شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، نتايج ميزان رضايت كاربران از خدمات اينترنت، در سامانه اندازهگيري شاخصهاي سرويسهاي ارتباطي در دسترس عمومي قرار گرفت. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، با ايجاد سامانه ارزيابي ميزان رضايتمندي كاربران از سرويس حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، از كاربران خواسته است كه ميزان رضايت خود را بهصورت الكترونيكي از سرويسها و خدماتي كه از اپراتورهاي مختلف دريافت ميكنند اعلام كنند. هم اكنون پس از گذشت بيش از ۴ ماه از راهاندازي اين سامانه، نتايج اين نظرسنجي مكانيزه كه از سوي كاربران سرويسهاي فناوري اطلاعات به دست آمده است، اعلام شد.
نتايج اولين دوره نظرسنجي مكانيزه از مشتركان شركتهاي مخابرات، اپراتورهاي اينترنت پرسرعت بي سيم و باسيم (ADSL، وايمكس پيشرفته و TDLTE) در سامانه اندازهگيري ميزان رضايت كاربران قابل مشاهده است. اين نتايج در ۳ شاخص اينترنت پرسرعت، اينترنت بي سيم (وايمكس) و ارتباطات ماهوارهاي مورد ارزيابي قرار گرفته است و مطابق با محدوده جغرافيايي، بازه زماني و استان و شهر و منطقه مورد نظر كاربر، سرويس دهندگان اين خدمات، مقايسه و امتياز گرفتهاند. رگولاتوري در اين زمينه اعلام كرد: اين نظرسنجي پس از ايجاد سامانه روي بخش خدمات الكترونيك پورتال اينترنتي رگولاتوري در يك دوره سه ماهه از ۱۵ دي سال ۹۵ تا ۱۵ فروردين ۹۶ انجام شده و نظر مشتركان در ۵ شاخص كيفيت سرويس، سرعت، تعرفه، رسيدگي به شكايات، پشتيباني و وفاداري مشترك بهصورت مكانيزه سنجيده شده است. ايجاد فضاي رقابتي شفاف و سالم و ارتقاي سطح كيفيت خدمات و افزايش رضايت مشتركان از جمله اهداف اجراي اين طرح عنوان شده است. در حال حاضر كاربران ميتوانند با ورود به آدرس الكترونيكي http:/ / itmon.cra.ir/ satisfaction يا لينك ايجاد شده روي پورتال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الكترونيك، نتايج نظرسنجي را مشاهده كنند و سرويس موردنظر خود را براساس پارامترهاي اعلام شده از اپراتورهاي اينترنتي دريافت كنند.
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 4044