شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، پنج فن وجود دارد كه به شما كمك مي كند تا بتوانيد فروش خود را افزايش دهيد. اين فنون كاربرد ساده اي دارند و در ايجاد هر كسب و كاري مؤثر هستند
1- هميشه نوآوري داشته باشيد
هر زمان كه چيز جديدي در كسب و كار خود ابداع مي كنيد، در واقع فرصتي براي فروش بيشتر خلق كرده ايد.
مثلا كار ساده اي همچون افزودن اطلاعات جديد در سامانه اينترنتي كه با جذب محققان و مشترياني كه در جست وجوي اطلاعات جديد سامانه شما را مي كاوند، فرصت ديگري را براي فروش فراهم مي كند.
همچنين افزودن كالا و خدمت جديد به فهرست محصولاتي كه عرضه مي كنيد، معمولا موجب افزايش قابل توجهي در فروش مي شود. افزايش فروش به اين طريق مي تواند سه دليل عمده داشته باشد:
الف) جذب مشتريان جديد كه به كالا و خدمات فعلي شما علاقه مند نيستند
ب) وقوع تكرار خريد توسط مشتريان فعلي كه خواستار محصولات جديدتان نيز هستند
ج) توانايي دستيابي به فروش بيشتر از طريق عرضه بسته بندي هاي حاوي دو يا تعداد بيشتري از كالاها.
2- منبعي معتبر باشيد
روش هايي را جست وجو كنيد كه شما را به عنوان منبعي معتبر نزد دنباله روها و مشتريان تان مطرح مي كند.
اطلاعات رايگان در اختيار آنان قرار دهيد. به آنها در انجام سريع تر، راحت تر و ارزان تر كارهاي شان كمك كنيد. هر زمان كه آنها براي كمك گرفتن به شما مراجعه مي كنند، در واقع فرصت ديگري براي فروش به دست مي آوريد.
3- در رقابت متمايز باشيد
براي برند خود هويت بصري داشته باشيد و با توجه به نوع محصول و خدماتي كه ارائه مي دهيد هويت سازماني منحصر به فرد خود را طراحي كنيد تا شما و محصول تان را از ديگر رقبا متمايز كند.
كيفيت در كنار طراحي خوب و معرفي محصول با هويت بصري و سازماني منسجم مي تواند برگ برنده شما در بازار داغ رقابت باشد.
هيچ وقت سليقه بصري مخاطب خود را دست كم نگيريد و به آن احترام بگذاريد
نكته: دليل خاصي براي خريد مشتريان از شما، به جاي ديگران يافته يا به وجود آوريد.
مثلا آيا شما عملكردي سريع تر، فنون آسان تر، توجهي ويژه يا ضمانت بهتري را فراهم آورده ايد؟
مزاياي ويژه اي را كه به مشتريان تان عرضه مي كنيد و رقبا فاقد آن هستند مشخص كرده و در همه آگهي هاي تجاري خود روي آن تأكيد كنيد.
اگر دليلي براي خريد از خود به جاي رقبا به مشتريان تان عرضه كنيد، شاهد افزايش فروش خواهيد بود.
4- هدف نهايي محصول را ارتقا دهيد
مشتريان شما واقعا كالا يا خدمت شما را نمي خواهند، بلكه آنان فايده اي را كه با استفاده كردن از آن به دست مي آورند مي خواهند.
به عنوان مثال خريداران اتومبيل، حمل و نقل راحت و مطمئن مشتريان يك دندانپزشك دندان هاي سالم، زيبا و بدون درد و جويندگان فرصت هاي تجاري، آزادي شخصي و مالي براي خود و خانواده شان مي خواهند. اطمينان حاصل كنيد كه صفحات اينترنتي، نامه هاي فروش و ديگر پيام هاي فروش شما همان هدف نهايي را كه مشتريان خواهان آن هستند، ترويج مي دهند.
5- تغيير را پيش بيني كنيد
تغيير، بزرگ ترين چالش موفقيت تاجري شماست. ديگر آن روزها گذشت كه تاجري مي توانست با تكرار عملكردهاي كليشه اي و قديمي خود رشد دايمي به دنبال داشته باشد.
امروزه رقباي سلطه جو و نوآور و تغييرات سريع تكنولوژي، تحقق شرايط گذشته را غيرممكن ساخته است.
منتظر تغييرات باشيد و خود را براي آن آماده سازيد. منتظر نمانيد تا درآمدتان كاهش يابد و بعد اقدام كنيد.
عادت كنيد نخستين نشانه هاي تغييرات هر پديده اي را بكاويد و قبل از آنكه كسب و كار خود را از دست دهيد، دست به كار شويد.
نكته آخر؛ ضمن اينكه با افزايش تعداد كالا و خدماتي كه عرضه مي كنيد و با استفاده از روش هاي مختلف و متنوع بازاريابي، خودتان را در مقابل اثر تغييرات ايمن سازيد.
در اين صورت چنانچه فروش يكي از محصولات كاهش يافت يا نتايج خوبي از يكي از روش هاي بازاريابي حاصل نكرديد، فقط بخش كوچكي از كل كسب و كار شما تحت تأثير قرار خواهد گرفت.
شما كداميك از اين پنج فن بازاريابي را ناديده گرفته ايد؟ همين امروز آنها را به كار گيريد تا شاهد افزايش سريع فروش خود باشيد.
منبع: فرصت امروز