شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اپل
چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1396 - 19:00 کد خبر:29304
شركت اَپِل (به انگليسي: Apple Inc.) يك شركت چند مليتي آمريكايي است كه در زمينهٔ طراحي و ساخت لوازم الكترونيكي مصرفي و نرم‌افزار كامپيوتر فعاليت مي‌كند. اين شركت ابتدا با نام شركت كامپيوتري اپل (.Apple Computer Inc) در شهر كوپرتينو در ايالت كاليفورنيا، واقع در دره سيليكون كشور آمريكا تأسيس شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شركت اَپِل (به انگليسي: Apple Inc.) يك شركت چند مليتي آمريكايي است كه در زمينهٔ طراحي و ساخت لوازم الكترونيكي مصرفي و نرم‌افزار كامپيوتر فعاليت مي‌كند. اين شركت ابتدا با نام شركت كامپيوتري اپل (.Apple Computer Inc) در شهر كوپرتينو در ايالت كاليفورنيا، واقع در دره سيليكون كشور آمريكا تأسيس شد.

اين شركت در دههٔ هفتاد ميلادي با معرفي ريزرايانه‌هاي اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مكينتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعي رايانه شخصي كمك فراواني نمود.

اپل معمولاً به توليد سخت‌افزارهاي نوين و داراي طراحي صحيح معروف است. از محصولات سخت‌افزاري اين شركت مي‌توان آيپد، آي‌مك، مك بوك وآي پاد و آيفون و اپل واچ و اپل تيوي را نام برد.

همچنين اين شركت در زمينهٔ توليد نرم‌افزار هم فعاليت دارد. نرم‌افزارهاي آي‌تونز، آي‌لايف، آي ورك و سيستم‌عامل مورد استفاده در رايانه‌هاي اين شركت مك اواس ده نيز نمونه‌هايي از فعاليت نرم‌افزاري اين شركت هستند.

مديريت اجرايي اين شركت برعهده استيو جابز بوده است. وي يك ماه قبل از مرگش از رياست اين شركت كناره‌گيري كرد و به جاي آن تيم كوك رياست اين شركت را بر عهده گرفته است. استيو جابز همراه با استيو وزنياك و رونالد وين اين شركت را بنيانگذاري كردند. رونالد وين در كمتر از دو هفته پس از تأسيس شركت سهام خود را به جابز و وزنياك واگذار كرد.

شركت اپل در سال ۲۰۱۷ براي دهمين سال متوالي، عنوان تحسين شده‌ترين شركت فناوري اطلاعات در جهان را به خود اختصاص داد.