شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روزنامه؛ ابزار بدون تاريخ انقضاي تبليغات
شنبه، 30 بهمن 1395 - 10:52 کد خبر:28242
وفور گسترده خبرگزاري‌ها، سايت‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و … در كنار تلفن‌هاي همراه هوشمند و برنامه‌هاي به‌روز آنها، در ظاهر چندان مجالي براي اسلاف اين ابزارهاي ارتباطي نمي‌گذارد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- وفور گسترده خبرگزاري‌ها، سايت‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و … در كنار تلفن‌هاي همراه هوشمند و برنامه‌هاي به‌روز آنها، در ظاهر چندان مجالي براي اسلاف اين ابزارهاي ارتباطي نمي‌گذارد.


و اينطور به نظر مي‌رسد كه فضاي ديجيتال، همچون فرزند ناخلفي، اجداد سنتي‌تر خود را به گوشه‌هاي تنهايي و انزوا كشانده است اما با كمي تأمل روشن مي‌شود كه هنوز نيز هستند افرادي كه خواندن اخبار مختلف را در بين ورقه‌هاي روزنامه‌ها ترجيح مي‌دهند و با ورق‌زدن صفحات بزرگ روزنامه‌ها در روبه‌روي خود و نوشيدن فنجاني چاي و يا قهوه، خستگي روزانه خود را در منزل‌شان به در مي‌كنند. بنابراين تبليغات چاپي و خصوصا تبليغ در روزنامه‌ها، كماكان مي‌تواند به عنوان يك ابزار مهم بازاريابي در خدمت برندها و شركت‌هاي توليدي مختلف جهان قرار گيرد.

در واقع حضور گسترده دنياي ديجيتال، اگرچه روش‌هاي نوين و شگردهاي جديد و منحصر‌به‌فردي را در اختيار شركت‌هاي بازاريابي قرار داده‌، اما روزنامه‌ها و به طور كلي صنايع چاپي نيز كماكان در كنار اين روش‌هاي جديد به حيات خود ادامه مي‌دهند و بنابراين مي‌توانند يكي از محمل‌هاي مهم و تأثيرگذار براي فعاليت‌هاي تبليغاتي شمرده شوند. بر همين اساس نيز در اين گزارش تلاش مي‌كنيم تا چند نكته مهم و روش خلاقانه و تأثيرگذار را در زمينه تبليغات روزنامه‌اي بيان كنيم كه رعايت آنها، اين ابزارهاي بازاريابي سنتي‌ را قوي‌تر و كارآمدتر جلوه خواهد داد.


در قطع بزرگ ديده مي‌شويد
تبليغات در قطع بزرگ اگرچه يكي از روش‌هاي معمول روزنامه‌اي است كه گران‌قيمت‌تر از شيوه‌هاي ديگر آن است، اما در عين حال، يكي از مهم‌ترين راهكارهاي تبليغاتي است كه در نهايت منجر به بازگشت سرمايه نيز خواهد شد. بنابراين اگر مي‌خواهيد در روزنامه مورد نظرتان ديده شويد، محصولات خود را در قطع بزرگ معرفي كنيد و از هزينه نسبتا بالاي آن نپرهيزيد، چراكه اين شيوه تبليغاتي، مخاطبان بيشتري را با محصولات شما آشنا خواهد كرد. هستند افرادي كه در كنار دكه‌هاي روزنامه مي‌ايستند، بدون اينكه روزنامه‌اي بخرند و تنها با خواندن تيترهاي روزنامه‌ها، در جريان اخبار آنها قرار مي‌گيرند.
اين شيوه تبليغاتي خصوصا براي ديده شدن توسط اين افراد نيز بسيار مهم است؛ به بيان ديگر، انتخاب قطع بزرگ يك روزنامه براي تبليغات، خصوصا اگر صفحه اول آن روزنامه باشد، امكان مشاهده تبليغ مذكور را بسيار بالاتر برده و تعداد افراد بيشتري با نام تجاري مورد نظر آن آشنا خواهند شد. در ضمن به خاطر داشته باشيد كه تبليغات قطع بزرگ در همه روزنامه‌ها به يك ميزان هزينه‌بر نبوده و روزنامه‌هاي كوچك‌تر و يا روزنامه‌هاي محلي، هزينه كمتري را در پي دارند، بنابراين مي‌توانيد براي شروع از اين روزنامه‌ها استفاده كنيد كه هم تبليغ شما را در قطع بزرگ ارائه مي‌دهند و هم هزينه‌ كمتري در پي خواهند داشت.

با تبليغات قطع كوچك شروع كنيد
هزينه بالاي تبليغ در قطع بزرگ، مي‌تواند مانعي مهم بر سر راه بسياري از برندهاي نوپا باشد، اما به خاطر داشته باشيد كه همانگونه كه تبليغ در قطع بزرگ مي‌تواند بسيار تأثيرگذار باشد، براي بسياري از كسب‌وكارهاي تازه و نوپا نيز تبليغات روزنامه‌اي در قطع كوچك، مي‌تواند به همان اندازه تأثيرگذار باشد. ارائه يك ستون كوچك آگهي براي يك كسب‌وكار نوپا بايد در جهت معرفي و شيوه‌هاي فروش آن محصول باشد، به گونه‌اي كه در نهايت بتواند نظر خوانندگان را به خود جلب كرده و نام برند خود را اذهان آنها انعكاس دهد. بايد به اين نكته توجه داشت كه تبليغات در قطع كوچك، در حقيقت يكي از راه‌هاي شروع بازاريابي روزنامه‌اي به شمار مي‌روند كه عموما كسب‌وكارهاي جوان و كوچك بايد در عرصه آن شروع به فعاليت كنند تا در نهايت آمادگي تبليغ در قطعات بزرگ را به دست آورند.

همه مي‌توانند در روزنامه تبليغ كنند
به طور معمول اكثر روزنامه‌هاي معروف جهان صفحاتي را به تبليغات طبقه‌بندي شده‌اي ارائه مي‌دهند كه بيشتر در حيطه معرفي برندها، اطلاعيه‌هاي كوتاه و نيازمندي‌هاي گوناگون است. اين قسمت بيشتر براي كسب‌وكارهاي كوچكي است كه به دنبال آگهي‌هاي ارزان‌قيمت روزنامه‌‌اي هستند، عبارت كوتاه اينگونه‌ آگهي‌ها در ستون‌هاي كوچكي درج شده و بيشتر حاوي مطالبي مانند فروش املاك، اغذيه‌فروشي‌هاي ارزان‌قيمت‌تر، نيازمندي‌هاي شركت‌هاي كوچك و … است؛
از آنجايي كه اينگونه آگهي‌ها در فرمت‌هاي بسيار كوچك نوشته مي‌شوند و عموما بدون صفحه‌بندي‌ و افكت‌هاي خاص گرافيكي ارائه مي‌شوند، بسيار كم‌هزينه بوده و به همين دليل نيز سيل عظيمي از مراجعان را دارند كه به دنبال ارائه يك آگهي كوچك و البته كم‌هزينه در روزنامه مورد نظر خود هستند.

منبع: خلاقيت