شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- به نظرمن دوران مثبتانديشي با اين رويكرد كه فقط به همه امور از ديدگاه مثبت نگاه كنيم پايان يافته است. بلكه در حال حاضر بايد به نتيجه نيز فكر كنيم، به خصوص در حوزه روابط عمومي كه با افكار عمومي سروكار داريم. اينكه به همه مسائل با ديدگاه مثبت نگاه كرد و مشكلات را نديد، فايدهاي ندارد. چون افراد بعد از مدتي در اين مسير خسته ميشوند و كار را رها ميكنند، الان در آستانه انقلاب صنعتي چهارم قرار داريم و بيشتر به موثرانديشي فكر ميشود. به اين معني كه وقتي به مشكلي برميخوريم با ديدن هدف دوباره انرژي بگيريم و كار را ادامه دهيم.
اگر فردي به عنوان مسئول روابط عمومي سازماني فعاليت ميكند، وقتي در اين مسير به مشكلي برخورد ميكند، بايستي ريشه مشكل را بيابد و با مرتفع كردن آن راه حل اجراي اهداف و برنامههاي سازمان را داشته باشد.
به نظر من بهتر به جاي مثبتاندشي به موثرانديشي در روابط عمومي فكر كنيم وچون فرآيند فعاليتهاي روابط عمومي خروجياش، ايجاد اثر در ذهن ذينفعان سازمان است، كه بايد بتواند به اين هدف بزرگ و سخت دست پيدا كند.
من فكر ميكنم افرادي كه در حوزه روابط عمومي مشغول به كار هستند در مرحله اول بايد فردي بسيار شنونده، خوشبرخورد و هدفگرا باشند. اين سه ويژگي است كه به كاركنان روابط عمومي در كنار ساير ويژگيها كمك ميكند بر روي افراد مخاطب اش اثر گذار باشد.