شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، برندها براي مشتري ارزش ايجاد مي كنند، زيرا تلاش و ريسك خريد را كاهش مي دهند و به اين ترتيب مشوق تامين كنندگان براي سرمايه گذاري در كيفيت و نوآوري مي شوند. برندسازي مي تواند تجربه مشتري را هم از نظر زيبايي شناسي و هم روانشناسي تقويت كند.
امروزه علاقه برندها و آگاهي از اهميت آنها نسبت به 10 يا 20 سال پيش بيشتر شده است، اما هنوز عدم آگاهي و سوءتفاهم در بسياري موارد وجود دارد. كتاب برند و برندسازي براساس ديدگاه هاي نخبگان برند سازي جهان تاليف و ترجمه آرش سلطانعلي يكي از كتاب هايي است كه مخاطبان آن مديران روشنفكري هستند كه به دنبال درك بهتر از ارزش هاي اجتماعي و مالي برندها، بهترين روش هاي جاري در برندسازي و بعضي از مسائل نوظهور در باب اين موضوع مهم، پيچيده و هيجان آورند. اين كتاب به سه بخش تقسيم مي شود كه در بخش يك نگاهي به تاريخچه و تعريف برندها و اهميت اجتماعي و مالي آنها دارد. همچنين بخش 2 برخي از مراحل عملي را در مديريت برند بررسي مي كند.
اين بخش به نقش هويت بصري و كلامي برند در ارتباط با مخاطبان و حتي حيطه هاي پيچيده تر ارتباطات برند مي پردازد. بخش سوم نيز آينده برندها را مدنظر قرار مي دهد. در بخشي از اين كتاب مي خوانيم: «امروزه بيشتر مهارت هاي بازاريابي و برندسازي مربوط به ساخت ارزش ويژه براي محصولاتي است كه ويژگي ها، قيمت، توزيع و در دسترس بودن آنها به واقع نزديك به يكديگر است. برندها امكان خريد با اطمينان را براي مصرف كنندگان فراهم مي كنند و نقشه راهي در ميان تنوع گيج كننده محصولات در اختيار آنان قرار مي دهند.
مشتري براي انتخاب سرويس دهنده خدمات ارتباطي خود نيازي به تخصص در حوزه ارتباطات از راه دور موبايل ندارد. نام برند، تعرفه و شيوه پرداخت تمام چيزي است كه مشتري براي انتخاب به آن نياز دارد.» اين كتاب در 320 صفحه توسط انتشارات ايده خلاقيت به قيمت 28هزار تومان به چاپ رسيده است.
منبع: فرصت امروز