شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش بازار جهاني در ارتباط با تبليغات، روابط عمومي، و خدمات مرتبط، براي سال 2017
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 08:01 کد خبر:27762
ايالات متحده آمريكا با سهم 20 درصدي خود از بازار سال 2016 كه معادل 90 ميليارد دلار مي باشد، بزرگ ترين بازار در زمينه صنعت تبليغات، روابط عمومي و خدمات وابسته در سال 2016 بود. ژاپن در اين ليست در جايگاه دوم قرار دارد، با سهمي در حدود 10 درصد از بازار و رقمي معادل 60 ميليارد دلار.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بازار تبليغات، روابط عمومي، و خدمات وابسته سبب تشكيل موسساتي شده است كه ارائه دهنده خدمات در زمينه برنامه ريزي، توسعه، ساخت و مديريت تبليغات و فعاليت هاي تبليغاتي مي باشند.


به گزارش گروه ترجمه شارا از لندن به نقل از پي آر نيوز (2017/PRNewswire)، ايالات متحده آمريكا با سهم 20 درصدي خود از بازار سال 2016 كه معادل 90 ميليارد دلار مي باشد، بزرگ ترين بازار در زمينه صنعت تبليغات، روابط عمومي و خدمات وابسته در سال 2016 بود. ژاپن در اين ليست در جايگاه دوم قرار دارد، با سهمي در حدود 10 درصد از بازار و رقمي معادل 60 ميليارد دلار. چين با سهم 10 درصدي و رقمي معادل 40 ميليارد دلار، سومين بازار بزرگ در اين ارتباط محسوب مي شود. استراليا با سهم 2 درصدي خود از بازار سال 2016، پايين ترين جايگاه را در بين كشورهاي برجسته در زمينه تبليغات، روابط عمومي و خدمات وابسته دارا مي باشد. ساير كشورها در اين ارتباط جمعا 25 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص دادند. 


بر اساس اين گزارش، با افزايش ديجيتالي شدن و پيشرفت در زمينه رسانه هاي اجتماعي، بازاريابي موتورهاي جستجو، بازاريابي محتوا و فن آوري تجارت الكترونيك، موسسات تبليغاتي و روابط عمومي نيز به سرعت در حال تغيير مسير و حركت به سمت استفاده از كمپين هاي ديجيتال مي باشند.

 

به عنوان پيامد افزايش نفوذ اينترنت و كاربران گوشي هاي هوشمند، انتظار مي رود كه كمپين هاي بازاريابي محتواي آنلاين سه برابر موثر تر از كمپين هاي سنتي عمل كرده و كاهش هزينه 62 درصدي در اين ارتباط اتفاق افتد. چنين كمپين هاي ديجيتالي در جهت رشد وب سايت رسانه هاي اجتماعي بر مبناي كاربر مانند فيس بوك، توييتر، اينستاگرام و پنترست، و ديگر پورتال هاي اينترنتي مانند گوگل و نت‌فليكس هدف گذاري شده اند.

 

 علاوه بر اين، اين وب سايت ها به تجارت ها اجازه پيگيري و بررسي عملكرد و اثربخشي آن از طريق اطلاعات در زمان واقعي را مي دهند. اين مسئله به شركت ها كمك مي كند تا كمپين هاي روابط عمومي و استراتژي هاي بازاريابي آينده خود را برنامه ريزي نمايند.

 

بر اساس گزارش گروه آلتيمتر، 78 درصد از شركت هاي جهاني قصد تاسيس تيم هاي بازاريابي مستقل رسانه هاي اجتماعي خود را در سال 2016 داشته اند. اين ميزان در سال 2015، 71 درصد و در سال 2012، 67 درصد بوده است.