شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در سال 2016، تأثير گردشگري در كل ايالات متحده با نرخ 02/3 درصد با 300571 سفر هوايي در سال در مجموع، جزاير كيمن به حدود 385451 مسافر هوايي در سال 2014 خوش آمد گويي گفته است كه نسبت به سال قبل 02/0 رشد داشته است.
به گزارش گروه ترجمه شارا و به گفتۀ نائب رئيس و وزير گردشگري Moses Kirkconnell، «افزايش روز افزون و هميشگي مسافران به جزاير كيمن در سال 2016، علي رغم مباحث جهاني كه بازديد از كل منطقه را متأثر كرده است، گواهي بر كسب و كار گروهي و تلاش هاي بازاريابي حوزۀ گردشگري كه بر قوت بخشيدن به اطلاع رساني برند و مطلوب بودن تمركز كرده اند. »
«با اجراي استراتژي بازاريابي يكپارچه براي سال 2017 كه در خور نيازهاي متمايز مسافران امروزي است، ما با اعتماد به نفس در توانايي خودمان براي جذب و حفظ علايق مشتري در جزاير كيمن براي سال هاي آتي تلاش خواهيم كرد. »
در سال 2016، وزارت گردشگري برنامه هاي سالانه بازاريابي و روابط عمومي موفقي را اجرا كرد كه از پديده هاي جزيره و جذابيت هاي آن حمايت مي كرد و همچنين بر اقدامات تشويقي متمركز بود. تشويق ها و تبليغاتي از جمله «فقط در كيمن » و « The Weekender : به معناي شخصي كه به سفر آخر هفته مي رود» به مشتري ها و شركت هاي مسافرتي به طور جهاني مخابره شد تا از صنعت گردشگري و ديدار از جزاير حمايت كند، به علاوه از مشاركت هاي مختلف وزارت گردشگري در بيش از 160 نمايشگاه آمريكايي در طول سال، حمايت شد.
وزارت گردشگري با خطوط هوايي كيمن در مورد شهرهاي هدف گردشگري مهم با تشويق از طريق وقايع تجاري و شركت در مالكيت، مشاركت كرد. يكي از نمات برجسته شامل فعاليت pop-up در مركز خريد Grapevine Mills Malls در شهر دالاس براي تشويق خدمات تابستاني مستمر حوزۀ اهدايي كيمن از شهر دالاس تا Grand Cayman است.
اين اتفاق ويژه، مهمان نوازي «از نوع كيمن» متمايز جزيره را نشان داد چرا كه خريداران توسط خدمۀ پرواز هواپيمايي كه تنقلات را ارائه مي دادند مورد استقبال قرار گرفتند.
مدير گردشگري، Rosa Harris، مي گويد: «همراه با تعدادي از وقايع، تشويق ها، مشاركت هاي جديد و فعاليت هاي صورت گرفته در سال 2016، چه در جزيره و چه به طور جهاني، ما تلاش مي كنيم كه جزاير كيمن را در خط مقدم ذهن مخاطبين هدف مان نگه داريم
«مشتري امروز نه تنها زيرك است بلكه به طور فزاينده اي با فراواني فرصت هاي مسافرت جهاني آشفته مي شود. گروه من دقيق تر عمل خواهند كرد تا در بالاي روند بازاريابي در حال ظهور باقي بمانند و همچنان به رقابت در چنين حوزۀ گردشگري و در حال تغييري ادامه دهند.»
در سال 2016، روابط عمومي ها تلاش كردند تا بيش از 400 ميليون برنامه رسانه اي تأثير گذار براي مقصد را توليد كنند و 11 ميليون دلار در ارزش عمومي پرداخته نشده با مقالات و نكات در رسانه هايي مانند AFAR، Shape، USA Today، Outside، Bridal Guide، CondeNastTraveler.com، DuJour، Caribbean Living، The New York Post و Dallas Morning News.
از آنجا كه مشاركت هاي موفقيت آميز براي استراتژي هدف گردشگري مؤثر در ميان چشم انداز گردشگري و سفر پيچيدۀ امروز لازم هستند، وزارت گردشگري در برنامه هاي آموزشي جامعي براي شركاي اصلي صنايع داخلي سرمايه گذاري كرده است. تا به امروز، وزارت گردشگري آموزش را براي بيش از 200 نفر از شركا انجام داده است و سمينارهاي آموزشي را در موضوعات درگير، با مشتري در رسانه هاي اجتماعي و اينكه چرا جزاير كيمن را انتخاب ارجح براي برگزاري مراسم ازدواج و ماه عسل قرار دهند، ارائه داده اند.
در نوامبر سال 2016، وزارت گردشگري ميزبان نشست روابط عمومي ها براي شركاي صنعتي خودش بود تا استراتژي هايي را براي به حداكثر رساندن ارائه محصولات شان در رسانه هاي هدف در جهت تلاش براي جذب بازديدكنندۀ بيشتر پيشنهاد كند.
بنا به گزارش شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران، استراتژي روابط عمومي قوي براي حفظ روابط رسانه اي قوي به كار گرفته شده در نهايت كمك كرد كه مقصد گردشگري در ذهن افراد باقي براي پوشش و بازديد بمانند.
در آينده براي بالابردن آگاهي در مورد جزاير كيمن به عنوان «پايتخت آشپزي حوزۀ كارائيب»، وزارت گردشگري ميزبان يك جلسه ناهار خصوصي مطبوعاتي براي 15 نويسندۀ بين الملل با معرفي سرآشپز Eric Ripert در ماه اكتبر و دو ميهماني با مضمون جزاير كيمن در شهر نيويورك با حضور ناشران سبك زندگي بين الملل Travel + Leisure و Elite Daily بود.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)