شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، شركتهاي تجاري نميتوانند بدون فعاليت در بخشهاي فرهنگي و فرهنگسازي در بلندمدت به نتيجه مطلوب دست پيدا كنند و در اين راستا بايد از فضاي مجازي هم استفاده مناسبي كرد. مدير «زيست بوم مجازي درسا» در گفتوگو با «دنياي اقتصاد» با بيان اين مطلب گفت: در عصر حاضر فعاليتهاي اقتصادي بدون توجه به فرهنگسازي معنا ندارد. مهدي نيامنش در ادامه فرهنگسازي از سنين پايين را رسالت اجتماعي «خانواده درسا» اعلام كرد و گفت: حضور ما در يكي از برنامههاي كودك و نوجوان از مدتها پيش آغاز شده و ما در كنار اهداف درآمدي؛ نگاه پررنگي به آموزش و فرهنگسازي داريم، چراكه بدون كسب درآمد فرهنگسازي امكانپذير نيست.
وي سيستم آموزشي و نگاه ويژه به كودكان در كشورهاي پيشرفته را مورد اشاره قرار داد و افزود: كودكان به بهترين شكل امكان انتقال اين آموزشها را به ساير اعضاي خانواده خود دارند و از اين رهگذر شاهد بيشترين تاثيرپذيري خانوادهها از آموزشهاي خود باشيم. اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با حضور در استوديوي ضبط فصل دوم مجموعه «محله گل و بلبل» از عوامل اين برنامه و خانواده درسا تقدير و تشكر كرده و از نگاه ويژه مجلس به فرهنگسازي و آموزش در سنين كودكي سخن گفتند. رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در اين بازديد گفت: آموزش صحيح و فرهنگسازي ازجمله مواردي است كه مجلس نگاه ويژهاي به آنها دارد كه ورود بخش خصوصي از جمله خانواده درسا به موضوع فرهنگسازي و آموزش صحيح در سنين كودكي نيز نقطه عطفي در اين حوزه است تا رسيدن به چشمانداز ترسيم شده در اين حوزه دستيافتني باشد. حجتالاسلام والمسلمين نصرالله پژمانفر افزود: متاسفانه ظرفيتها و اعتبارات بالا را در حوزه آموزش مفاهيم و ارزشها به سنين بالاتر اختصاص دادهايم. امروز بايد سرمايهگذاري را در حوزه كودكان انجام دهيم و فضاي مجازي كه به نظرم يك فضاي واقعي است يكي از نيازهاي آموزشي ما است. برنامه محله گل و بلبل دو با مشاركت زيست بوم مجازي درسا تهيه شده و تاكنون ۳۲ قسمت از اين مجموعه ۹۰ قسمتي روي آنتن شبكه دو رفته است.
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 3989