شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ديدگاه مديران و مسئولان/ روابط عمومي/ بخش هشتم
شنبه، 19 فروردین 1396 - 13:22 کد خبر:28719
روابط عمومي‌ ها با چهره‌اي خندان، مضطرب‌ترين افراد سازمان محسوب مي‌شوند كه اين اضطراب ريشه در مسئوليت ويژه و حساس آنها دارد و اين امر به سلامت آنان آسيب مي‌زند، پس مشكلي ندارد كه اگر آن را در رده‌بندي مشاغل سخت و زيان آور قرار دهيم.



اقتصاد مقاومتي

نقش روابط عمومي در قرار دادن و اجرايي كردن فعاليت هاي دانشگاه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور مهم و حياتي بوده كه لازم است مسئولان توجه ويژه اي به اين مسئله مهم داشته باشند. (مهدي باقري دبير هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان هرمزگان)


تزريق شادي و اميد
- روابط عمومي‌ ها با چهره‌اي خندان، مضطرب‌ترين افراد سازمان محسوب مي‌شوند كه اين اضطراب ريشه در مسئوليت ويژه و حساس آنها دارد و اين امر به سلامت آنان آسيب مي‌زند، پس مشكلي ندارد كه اگر آن را در رده‌بندي مشاغل سخت و زيان آور قرار دهيم. (ميثم ميلادي گرجي روابط عمومي اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي مازندران)


- روبط عمومي‌ها با انتشار اخبار دستگاه‌هاي مربوطه و تحولات مثبت در آن دستگاه مي‌توانند جايگاه اميد را ارتقاء بخشند و اميد آفريني كنند. (هادي طالبي مدير روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان كرمان)

 

خلاقيت و نوآوري

روابط عمومي‌ها كانال خلاقيت و پويايي هر سازمان هستند. (مهدي رجبي سروستاني مدير روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد سروستان)


نقش روابط عمومي در اقتصاد
فرآينــد همگرايــي و جهاني شــدن در عرصه هــاي فرهنگي، سياســي و بالاخص اقتصادي و در كنار آن همه گيري و شــيوع تفكــر «بــازار آزاد» در اقتصاد و اطلاعات و لزوم تسهيل شرايط براي حذف انحصارها و جايگزيني عامل «رقابت» فصل نويني را در بسياري از فعاليت هاي اجتماعي از جمله در «روابط عمومي» ها رقم زده است.


تفكر «دســت هاي پنهان بازار» خود به خود به حذف دخالت هاي دولت در بســياري از شئونات زندگي بشر امروزي از جمله در امر بازار، اقتصاد و تجارت منجر شــده است. در شــرايطي كه عرصه هــاي زندگي اجتماعي بشــر بيش از پيش، متاثر از ساز و كارهاي اقتصاد كلاسيك و نوعي سرمايه داري مبتني بر فعاليت آزادانه بخش خصوصي اســت، هر روز حجــم بدنه دولت هــا نحيف تر و كوچكتر مي شــود و اين امر لزوم بازتعريف بسياري از مشاغل ســابقا دولتي انحصاري از جمله روابط عمومي ها را به وضوح نشــان مي دهد.


در سيســتم جديد آمــوزش روابط عمومي لازم اســت، ديگر به تبليغات، به عنوان ابزار فريب و دروغ براي تغييــر نگرش مخاطب نگريسته نشود و از آن به مثابه ابزار پويايي اقتصــادي و در نهايت عامل مهم در كاهش قيمت تمام شده، افزايش كيفيت محصولات و خدمــات و عامل جلب رضايــت مردم و مشتريان ياد شود. (سميرا قياسي)
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)