شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديرعامل موسسه اعتباري ثامن گفت: برنامه راهبردي ثامن، توانمندسازي و همافزايي، ارتقا توان سازماني در بخشهاي مختلف براي از بين بردن فاصله معنادار تعاوني با بانكها و مؤسسات مالي در فضاي رقابتي است.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن، محمدابراهيم پورزرندي با اشاره به تدوين و ابلاغ شرح وظايف جديد كاركنان روابط عمومي افزود: بايد كاركنان روابط عمومي فراتر از وظيفه و انتظار تلاش كنند چراكه نقش اين مجموعه تاثيرگذار تر از ساير واحدهاي سازمان است.
پورزرندي بر اطلاعيابي، اطلاعرساني و آگاهيدهندگي در درون و بيرون سازمان تأكيد و اظهاركرد: هوشياري و مديريت صحيح اخبار، اطلاعات و ارتباطات، ضامن موفقيت ثامن در مرحله گذار از تعاوني به موسسه اعتباري است.
وي حيطه فعاليت روابط عمومي بانكها و مؤسسات را به دليل ارتباط مستقيم با افكار عمومي بسيار حساس و آسيبپذير برشمرد و تأكيد كرد: تلاش آگاهانه مديريت روابط عمومي تصوير و شهرت 19 ساله سازمان را حفظ مي كند.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن گرانترين ريسك را ريسك شهرت عنوان كرد و گفت: مديريت روابط عمومي حافظ شهرت و برند سازمان است؛ چراكه اگر برند سازماني دچار خدشه و آسيب شود جبران آن سخت و غيرممكن مي شود.
وي لازمه مديريت در عصر ارتباطات و اطلاعات را مديريت پيشرو در روابط عمومي اعلام و تأكيد كرد: در شرايط كنوني با وجود بسترها، شبكههاي اجتماعي و كانالهاي تعاملي دوسويه كه بهصورت مستمر در حال فعاليت و بمباران اطلاعاتي افكار عمومي هستند، چگونگي كسب، مديريت صحيح، پالايش و انتقال اطلاعات و اطلاعرساني به ذينفعان از اهميت بالايي برخوردار است.
برنامه هوشمندانه مديريت روابط عمومي
پورزرندي اطلاع از رفتار و برنامههاي رقبا را از وظايف مهم روابط عمومي عنوان و تصريح كرد: كسب اطلاعات كامل از وقايع پيرامون و اطلاع رساني آن به مديران نقش مهمي در تصميم گيري و انجام واكنش مناسب دارد.
وي از مديريت روابط عمومي بهعنوان پيشخوان سازمان يادكرد و گفت: باتوجه به محدوديتهاي كه از طريق نهاد هاي قانون گذار در مسير فعاليت ثامن وجود داشت، روابط عمومي مجال انجام رسالت اصلي خود را نداشته است، همچنين انتظار مي رود پس از دريافت مجوز حركت شانهبهشانه با رقبا و سبقت گرفتن از آنان را دربرنامه هوشمندانه مديريت روابط عمومي شاهد باشيم.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن بابيان اينكه ثامن در قياس با ساير رقبا با درصد بالايي از سپرده گذاران و متقاضيان خرد روبرو است، افزود: با دريافت مجوز ، حضور در عرصه رقابت بانكي و ارائه خدمات متنوع و به روز كه بستر آن فراهم شده، تعامل سازنده با مشتريان افزايش مي يابد.
راه اندازي مركز تماس
پورزرندي وظيفه ذاتي روابط عمومي را كسب اطلاعات، ايجاد ارتباطات همراستا با چشمانداز و مأموريت راهبردي دانست و اظهاركرد: بايد اعتلا بخشيدن به برند ثامن از برنامه هاي بنيادين روابط عمومي باشد. در اين روند چشمانداز ثامن خلق ارزش براي همه گروههاي ذينفع"مشتريان، سهامداران، كاركنان" خواهد بود.
وي همچنين اول ماندن را مهمتر از اول شدن دانست و از راه اندازي مركز تماس در مديريت روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن خبرداد و گفت: وظيفه كاركنان روابط عمومي اطلاع از جايگاه سازمان در ابعاد بينالمللي، منطقهاي، ملي، استاني و حفاظت از حيثيت برند است.
مدير روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن نيز در اين مراسم با ارائه گزارش از روند برگزاري دوره تخصصي و آموزشي نيروهاي روابط عمومي، بر آموزش مستمر كاركنان تاكيد كرد.
امير آشتياني عراقي از تدوين و ابلاغ شرح وظايف جديد نيروهاي روابط عمومي گفت و افزود: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف نيروها، اقدام به برگزاري اين دوره تخصصي شد.
بر اساس اين گزارش مديرعامل موسسه اعتباري ثامن به همراه مدير حوزه مديريت، معاون نيروي انساني و آموزش، مدير روابط عمومي و مديرآموزش در مراسم اختتاميه دوره آموزشي تخصصي 4 روز كاركنان روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن كه در ساختمان مديريت آموزش موسسه اعتباري ثامن برگزار شد، حضور يافت و با كاركنان جوان روابط عمومي به گفتگو پرداخت.