شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران كه در ششمين كنفرانس روابط عمومي و صنعت در زمينه" روابط عمومي آينده نگر و توسعه صنعت " سخن مي گفت ا اشاره به اينكه روابط عمومي ها بايد توانايي تقويت حس تعلق سازماني كاركنان را داشته باشند، گفت: برنامه تحولي در سازمان موفق خواهد بود كه كاركنان را در متن برنامه ها قرار داده و همراهي و همدلي همه كاركنان را در برنامه تحول داشته باشد.
وي باتاكيد بر ضرورت كليشه سازي و مرجع سازي ذهني توسط روابط عمومي ها، گفت: روابط عمومي بايد براي محصولات سازمان، عنوان خوب انتخاب كند تا برند مناسب ايجاد شود، سپس با تبليغات صحيح، برندرا زنده و پايدار نگاه دارند.
دكتر زارعيان با تاكيد بر لزوم اطلاع رساني به مشتريان آگاه افزود: در دنياي امروز وفاداري مشتريان تا زماني ماندگار است كه اصول تبليغات و نوآوري رعايت شود. زيرا اكنون فضايي ايجاد شده است كه هيچ برندي، خود به خود ماندگار نخواهد شد و شبكه هاي اجتماعي نيز ، برندها را تهديد مي كنند.
وي با اشاره به اينكه پيام توليدي روابط عمومي بايد ويژگي خاص داشته باشد، گفت: نحوه انتقال پيام نيز در تاثيرگذاري آن مهم است و همچنين اينكه از چه ابزاري استفاده مي كنيم.
دكتر زارعيان همچنين خاطرنشان كرد: اهميت معماري پيام در روابط عمومي بسيار مهم است، يعني پيام را بايد به گونه اي طراحي كنيم كه بيشترين تاثير را بر مخاطب ايجاد كند. بر همين اساس روابط عمومي ها بايد با پيام هاي تاثيرگذار، مشتريان وفادار سازمان را حفظ كنند و موجب افزايش چسبندگي مشتريان سازمان شوند.
معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران با بيان اينكه امروز نمي توان بين دلال و توليد كننده تمايزي قايل شد، گفت : تبليغات انبوه و زياد، باور حقيقي را در ذهن ايجاد مي كند و نمي توان توليدكننده كوچك و بزرگ را ازهم تشخيص داد.
وي با اشاره به توسعه تجارت از راه دور، گفت: در چنين فضايي روابط عمومي، بازاريابي و تبليغات حرف اول را مي زند و قدرتمندان كساني نيستندكه كارخانه بزرگ دارند، بلكه كساني هستند كه از فضاي ارتباطات براي توسعه تجارت نهايت استفاده را مي كنند.
دكتر زارعيان گفت: روابط عمومي بايد با تحقيق و افكارسنجي، تحليل درست و شناخت ويژگي هاي مخاطب و آينده را براي مديران صنعت ترسيم كند. رفتار مشتريان، رقابت بازار بايد روزانه رصد و براي تصميم گيري به مديران ارشد د اده شود.
وي با اشاره به اينكه معرفي محصولات و خدمات جديد يك الزام است گفت: بنابراين، بايستي روابط عمومي هوشيار بوده و از فرصت ها درست استفاده كنند و كالاها و خدمات توليدي، در زمان مناسب به فروش برسدو انبارداري حذف شود .
معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران با تاكيد بر توجه روابط عمومي به ارتباطات داخلي سازمان( مديران، كاركنان و ذي نفعان) گفت: ذي نفعان سازمان به دو بخش ذي نفعان داخلي و بيروني، تاثيرگذار و تاثيرپذير تقسيم مي شوند و بايد براي هركدام به تفكيك برنامه و ساز و كار جداگانه اي طراحي شود.
وي با اشاره به اينكه بخش خدمات در صنعت و روابط عمومي اشباع شده است، در يك مقايسه اقتصادي گفت: بازار صنعت در گذشته، انحصاري ، داراي مرزبندي، فروش با فرايند طولاني و دلخواه و به صورت عدم رقابتي بود، ولي در بازار امروز با ورود بخش خصوصي، انحصار از بين رفته و رقابت شديد و سنگين (توليد كنندگان كوچك- تبليغات بيشتر)، راحتي و سهولت در انتخاب و توسعه تجارت از راه دور جايگزين شده است.
گفتني است دوازدهمين همايش روابطعمومي الكترونيك و ششمين كنفرانس روابط عمومي و صنعت نهم و دهم ارديبهشت ماه و با حضور دست اندركاران حوزه روابطعمومي و ارتباطات، صاحبنظران و انديشمندان، مديران و كارشناسان اين حوزه و علاقهمندان به فعاليتهاي ارتباطي و روابطعمومي در محل هتل المپيك تهران برگزار شد.
همه كاركنان سازمان، مسافران يك كشتي هستند:
دكتر زارعيان ، معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران با بيان اينكه همه كاركنان سازمان، مسافران يك كشتي هستتند ، گفت: بايد براي توسعه پايدار به منابع انساني در بخش صنعت و خدمات توجه ويژه داشت، بنابراين روابط عمومي بايد، با اجراي برنامه هاي متنوع، آگاه سازي، متقاعد سازي و ارتباطات دوسويه شرايطي را فراهم كند كه كاركنان نسبت به سازمان،حميت و تعصب داشته باشند.
معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران كه امروز در ششمين كنفرانس روابط عمومي و صنعت در زمينه" روابط عمومي آينده نگر و توسعه صنعت " سخن مي گفت با اشاره به اينكه روابط عمومي ها بايد توانايي تقويت حس تعلق سازماني كاركنان را داشته باشند، گفت: برنامه تحولي در سازمان موفق خواهد بود كه كاركنان را در متن برنامه ها قرار داده و همراهي و همدلي همه كاركنان را در برنامه تحول داشته باشد.
وي باتاكيد بر ضرورت كليشه سازي و مرجع سازي ذهني توسط روابط عمومي ها، گفت: روابط عمومي بايد براي محصولات سازمان، عنوان خوب انتخاب كند تا برند مناسب ايجاد شود، سپس با تبليغات صحيح، برندرا زنده و پايدار نگاه دارند.
دكتر زارعيان با تاكيد بر لزوم اطلاع رساني به مشتريان آگاه افزود: در دنياي امروز وفاداري مشتريان تا زماني ماندگار است كه اصول تبليغات و نوآوري رعايت شود. زيرا اكنون فضايي ايجاد شده است كه هيچ برندي، خود به خود ماندگار نخواهد شد و شبكه هاي اجتماعي نيز ، برندها را تهديد مي كنند.
وي با اشاره به اينكه پيام توليدي روابط عمومي بايد ويژگي خاص داشته باشد، گفت: نحوه انتقال پيام نيز در تاثيرگذاري آن مهم است و همچنين اينكه از چه ابزاري استفاده مي كنيم.
دكتر زارعيان همچنين خاطرنشان كرد: اهميت معماري پيام در روابط عمومي بسيار مهم است، يعني پيام را بايد به گونه اي طراحي كنيم كه بيشترين تاثير را بر مخاطب ايجاد كند. بر همين اساس روابط عمومي ها بايد با پيام هاي تاثيرگذار، مشتريان وفادار سازمان را حفظ كنند و موجب افزايش چسبندگي مشتريان سازمان شوند.
معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران با بيان اينكه امروز نمي توان بين دلال و توليد كننده تمايزي قايل شد، گفت : تبليغات انبوه و زياد، باور حقيقي را در ذهن ايجاد مي كند و نمي توان توليدكننده كوچك و بزرگ را ازهم تشخيص داد.
وي با اشاره به توسعه تجارت از راه دور، گفت: در چنين فضايي روابط عمومي، بازاريابي و تبليغات حرف اول را مي زند و قدرتمندان كساني نيستندكه كارخانه بزرگ دارند، بلكه كساني هستند كه از فضاي ارتباطات براي توسعه تجارت نهايت استفاده را مي كنند.
دكتر زارعيان گفت: روابط عمومي بايد با تحقيق و افكارسنجي، تحليل درست و شناخت ويژگي هاي مخاطب و آينده را براي مديران صنعت ترسيم كند. رفتار مشتريان، رقابت بازار بايد روزانه رصد و براي تصميم گيري به مديران ارشد د اده شود.
وي با اشاره به اينكه معرفي محصولات و خدمات جديد يك الزام است گفت: بنابراين، بايستي روابط عمومي هوشيار بوده و از فرصت ها درست استفاده كنند و كالاها و خدمات توليدي، در زمان مناسب به فروش برسدو انبارداري حذف شود .
معاون امور مشتريان شركت مخابرات ايران با تاكيد بر توجه روابط عمومي به ارتباطات داخلي سازمان( مديران، كاركنان و ذي نفعان) گفت: ذي نفعان سازمان به دو بخش ذي نفعان داخلي و بيروني، تاثيرگذار و تاثيرپذير تقسيم مي شوند و بايد براي هركدام به تفكيك برنامه و ساز و كار جداگانه اي طراحي شود.
وي با اشاره به اينكه بخش خدمات در صنعت و روابط عمومي اشباع شده است، در يك مقايسه اقتصادي گفت: بازار صنعت در گذشته، انحصاري ، داراي مرزبندي، فروش با فرايند طولاني و دلخواه و به صورت عدم رقابتي بود، ولي در بازار امروز با ورود بخش خصوصي، انحصار از بين رفته و رقابت شديد و سنگين (توليد كنندگان كوچك- تبليغات بيشتر)، راحتي و سهولت در انتخاب و توسعه تجارت از راه دور جايگزين شده است.
گفتني است دوازدهمين همايش روابطعمومي الكترونيك و ششمين كنفرانس روابط عمومي و صنعت نهم و دهم ارديبهشت ماه و با حضور دست اندركاران حوزه روابطعمومي و ارتباطات، صاحبنظران و انديشمندان، مديران و كارشناسان اين حوزه و علاقهمندان به فعاليتهاي ارتباطي و روابطعمومي در محل هتل المپيك تهران برگزار شد.
منبع: تبيان