شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : با رونمايي از دومين كمپين اطلاع رساني نظام بانكي / «دوران ثبات» كليد خورد
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 09:18 کد خبر:29379
دومين كمپين اطلاع رساني نظام بانكي كشور روز گذشته با شعار دوران ثبات، توسط مدير روابط عمومي بانك مركزي و با حضور مديران روابط عمومي شبكه بانكي كشور و نمايندگان رسانه هاي جمعي در ساختمان لاجوردي ميرداماد رونمايي شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، دومين كمپين اطلاع رساني نظام بانكي كشور روز گذشته با شعار دوران ثبات، توسط مدير روابط عمومي بانك مركزي و با حضور مديران روابط عمومي شبكه بانكي كشور و نمايندگان رسانه هاي جمعي در ساختمان لاجوردي ميرداماد رونمايي شد.

به گزارش «فرصت امروز» از بانك مركزي، در مراسم رونمايي دومين كمپين اطلاع رساني نظام بانكي كشور، محمد علي كريمي، مدير روابط عمومي بانك مركزي با اشاره به كاركرد موثر نظام بانكي در اقتصاد كشور گفت: نظام بانكي يك نهاد اقتصادي -اجتماعي است و عموم مردم كشور در ارتباط مستقيم با اين نهاد، از خدمات آن بهره مند مي شوند.

وي افزود: تمام همت روابط عمومي هاي شبكه بانكي بر بازتاب توانمندي ها، ظرفيت ها و دستاوردها بوده است. فعالان روابط عمومي بانك ها خود سرمايه هاي علمي و تجربي به شمار مي آيند و مي توانند به خوبي نقش نظام بانكي در اقتصاد و پيشرفت كشور را با افكار عمومي در ميان بگذارند.

كريمي يكي از اهداف اصلي روابط عمومي بانكي را منطقي و واقع بينانه كردن انتظارات افكار عمومي از نظام بانكي دانست و گفت: امروزه نظام بانكي در برخي محافل مورد هجمه و انتقاد قرار مي گيرد؛ اما بايد توجه كنيم كه بانك، نهادي است كه با فعاليت خود به توليد و رونق اقتصاد كشور كمك مي كند و نبايد به آن با ديد بنگاه خيريه نگريست.

وي افزود: انتظارات غيرمنطقي و غيركارشناسي همچون تسهيلات تكليفي كه بدون توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي بانك ها و حتي اقتصاد كشور، بر نظام بانكي تحميل شده است، بانك ها را از انجام رسالت اصلي خويش باز مي دارد.

مدير روابط عمومي بانك مركزي با اشاره به تجربه قبلي كمپين اطلاع رساني نظام بانكي گفت: كمپين اطلاع رساني نظام بانكي در سال گذشته با هدف آگاه سازى مخاطب از اقدامات موثر نظام بانكى در حوزه هايي چون «بانكداري الكترونيك»، «تسهيلات به بخش هاي توليدي» و همچنين اطلاع رساني عمومي در خصوص فعاليت هاى بانكى روزمره عموم مردم و «آگاهي دهي در زمينه موسسات اعتباري غيرمجاز» در هفته بانكداري اسلامي در سال ۱۳۹۵ رونمايي و اكران شد.

وي افزود: در جريان كمپين اطلاع رساني پيش رو تلاش شده است، اقدامات موثر نظام بانكي و بانك مركزي براي آگاهي عمومي بازتاب داده شود.

مدير روابط عمومي در ادامه خاطرنشان كرد: نظام بانكي كشور ما در بسياري از مسائل پيشتاز بوده است. موفقيت دولت در كنترل تورم افسار گسيخته ۴۰ درصدي سال ۱۳۹۲ به ۹ درصد در سال ۱۳۹۵، بدون همكاري و همراهي نظام بانكي ميسر نمي شد. در حيطه مديريت نوسانات نرخ ارز نيز وضعيت به همين منوال بوده است. مديريت نوسانات نرخ ارز و ثبات بازار از جمله دستاوردهاي درخشان بانك مركزي، دولت و بدنه اقتصادي دولت بوده است.

در همين زمينه، كريمي به رشد اقتصادي منفي ۷.۷ درصدي براساس سال پايه ۱۳۹۰ در سال ۱۳۹۱ اشاره كرد كه در پايان دولت يازدهم به رقم ۱۱.۶ درصد رسيده است. وي افزود: اگرچه رشد اقتصادي كشور ايران همواره متكي بر نفت بوده است، اما در دولت يازدهم، علاوه بر رشد مبتني بر نفت، ما شاهد افزايش رشد اقتصادي بخش هاي مختلف اقتصادي به ويژه كارگاه هاي صنعتي نيز بوديم. در هر حال، نظام بانكي ايران در شكوفايي و ثبات اقتصادي كنوني كشور، به ويژه در زمينه مديريت بازار ارز و كنترل تورم، سهم بسزايي داشته و موفقيت دولت تا حدود زيادي در اين زمينه مرهون تلاش بانك ها و بانك مركزي است.

مدير روابط عمومي بانك مركزي با اشاره به انتخاب برچسب #دوران ـ ثبات براي دومين كمپين اطلاع رساني نظام بانكي اشاره كرد و گفت: انتخاب اين عنوان براي كمپين پيش رو از آنجا نشأت مي گيرد كه دولت يازدهم توانست با تدبير و اقدام مناسب در زمينه هاي مختلف همچون مديريت بازار ارز و كنترل تورم، ثبات را به اقتصاد كشور برگرداند و زمينه را براي شكوفايي اقتصادي فراهم سازد.

كريمي ضمن قدرداني از همكاري بانك ها در اجراي نخستين كمپين اطلاع رساني، گفت: بانك ها نيز با انتشار محتواهاي مربوط به كمپين اطلاع رساني از طريق دستگا ه هاي خودپرداز، بيلبورد ها و امكانات موجود تبليغي از كمپين اطلاع رساني نظام بانكي حمايت گسترده و مناسبي كردند كه شايسته تقدير است و اميد است در دومين كمپين اطلاع رساني نظام بانكي نيز بانك ها بتوانند با بهره گيري امكانات و منابع خود، در اجراي موفق و كامل كمپين، مشاركت لازم را داشته  باشند.

گفتني است در دومين كمپين اطلاع رساني بانك مركزي از تكنيك تبليغات سريالي استفاده شده  است. در اين خصوص مشكيان، مجري اين كمپين گفت: در جريان اين كمپين، با استفاده از تصاوير مختلف به دنبال آن هستيم تا يك پيام در ذهن مخاطب متبادر شود.همچنين در جلسات ايده پردازى و اتاق فكر اين كمپين، طرح هاي متعددى پيشنهاد شد و در نهايت تلاش كرديم با پايبندي به هويت بصري كمپين پيشين، با استفاده از تصاوير اسكناس، به عنوان مهم ترين ابزار داد وستد اقتصادي، موضوعات مستقيم و هماهنگ را در ذهن مخاطبان شكل دهيم.

وي افزود: همچنين مانند كمپين پيشين، در پيام هاى نوشتارى اصلى تلاش شده است كه به ساختارى كوتاه، موجز و هماهنگ در واژگان دست يافته تا محتواى اصلى هر تبليغ، به صورت موثر و ماندگار در ذهن مخاطب شكل بگيرد.

 

منبع: فرصت امروز