شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مقابله سلبي با شبكه هاي اجتماعي كارساز نيست
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 - 19:40 کد خبر:28782
رئيس كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجلس با اشاره به اينكه بايد جنبه هاي مثبت شبكه هاي اجتماعي مجازي را مورد توجه قرار دهيم، گفت: شبكه هاي اجتماعي رو به گسترش هستند و مقابله سلبي با اين شبكه ها كارساز نيست.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس كميته فناوري اطلاعات و ارتباطات مجلس با اشاره به اينكه بايد جنبه هاي مثبت شبكه هاي اجتماعي مجازي را مورد توجه قرار دهيم، گفت: شبكه هاي اجتماعي رو به گسترش هستند و مقابله سلبي با اين شبكه ها كارساز نيست.

به گزارش شارا به نقل از ايرنا از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فناوري اطلاعات ايران، «رمضانعلي سبحاني فر» درباره تكليف دولت و مجلس در مواجه با شبكه هاي اجتماعي افزود: بايد در زمينه فرهنگ سازي و آموزش استفاده از شبكه هاي اجتماعي حركت كنيم و جلوي مباحث ضد ارزشي و ضد ديني در اين شبكه ها را بگيريم.

وي تصريح كرد: مجموعه نهادهاي مذهبي و مردمي ما بايد انباشتي از اطلاعات را به شبكه هاي اجتماعي بياورند و مسائل ديني، مذهبي، شرعي، اخلاقي و فرهنگي جامعه در شبكه هاي اجتماعي منتشر كنند و افراد زيادي را تحت تاثير قرار دهند و در مجموع خود را براي حضور در اين شبكه ها تقويت كنند.

سبحاني فر با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينكه بايد از فضاي مجازه بهره برداري كرد، اظهارداشت: اين ميدان، ميدان مبارزه است و همانطور كه در جبهه جنگيديم بايد در اين جبهه نرم افزاري و فرهنگي هم ورود پيدا كنيم و جامعه سالمي داشته باشيم و به درستي از آن استفاده كنيم.

وي افزود: در اصل بايد به عنوان يك فرصت به اين ميدان نگاه كنيم و دغدغه ها را با طراحي بسته هاي فرهنگي و بكارگيري روش سيستمي رفع كنيم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در مورد بكارگيري روش سيستمي توضيح داد: يكي از مباحث نگاه سيستمي، فيلترينگ هوشمند است كه پس از اجرايي شدن به ندرت با موارد ناهنجار مواجه مي شويم.