شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اصحاب رسانه كمك كنند تا بين دانشگاه و جامعه ارتباط تنگاتنگ برقرار شود.
شنبه، 7 اسفند 1395 - 12:55 کد خبر:28406
دليل ناكارآمدي برخي روابط عمومي‌ها از زبان مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام/ اصحاب رسانه كمك كنند تا بين دانشگاه و جامعه ارتباط تنگاتنگ برقرار شود.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، از سال 1372 به‌عنوان كارمند روابط عمومي كار خود را دانشگاه ايلام آغاز كرده و سال 1384 كارشناس روابط عمومي شد و از سال 1389 تاكنون مدير روابط عمومي بزرگ‌ترين مركز آموزش عالي استان است و از سال 1393 تاكنون دبير روابط عمومي‌هاي منطقه 5 دانشگاه‌هاي كشور است.

از دلايل محافظه‌كار شدن برخي روابط عمومي‌ها مي‌گويد و معتقد است: دليل اين امر مديران و روساي سازمان‌ها هستند.

«فرهاد فتاحي» با حضور در دفتر ايسنا، منطقه ايلام، اظهار كرد: روابط عمومي در سازمان‌ها نقش مهمي بر عهده دارند و مهم‌ترين اهدافش تأمين منافع سازمان در پيشبرد اهداف كلان و كسب رضايت مخاطبان با توجه به اهداف سازمان است.

وي با بيان اينكه با ابزارهاي دنياي موجود كار روابط عمومي‌ها آسان‌تر شده و اهداف به‌راحتي محقق مي‌شود، گفت: متأسفانه باوجوداين امكانات افراد متخصص و علاقه‌مند و خلاق در اين حوزه بسيار كم هستند و اين ضعف كاملاً مشهود است.

مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام با بيان اينكه امروز روابط عمومي بسياري از سازمان‌ها از عدم اهميت دادن واقعي مديران به اين واحد رنج مي‌برند، گفت: سازمان‌ها و در رأس آن مديران بايد به افراد مشغول در روابط عمومي اعتماد كنند و اين اعتماد هم بايد دوطرفه باشد و استقلال كارشناسان روابط عمومي كاملاً حفظ شود و مطمئناً حفظ اين استقلال به نفع سازمان خواهد بود.

فتاحي گفت: يكي از ضرورت‌هاي روابط عمومي ضرورت ارتباط به‌موقع با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است يعني مديران و كارشناسان روابط عمومي بايد نه‌تنها پاسخگوي افكار عمومي باشند بلكه بدنه كارشناسي سازمان متبوع خود را به بهترين شكل به اصحاب رسانه وصل كنند و حتي براي اصحاب رسانه دغدغه ايجاد كنند.

وي تصريح كرد: عدم خلاقيت و علاقه‌مندي متوليان روابط عمومي به اين حرفه و عدم اعتماد مديران به كارشناسان روابط عمومي مشكلاتي هستند كه مانع نقش‌آفريني درست واحدهاي روابط عمومي شده و استرس اين كار را براي شاغلان در اين بخش بيشتر كرده است چون نوع نگاه برخي مديران سازمان‌ها، كارشناس و مسئول اين بخش را به نيرويي محافظه‌كار تبديل كرده كه نه توانايي جواب درست‌ودرمان به رسانه‌ها دارد و نه مي‌تواند در مقابل مدير خود از حق رسانه و افكار عمومي بگويد.

مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام با بيان اينكه روابط عمومي ها در چند سال گذشته عملكرد مناسبي نداشته‌اند و از طرفي كمتر شاهد حضور آن‌ها در برنامه‌هاي آموزشي هستيم، گفت: بايد ريشه‌ي اين عدم حضور را شناسايي كرد و در اين زمينه روابط عمومي استانداري بايد در آستانه‌ي انتخابات رياست جمهوري و شوراها پيش‌قدم شود تا بتوانند به بهترين شكل در اين ايام نقش خود را ايفا كنند البته اين تأكيد به معناي مناسبتي عمل كردن روابط عمومي‌ها نيست و هر روز، روز روابط عمومي و افكار عمومي دغدغه‌مند است.

فتاحي با بيان اينكه دانشگاه ايلام در دولت تدبير و اميد جهش‌هاي قابل توجهي داشته و بخش روابط عمومي با نگاه مثبت رييس دانشگاه همگام با اين توفيقات پيش رفته است، گفت: خوشبختانه روابط عمومي دانشگاه ايلام با انتخاب همكاران منطقه 5 به‌عنوان دبير مناطق انتخاب‌شده و اين منطقه هم جزء فعال‌ترين مناطق محسوب مي‌شود و تاكنون دو كارگاه ارتباط با رسانه‌ها و يك كارگاه اقتصاد مقاومتي و رسانه با حضور دكتر بروجردي و دكتر فرقاني برگزار شده است.

وي گفت: امروز ارتباط خوبي بين اعضاي هيئت‌علمي و مسئولان دانشگاه و تشكل‌هاي مختلف دانشگاهي با رسانه‌هاي استان برقرار است كه بخشي از اين ارتباط مطمئناً مرهون فعاليت روابط عمومي است.

مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام ضمن تقدير از تمام رسانه‌هاي استان از فعالان اين حوزه خواست با نظرات و پيشنهادات خود مركز آموزش عالي را ياري كنند تا ارتباط بين دانشگاه و جامعه برقرار و دانشگاه و عضو هيئت‌علمي به تافته‌اي جدا بافته از دانشگاه تبديل نشود و دانشگاهيان ما براي حل مشكلات جامعه راهكار ارائه دهند و مطمئن باشند روابط عمومي دانشگاه اين ارتباط را به‌خوبي برقرار خواهد كرد.

 

منبع: فرصت امروز