شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آيا براي يك فاجعه در رسانه اجتماعي آماده هستيد؟
چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 14:59 کد خبر:289
سازمان ها در بهره گيري از آخرين فن آوري هاي روز سريع هستند، اما ما حتي نمي دانيم مشكلاتي كه در كار با اين فن آوري ها پديد مي آيند را چه بناميم

 


 

نكاتي در مورد منبع خبر:  ذكر منبع حتما بايد در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصي رسانه‌ها و پايگاه هاي اينترنتي رعايت شود؛ چون حاصل تلاش و كار افراد ديگري است. ذكر منبع يك امر معمول است و ايرادي ندارد كه رسانه‌ها با ذكر منبع، اخبار و مطالب همديگر را نقل كنند. اما متاسفانه تعداد زيادي از همكاران رسانه اي مطالب و خبرهاي ساير رسانه ها را كپي كرده و از ذكر منبع آن خودداري مي كنند. شارا در صورتي اجازه باز انتشار مطالب خود را مي دهد كه منبع آن به طور كامل ذكر شود.


 

 

مقالات - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران )شارا(:

شارا- آيا براي يك فاجعه در رسانه اجتماعي آماده هستيد؟
تحقيقات اخير نشان مي دهد كه بيشتر سازمان ها به هيچ عنوان آمادگي يك فاجعه در رسانه اجتماعي را ندارند. گزارش گروه آلتيمر نشان داد كه 76% از چنين اتفاقاتي كه در سال هاي 2001 تا 2011 رخ داد، در صورتي كه شركت ها در فرايندهاي اثربخش داخلي سرمايه گذاري كرده بودند، قابل پيشگيري يا تخفيف بود؛ و مطالعات نشان مي دهند، در حالي كه فجايع رسانه اجتماعي در حال افزايش هستند، شركت هاي آمادگي رويارويي با آن ها را ندارند.
سازمان ها در بهره گيري از آخرين فن آوري هاي روز سريع هستند، اما ما حتي نمي دانيم مشكلاتي كه در كار با اين فن آوري ها پديد مي آيند را چه بناميم فاجعه رسانه اجتماعي؟ بحران رسانه اجتماعي؟ طوفان رسانه اجتماعي؟
مشخص نيست كه اين اتفاقات در حوزه مديريت مسأله است يا مديريت سنتي بحران. اما هر آنچه كه ناميده شود از واقعيت آن كم نمي كند – به خصوص به عنوان تهديدي براي شهرت سازمان. به نظر مي رسد كه سرعت اشتباهات در رسانه اجتماعي در حال افزايش است و در اين چند ماه اخير مثال هاي شومي را مي توان مطرح كرد
·         شركت هواپيمايي كانتاز (Qantas) رقابت آن لاين بدموقعي را راه اندازي كرد و در آن از مسافران دعوت كرد تا "از تجربه رويايي خود در هواپيما" صحبت كنند و با اين كار سيلي از شكايات از سوي مسافران ناراضي سرازير شد.
·         كافي شاپ زنجيره اي تيموتي (Timothy) با مركزيت در تورنتو به هر فردي كه صفحه آن را "لايك" مي كرد يك بسته قهوه هديه مي داد اما قهوه رايگان ظرف مدت سه روز به اتمام رسيد و شركت مجبور شد اعلام كند كه "آسياب به نوبت".
·         شركت هرشي (Hershey) از طرفداران صفحه فيس بوك خود دعوت كرد تا عكس هايي را براي تبليغ شكلات اسمورز آپلود كنند و صفحه توسط عملگرايان مخالف توليد كاكائو (به دليل آن كه دسترنج بردگان است) هك شد.
·         نيسان استراليا (Nissan Australia) رقابت را در فيس بوك ترتيب داد كه با شكست مواجه شد زيرا دوست صميمي يكي از پرسنل اين تبليغات، برنده يكي از خودروها شد.
·         و جديدتر از همه اين كه شركت بين المللي جواهرات كلرز (Claire’s)  پس از محكوم شدن به دزدي طرح از طرف شركت انگليسي تاتي ديواين، در مديريت مباحثات آن لاين با شكست كامل مواجه شد.
 

 منبع مرجع:  شارا (شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران)