شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، محمدرضا رجالي در نشست كميسيون گردشگري و برند شهري اتاق بازرگاني اصفهان با مديران شركت روابط عمومي گردشگري (kPRN)آلمان كه با هدف برنامهريزي گردشگري اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگري نياز به دو بخش سختافزار و نرمافزار دارد كه بخش سختافزار آن شامل زيرساختهاي گردشگري و مراكز اقامتي و سيستم حملونقل است و بخش نرمافزار آن مديريت مقصد گردشگران و بازاريابي است.
وي با بيان اينكه اين كميسيون در طول چهار سال گذشته همواره به دنبال توسعه بخش سختافزاري و نرمافزاري صنعت گردشگري اصفهان است، افزود: در اين راستا همراهي سازمانهاي دولتي و شهرداري قابلتقدير است.
رييس كميسيون گردشگري و برند شهري اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد: يكي از حلقههاي توسعه گردشگري، وجود شركتهاي روابط عمومي بينالمللي است تا بتوانند ظرفيتها گردشگري اصفهان را در بازارهاي هدف به خوبي معرفي كنند.
مديرعامل شركت روابط عمومي گردشگري Kprn آلمان در اين نشست با اشاره به اينكه آلمان سومين كشور گردشگر فرست دنياست، افزود: سالانه ۷۱ ميليارد دلار توسط آلمانيهاي براي بازديد از كشورها هزينه ميشود.
هانا كلبر استقبال گرم ميزبان، بازديد از اماكن تاريخي، آشنايي با فرهنگ كشورهاي خارجي، ارتباط با مردم محلي، تغيير زندگي روزمره و تفريح را شش خواسته اصلي گردشگران آلماني دانست.
وي نقاط قوت صنعت گردشگري اصفهان را شامل مقاصد گردشگري دنيا، داراي آثار تاريخي و فرهنگي، داراي امنيت سياسي و مهمانپذيري برشمرد و گفت: ناآگاهي از آثار تاريخي اصفهان، ديدگاه منفي غرب از ايران، نبود زيرساختها، مشكلات زباني، نبود پروازهاي مستقيم، نبود نماينده اصفهان در بازارهاي هدف گردشگري را از نقاط ضعف صنعت گردشگري اين شهر است.
كلبر خاطرنشان كرد: فرصتهاي صنعت گردشگري اصفهان شامل برند شهري، ارايه محصولات جديد از (low season) تمركز بر برند ايران و تاريخ تمدن اين كشور، زمينه براي سرمايهگذاري در زيرساختها و همچنين امكان سفر گردشگران كولهپشتي است.
وي اضافه كرد: تهديدهاي گردشگري اصفهان شامل تبليغات منفي رسانههاي غربي، نبود هدفگذاري، كمبود سرمايهگذاري در زيرساختها است.
علي كرباسي زاده نايب رييس كميسيون گردشگري و برند شهري اصفهان در اين نشست تاكيد كرد: شركتهاي روابط عمومي گردشگري برنامه گردشگري شهرهاي توريستي را بر اساس مدلهاي اجرايي برنامهريزي و اجرا ميكنند.
منبع: ايمنا