستي اگر رفتار و حركات هر شخصي مناسب باشد مي تواند 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199مسائل بزرگ را حل كند.

 

در گام اول هر برخورد مراحل سه گانه اتفاق مي افتد در گام اول نوع پوشش هر شخص ديده مي شود، در گام دوم حركات بدني bodylanguage و در گام سوم نوع كلام و گفتار هر شخص در مذاكرات است كه ديده مي شود. اگر مي خواهيد موفق شويد، بايد به زبان بدن تان اهميت بدهيد. اين مسئله خيلي مهم است، حتي مهم تر از زبان آوايي كه با آن صحبت مي كنيد، چون به طور ناخودآگاه احساسي را كه واقعاً داريد به ديگران منتقل مي كند، حتي اگر كلمات و بيان شما چيز ديگري باشد.

 

اگر بخواهيم نمونه موفق از بادي لنگويج را بيان كنيم مي توان رفتار و نوع حركت محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان را عنوان كرد. حركت هاي بدني او حساب شده و بسيار سنجيده است. مثلا از راه رفتن و گارد شخصيتي او مي توان فهميد كه چگونه است.

 

در برخوردها و ملاقات ها ژست و حالت قدرتمندي به خود مي گيرد، وضعيت و استايل خود را در حالت هاي مختلف حفظ مي كند و به موقع تغيير مي دهد و در موقعيت هاي مناسب مي خندد. اين يك نمونه قابل مشاهده از يكbodylanguage مناسب است.

 

حال چگونه مي توانيم اين مهم را در مذاكرات اجرا كنيم. اگر بتوانيم در هر ملاقات و برنامه پوشش و لباس مناسب آن ملاقات را بپوشيم گام اول را صحيح برداشته ايم مثلا لباس يك جلسه رسمي با البسه يك ميهماني متفاوت است و يا لباس مورد استفاده در دانشگاه با لباس كوهنوردي متفاوت است پس داشتن پوشش مناسب اولين گام است، رنگ كت و شلوار تشريفات و مذاكرات رسمي مشكي و يا سرمه اي است كه هم براي آقايان و هم خانم ها استفاده مي شود.

 

 كفش مشكي و يا قهوه اي برازنده است و زدن كروات حتما لازم نيست. در مرحله بعد بايد زبان بدن تان را كمي تغيير دهيد مثلا در هنگام دست دادن كمي فاصله بگيريد، محكم باشيد، به موقع بخنديد، صاف باستيد و ژست درست بگيريد. در گام آخر نوع كلام و گفتار است كه بايد رعايت شود، بلند حرف نزنيد، به موقع حرف بزنيد و سعي كنيد شنونده خوبي باشيد.