شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تلفن‌ها و رسانه هاي اجتماعي قدرت را به مشتري‌ داده‌اند
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 13:57 کد خبر:29049
با آنچه به تازگي درباره برخورد كاركنان شركت هواپيمايي يونايتد با يك مسافر شده، ديگر تلفن هاي هوشمند و رسانه هاي اجتماعي قدرت را از شركت ها گرفته و به مشتري‌ها داده‌اند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- هشدار به شركت هاي عظيم آمريكايي؛ حواس تان را جمع كنند، چرا كه مصرف كنندگان مجهز به تلفن هاي هوشمند و دوربين ويدئويي همه جا مراقب شما هستند.

مطلبي كه در خبرگزاري آسوشيتدپرس منتشر شده، مي گويد با آنچه به تازگي درباره برخورد كاركنان شركت هواپيمايي يونايتد با يك مسافر شده، ديگر تلفن هاي هوشمند و رسانه هاي اجتماعي قدرت را از شركت ها گرفته و به مشتري‌ها داده‌اند.

ويدئوي كشيدن مسافر شركت هوايي يونايتد در آمريكا بر كف هواپيما و خروج به زور او از پرواز تنها آخرين نمونه از اين بدرفتاري در عصر رسانه هاي اجتماعي است.

در ماه فوريه نيز شركت هاي ديگري به همين وضع دچار شدند؛ يك راننده اوبر ويدئويي از تراويس كالانيك از مديران اوبر را در حالي كه دارد با او بحث مي كند پخش كرد، و مشتري كامكست تصويري از يك تكنسين اين شركت مخابراتي را پخش كرد كه روي كاناپه او خوابش برده بود. كمپاني فدكس نيز مجبور شد معذرت خواهي كند چرا كه فيلم يكي از مشتري ها نشان مي داد راننده اين شركت جعبه اي را كه مشخص بود حاوي مانيتور است بي محابا در محل پرت مي كند.

تنها كمي پيش از اين صداي چنين وقايعي به جايي نمي رسيد و حتي به رسانه هاي محلي نيز راه نميافت اما امروز با وجود تلفن هاي هوشمند و دوربين هايي كه دم دست است همه چيز روي رسانه هاي اجتماعي برملا مي شود و به گفته خبرگزاري آسوشيتدپرس قدرت را در دست مشتري قرار داده و گذشته است دوراني كه كمپاني ها شكايت ها را به زير فرش جارو مي كردند.

كمپاني ها نمي توانند اشتباهات شرم آور خود را به طور كامل حذف كنند اما مي توانند آنها را به حداقل برسانند. اين كار با آموزش شروع مي شود چرا كه كارمندان بايد وقتي وضع غيرعادي مي شود بدانند كه چطور بايد واكنش نشان دهند.