شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب «به‌كارگيري رسانه‌هاي اجتماعي و جمعي در روابط عمومي حرفه‌اي»
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 10:04 کد خبر:29380
همزمان با برگزاري سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، كتاب «به‌كارگيري رسانه‌هاي اجتماعي و جمعي در روابط‌عمومي حرفه‌اي» توسط انتشارات سيماي شرق به چاپ رسيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، كتاب «به‌كارگيري رسانه‌هاي اجتماعي و جمعي در روابط‌عمومي حرفه‌اي» تاليف نصيبه رستگارپور از جمله آثار جديد منتشرشده در اين انتشارات است كه در سي‌امين نمايشگاه كتاب تهران عرضه شده است. اين كتاب دريچه‌اي است به جهان نوين هوشمندي كه روابط‌عمومي حرفه‌اي با آن مواجه شده است و تلاشي است براي ارائه راهكارها و راهبردهايي نوين در سازمان‌ها، براي هماهنگي هر چه بيشتر روابط‌عمومي حرفه‌اي با اين محيط نوين هوشمند

در مقدمه اين كتاب آمده است :

مشتريان، مصرف‌كنندگان و مخاطبان سازمان امروزه با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هايي كه دسترسي آن‌ها براي مشاركت فعال بيشتر در محيط هوشمند حول سازمان‌ها را بيشتر مي‌كند؛ از فرايند طراحي تا توليد محصولات و خدمات؛ طراحي و انتشار تبليغات؛ بازاريابي و فروش و حتي تعيين قيمت كالا و خدمات، همراه و همكار سازمان هستند و در كليه اين فرايندها مشاركت فعال دارند .

در واقع مشتريان و مصرف كنندگان، سلايق خود، احساسات و نيازهايي كه دارند را به صورت داوطلبانه روانه محيط شبكه هوشمند سازمان مي‌كنند. عادت‌ها، نيازها و گفت‌وگوها و ارتباطات آن‌ها با ساير مشتريان و مخاطبان سازمان در محيط هوشمند سازمان و در ارتباط با سازمان، در فرايند توليد تا ارائه خدمات و محصولات سازمان‌ها تعيين‌كننده شده است .

به اين ترتيب روابط‌عمومي برندها -از برندهاي محلي تا برندهاي جهاني- چاره‌اي ندارند جز هماهنگي با اين محيط هوشمند كه تحت تاثير مشاركت سهامداران، شركاء، كاركنان و مشتريان و مصرف‌كنندگان چهره و مضموني كاملا فرهنگي يافته است. لازم است آن‌ها انعطاف پذيري فرهنگي خود را نسبت به هنجارها و سلايق فرهنگي مخاطبان سازمان خود، به شدت بالا ببرند

مضمون كتاب به اين مقوله مي‌پردازد كه اين انعطاف‌پذيري اگر چه روابط‌عمومي‌ها و سازمان‌هاي متبوع آن‌ها را در هر لحظه وادار مي‌سازد كه هماهنگ با فرهنگ حاصل از مشاركت انواع مخاطبان خود اعم از مشتريان و مصرف‌كنندگان، سهامداران، شركاء و كاركنان عمل كند، اما در عين حال ظرفيت‌هاي بسياري براي ايجاد خلاقيت‌هايي كه سازمان براي بقاء به آنها احتياج دارد، فراهم مي كند: از خلاقيت در فرايند طراحي تا توليد محصولات و خدمات؛ تا خلاقيت در طراحي و انتشار تبليغات؛ بازاريابي و فروش

اين كتاب به پنج بخش تقسيم مي‌شود كه در اين فصول به وظايف و استراتژي روابط‌عمومي، توليد و گزينش و انتشار محتوا در رسانه‌هاي جمعي و اجتماعي، مانيتورينگ و تهيه بولتن، تحليل اخبار منفي و بحراني و تحليل محتواي بولتن‌هاي خبري پرداخته شده است. كتاب حاضر با مقدمه‌اي از دكتر محمدسلطاني‌فر منتشر شده است. قيمت كتاب 9000تومان است و علاقه‌مندان مي‌توانند در نمايشگاه بين‌المللي كتاب آن را خريداري كنند. غرفه‌ي انتشارات سيماي شرق در سالن A3ناشران عمومي، راهرو4، غرفه 777 واقع است .

 

منبع: تبيان