شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اعتبار بخشيدن به فعاليت‌هاي سازمان يكي از شاخصه‌هاي روابط‌عمومي موفق است
چهارشنبه، 13 بهمن 1395 - 12:10 کد خبر:27979
روابط‌عمومي‌ها مي‌توانند با ايجاد برخي تغييرات در نوع نگرش و رفتارهاي سازماني خود علاوه بر اعتبار بخشيدن به فعاليت‌هاي سازمان، سبب بوجود آمدن اعتماد دوسويه بين مخاطبان و كاركنان سازمان مطبوع خود شوند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، مهدي محمدي، مديركل روابط‌عمومي و بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ديدار با علي شوقي‌بنام، دبير ستاد برگزاري هفته روابط‌عمومي با بيان اين مطلب افزود: خوشبختانه امروز شاهد آن هستيم كه روابط‌عمومي برخي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به واسطه ايجاد برخي تغييرات در نوع عملكرد و فعاليت‌هاي خود علاوه بر ارايه روش‌ها و راهكارهاي نوين ارتباطي به مديران ارشد و ديگر بخش‌هاي سازمان، موفق به ارتقاي جايگاه روابط‌عمومي نسبت به ساليان گذشته شده‌اند و همواره به عنوان يكي از بخش‌هاي اصلي در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌هاي سازمان داراي نقشي كليدي و تعيين‌كننده هستند .
محمدي ادامه داد: اعتبار سازماني به عنوان سرمايه معنوي يك سازمان در فكر و ذهن مخاطب شكل مي‌گيرد و كارگزاران روابط‌عمومي مي‌بايستي ضمن درك اين موضوع، توجه داشته باشند كه اين اعتباربخشي به تنهايي اثربخش نخواهد بود و حفظ و نگهداري اين اعتبار از اهميت بالايي برخوردار است .
در ادامه اين ديدار علي شوقي‌بنام، دبير ستاد برگزاري هفته روابط‌عمومي ضمن تاييد مباحث مطرح شده گفت: رسيدن به شرايط مطلوب در حوزه روابط‌عمومي كشور نيازمند نوعي همكاري و هماهنگي مابين دستگاه‌هاي مختلف است تا با تدوين و بكارگيري برخي آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي منطبق با شرايط روز، شاهد شكوفايي و نوعي جهش در فعاليت‌هاي روابط‌عمومي‌هاي كشور باشيم .
شوقي‌بنام ادامه داد: به طور مثال عدم وجود مقررات و دستورالعمل‌هاي مشخص در خصوص نحوه استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي به عنوان يكي از ابزارهاي هوشمند، سبب شده علاوه بر برخوردهاي سليقه‌اي در اين خصوص شاهد آسيب رسيدن به اصل موضوع كه همان اطلاع‌رساني دقيق و شايسته به مخاطبان است، باشيم .
لازم به ذكر است دوازدهمين همايش روابط‌عمومي الكترونيك با موضوع اصلي روابط‌عمومي الكترونيك و تغيير در نهادها، مدل‌ها و روندهاي مديريتي و ششمين كنفرانس روابط‌عمومي و صنعت با موضوع روابط‌عمومي، صنعت و رهبري تغيير ارديبهشت‌ماه سال آينده برگزار خواهد .
علاقمندان به اين همايش‌ها مي‌توانند با مراجعه به سايت www.7pr.ir و تماس تلفني از طريق شماره 88807453 نسبت به كسب اطلاعات بيشتر اقدام نمايند .

 

منبع: روابط‌عمومي و بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران