شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مزاياي فيبرنوري براي مشتركان پرمصرف اينترنت
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 - 15:38 کد خبر:29256
مديرعامل شركت مخابرات ايران با اشاره به صرفه اقتصادي بسته‌هاي جديد اين شركت با ارائه فيبر نوري براي كاربراني كه خواستار اينترنت پرسرعت با كيفيت بالا هستند، درباره نحوه اطلاع كاربران از تحت پوشش قرار داشتن شماره تلفن آنها تحت فيبر نوري و درخواست سرويس‌هاي جديد توضيح داد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، مديرعامل شركت مخابرات ايران با اشاره به صرفه اقتصادي بسته‌هاي جديد اين شركت با ارائه فيبر نوري براي كاربراني كه خواستار اينترنت پرسرعت با كيفيت بالا هستند، درباره نحوه اطلاع كاربران از تحت پوشش قرار داشتن شماره تلفن آنها تحت فيبر نوري و درخواست سرويس‌هاي جديد توضيح داد. رسول سراييان با اشاره به صرفه اقتصادي بسته‌هاي جديد مخابرات براي كاربران بيان كرد: هزينه اين بسته‌ها خيلي بالا نيست، اما با توجه به اينكه هر يك از بسته‌هايي كه تعريف شده گيگ مصرف بالايي دارد، كابران بايد متناسب با آن هزينه بپردازند. اين بسته‌ها براي افرادي كه مصرف بالايي داشته باشند، صرفه اقتصادي دارد.  كسي كه نياز به اينترنت پرسرعت دارد، به مشاهده فيلم و برنامه آنلاين مي‌پردازد، با اين سرويس، اينترنت با سرعت و كيفيت بالا دريافت خواهد كرد. وي با بيان اينكه در حال حاضر هشت شهر كشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، كرمانشاه و كرج داراي اين قابليت هستند، ادامه داد: البته تمامي نقاط اين شهرها تحت پوشش نيست. ما از مجتمع‌هاي مسكوني و تجاري شروع كرديم.

 

در حال حاضر نيز در تهران تعدادي از مجتمع‌هاي مسكوني و تجاري تحت پوشش قرار دارند. افراد و متقاضيان مي‌توانند به مراكز مخابرات مراجعه كنند و با توجه به بسته‌هايي كه انتخاب مي‌كنند بايد هزينه بپردازند.  مديرعامل مخابرات ايران در پاسخ به اينكه بسته‌هاي كنوني مخابرات چه تفاوتي با تعرفه‌هاي قديمي مخابرات دارد، گفت: بسته‌هايي كه تعريف كرديم، مشابه بسته‌هاي اپراتورها است و كاربران با مراجعه به پرتال مخابرات مي‌توانند از اين بسته‌ها آگاه شوند. اين بسته‌ها از نظر تعرفه اينترنت تفاوتي نمي‌كند. البته دو مدل وجود دارد؛ يكي اينكه مودم خانه و سيم‌كشي داخلي داخل بسته باشد كه به عهده ما است يا خارج از بسته باشد كه خود مردم متقاضي هستندسراييان با بيان اينكه مشتركان ADSL اگر محدوده‌شان تحت پوشش باشد، مي‌توانند فيبر را جايگزين كنند، توضيح داد: دو دسته مشتري داريم؛ كساني كه در حال حاضر روي ADSL هستند كه مي‌توانند تقاضا بدهند و آنها را روي فيبر ببريم و كساني كه ADSL ندارند و ما برايشان فيبر ايجاد مي‌كنيم. اگر كاربران شماره تلفن خود را در پرتال وارد كنند، به آنها نشان مي‌دهد كه تحت پوشش هستند يا خير. در صورتي‌كه كاربر تحت پوشش باشد، فرآيند راه‌اندازي فيبر ۴۸ساعت طول مي‌كشد.

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 4033