شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، شركت آمازون به دنبال يافتن راههايي براي كمك به كسب و كارهاي كوچك و افزايش درآمد آنها است، از همين رو خدماتي موسوم به chime را عرضه كرده تا ارتباطات مجازي اين افراد را تسهيل كند. چايم يك سرويس ارتباطي يكپارچه توصيف شده كه برگزاري ويدئو كنفرانس را تسهيل ميكند. عرضه اين محصول رقابتي مستقيم با اسكايپ، برنامه تلفن اينترنتي مايكروسافت محسوب ميشود كه برقراري تماسهاي صوتي و ويدئويي اينترنتي را ممكن ميكند. اسكايپ با رايانههاي روميزي، آي او اس و اندرويد سازگاري دارد. با استفاده از چايم ميتوان زمان برنامهريزي يك نشست را مشخص كرد و برنامه مذكور قبل از فرارسيدن زمان اين كار براي همه افراد شركتكننده پيامي را به منظور اطلاعرساني ارسال ميكند. در اين حالت كاربران با تنها يك كليك ميتوانند در نشست مجازي حضور يابند. چايم به هر كاربر امكان ميدهد تا فردي كه قصد صحبت با او را دارد بهطور دقيق انتخاب كند تا تمركز افراد در حين صحبت كردن مشخص شود. آمازون مدعي است اين سرويس فاقد اختلالهاي صوتي و تصويري است و بنابراين ميتوان از آن براي برگزاري نشستهاي حرفهاي و كاري به راحتي بهره برد.
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 3988