شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برگزاري سه رويداد جهاني بزرگ در عرصه بازاريابي
شنبه، 19 فروردین 1396 - 15:02 کد خبر:28904
حضور در رويداد جهاني مي‌تواند فرصت‌هاي شغلي و سرمايه‌گذاري مختلفي را براي كارآفرينان ايجاد كند. ملاقات با افراد مختلف و استفاده از تجربه‌ي سخنران‌ها نيز مي‌تواند دانش جديدي را در اختيار افراد حاضر در كنفرانس يا رويداد جهاني قرار دهد. در اين گزارش به معرفي ۳ رويداد جهاني كه در هفته گذشته با محوريت بازاريابي برگزار شدند مي‌پردازيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- همه ساله چندين كنفرانس و رويداد جهاني در حوزه‌هاي مختلف بازاريابي، شبكه‌هاي اجتماعي، فروش و … در نقاط مختلف جهان برگزار مي‌شوند. اين رويدادها و كنفرانس‌ها معمولا بهترين مكان براي تبادل اطلاعات، ايده‌ها و تجربه‌هاي جديد هستند. حضور در رويداد جهاني مي‌تواند فرصت‌هاي شغلي و سرمايه‌گذاري مختلفي را براي كارآفرينان ايجاد كند. ملاقات با افراد مختلف و استفاده از تجربه‌ي سخنران‌ها نيز مي‌تواند دانش جديدي را در اختيار افراد حاضر در كنفرانس يا رويداد جهاني قرار دهد. در اين گزارش به معرفي ۳ رويداد جهاني كه در هفته گذشته با محوريت بازاريابي برگزار شدند مي‌پردازيم.


۱) رويداد جهاني بازاريابي مصرف كننده (consumer marketing)
رويداد بازاريابي مصرف كننده ۶ام و ۷ام آوريل ۲۰۱۷ در نيويورك ماريوت ماركيز با موضوع تسلط بر استراتژي بازاريابي و گسترش استفاده از فناوري برگزار شد. در اين رويداد نحوه‌ي عملكرد برندها و رهبران بازاريابي با ارائه چشم‌اندازي از نحوه عملكرد مصرف‌كنندگان مورد بررسي قرار گرفتند. افراد با حضور در اين رويداد با نحوه‌ي تقسيم‌بندي بازار، توجه به ارزش‌هاي مورد نظر مصرف‌كننده و چگونگي استفاده از تكنولوژي و فناوري‌هاي ديجيتال براي خلق فرصت‌هاي جديد در بازاريابي كسب و كارها آشنا مي‌شوند.

اين رويداد از سري رويدادهاي فورستر (Forrester) است. فورستر به كسب و كارها و رهبران كمك مي‌كند تا با توسعه استراتژي‌هاي خود به جذب مشتري بپردازند. اين رويدادها براي به چالش كشيدن تفكر افراد و استفاده از نوآوري براي جذب مشتري برگزار مي‌شوند.

۲) كنفرانس جهاني تسلط بر بازاريابي ديجيتالي موبايل (Mastering Mobile Digital Marketing)
اين كنفرانس با محوريت بازاريابي پيشرو، و بهينه‌سازي موتورهاي جستجو و مسائل مربوط به تلفن همراه در ۵ام آوريل ۲۰۱۷ در ماساچوست بوستون برگزار شد. در اين رويداد يك روزه به بررسي افق تغييرات و تحولات بازاريابي و پيدايش بازاريابي ديجيتال و بازاريابي موبايلي پرداخته شد. همانگونه كه مي‌دانيد در دهه‌ي اخير انقلاب بزرگي در صنعت تلفن همراه رخ داده است. همچنين اين صنعت با سرعت زيادي رو به تغيير است. از اين رو آگاهي از اين تغييرات تاثير به سزايي در رشد و توسعه كسب و كارها دارد. آشنايي با روش‌هاي برقراري ارتباط با مخاطبان تلفن همراه كه روز به روز در حال افزايش است و پيشبرد استراتژي بازاريابي ديجيتال موبايل محور از اهداف اصلي برگزاري اين كنفرانس بوده است.

اين كنفرانس توسط استون تمپل (Stone Temple) كه در پيشبرد دانش بازاريابي ديجيتال موضوعات مختلفي مانند بازاريابي محتوايي و بهينه‌سازي موتورهاي جستجو را تحت پوشش قرار مي‌دهد، برگزار شد.

۳) نشست تنوع در بازاريابي و تبليغات (diversity in marketing and advertising summit)
نشست تنوع در بازاريابي و تبليغات كه به اختصار به عنوان نشست ديما (DIMA) نيز شناخته مي‌شود در روزهاي ۴ام و ۵ام آوريل ۲۰۱۷در لندن برگزار شد. در اين نشست تمام افراد فعال در اكوسيستم بازاريابي و تبليغات كنار هم جمع شدند تا با تمركز بر گسترش انواع شيوه‌هاي تبليغات و بازاريابي بپردازند و نقش رهبري در اجراي كمپين برندها را با هم بررسي كنند. در اين رويداد با تسهيل همكاري و توسعه جمعي به ارائه‌ي راه‌حل‌هاي ملموس براي غلبه بر چالش‌هاي كليدي دنياي امروز و تحول چشم‌انداز رسانه كه به سرعت در حال تغيير است پرداخته شد. سخنراني‌هاي تخصصي و جلسات تعاملي وارائه داستان‌هاي موفقيت رهبران برجسته و الهام‌بخش در حوزه تبليغات از مهمترين بخش‌هاي اين رويداد تاثيرگذار بود.
 

منبع: www.ibazaryabi.com