شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راديو
جمعه، 22 بهمن 1395 - 11:56 کد خبر:28058
راديو رسانه اي است فراگير وبا پوشش مخاطب گشترده كه در دور افتاده ترين مناطق قابل بهره برداري مي باشد ومزيت بزرگ ديگر آن اين است كه مي توان در حين كار وفعاليت نيز از اين رسانه استفاده كرد.


راديو رسانه اي است فراگير وبا پوشش مخاطب گشترده كه در دور افتاده ترين مناطق قابل بهره برداري مي باشد ومزيت بزرگ ديگر آن اين است كه مي توان در حين كار وفعاليت نيز از اين رسانه استفاده كرد. راديو در سال1319 وارد ايران شد. در ابتدا فقط يك شبكه راديويي ملي در ايران وجود داشت اما اكنون هر استان داراي شبكه راديويي محلي و اضافه بر آن شبكه هاي راديويي سراسري متفاوتي از قبيل فرهنگ، معارف، قرآن، جوان و ... وجود دارد. اين تنوع شبكه ها فرد را در انتخاب آزاد مي گذارد و طبعاً انتخاب راحت تر خواهد بود.
 
 راديو با تمام فوائدش كه از جمله آن، دسترسي هميشگي به آن(حتي بدون برق) است داراي نواقصي است، راديو از نعمت تصوير بي بهره است و مسئولان و مجريان راديو بايد تمام توان و نيروي هنري خود را صرف صدا كنند تا از اين طريق فضا سازي مناسبي در ذهن شنونده ايجاد كند. شنونده اگر از موسيقي برنامه خوشش نيايد ديگر راديو كارآيي خود را از دست مي دهد اما همين مسأله اگر در مورد تلويزيون بوجود آيد با قطع صدا همه چيز را از دست نمي دهد بلكه مي توان كماكان از تصوير استفاده كرد و لذت برد.