شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : در گفتگو با امير سركندي، مدير موسسه مطهرنت پارس مطرح شد: اشتراكات حوزه روابط عمومي و نرم افزارهاي موبايل
یکشنبه، 26 دی 1395 - 03:03 کد خبر:27650
واحد روابط عمومي قلب تپنده يك سازمان و هر تغييري كه بخواهد در سازمان شكل بگيرد از روابط عمومي شروع مي شود. با توجه به سابقه 18 ساله در زمينه IT، آنچه كه مي تواند باعث ترويج استفاده از نرم افزارهاي كاربردي دستگاه هاي هوشمند در سازمان ها شود، واحد روابط عمومي است.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- امير سركندي در حال حاضر مدير موسسه مطهرنت پارس تحت نام برند MTeam است كه تا كنون بيش از 400 نرم افزار موبايل تخصصي و سازماني در بازارهاي بين المللي توليد و انتشار داده است. داشتن يك محصول تخصصي در زمينه روابط عمومي و همچنين داشتن سخنراني در سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ما را بر آن داشت كه با ايشان از نزديك به گفتگو بنشينيم.

سلام، لطفا خودتان را معرفي بفرماييد:
امير سركندي هستم، يكي از مديران شركت MTeam كه تا الان تجربه پروژه هاي سازماني و استارتاپي زيادي را در حوزه IT داشته ايم.

چند سال هست كه در زمينه IT فعاليت داريد، لطفا شرح مختصري از فعاليت هاي خودتان در اين زمينه بفرماييد:
مدت زمان 18 سال هست كه در زمينه هاي مختلف صنعت IT مشغول به فعاليت هستيم. در حال حاضر و با توجه به تغييرات فراوان تكنولوژي و استفاده روز افزون افراد از نرم افزارهاي موبايل در موسسه مطهر نت پارس به عنوان اولين شركت دانش بنيان صنعتي در حوزه طراحي و توليد نرم افزارهاي موبايل در حال فعاليت هستيم. تاكنون توانسته ايم نرم افزارهاي تخصصي در حوزه روابط عمومي، نظارت بر عملكرد كاركنان، آموزش كاركنان، مديريت ارجاعات، برگزاري كنفرانس هوشمند، برگزاري نمايشگاه مجازي، ايجاد پلتفرم هاي خريد و فروش تحت اپليكيشن ها، نظرسنجي، خبرخوان هاي هوشمند و ... طراحي و توليد كنيم كه خوشبختانه با استقبال خوبي در بازارهاي داخلي و بين المللي مواجه شديم.

فكر مي كنيد كليد موفقيت نرم افزارهاي شما در جامعه هدف چيست؟
توجه به نيازهاي جامعه هدف است كه با تحقيقات، بررسي و آناليز تعداد بسيار زيادي نمونه در هر يك از اصناف و گروه ها به دست آمده و تركيب آن با تكنولوژي روز دنيا مهمترين عامل استقبال عمومي افراد جامعه بوده است.

به عنوان يكي از سخنرانان سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران بفرماييد كه چرا موضوع روابط عمومي براي شما جذابيت داشته است؟
واحد روابط عمومي قلب تپنده يك سازمان و هر تغييري كه بخواهد در سازمان شكل بگيرد از روابط عمومي شروع مي شود. با توجه به سابقه 18 ساله در زمينه IT، آنچه كه مي تواند باعث ترويج استفاده از نرم افزارهاي كاربردي دستگاه هاي هوشمند در سازمان ها شود، واحد روابط عمومي است. امروزه در دنيا كارآمدترين نوع ارتباط با مخاطبان سازماني، نرم افزارهاي موبايل هستند.

لطفا بيشتر از اشتراكات حوزه روابط عمومي و نرم افزارهاي موبايل براي مخاطبان ما تعريف كنيد:
نرم افزارهاي موبايل يك نوع رسانه هستند كه براي انعكاس فعاليت هاي سازمان، جمع آوري بازخورد و نظرات مخاطبين سازمان نياز به ابزاري نوين، به روز و سريع به وجود آمده اند. تعيين استراتژي محتوا مهمترين حوزه فعاليت روابط عمومي هاست. از سوي ديگر تعيين استراتژي محتوا كليدي ترين ويژگي در موفقيت و ترويج يك نرم افزار موبايل سازماني است. وقتي با يك سازمان به عنوان كارفرما مواجه هستيم، محتوا و نظارت بر آن اهميت ويژه اي پيدا مي كند، به همين دليل است كه به نظر من روابط عمومي ها بايستي مسئول اداره نرم افزارهاي موبايل اختصاصي سازمان ها باشند.

نقش نرم افزارهاي كاربردي موبايل را روابط عمومي چگونه ارزيابي مي كنيد؟
موفقيت تمامي نقش هايي كه براي روابط عمومي شمرده مي شود، اعم از نظام هاي فرعي توليد، توزيع، تطبيق و غيره بر اساس نظريات كاتز و كان، ارتباط با محيط عمومي و نظارت بر نحوه برقراري ارتباط موثر بر يك پايه استوار است و آن تاكيد بر يك پيام واحد در تمامي اين پروسه است. اگر يك روابط عمومي يك پيام مشخص نداشته باشد، حتي در صورتي كه بتواند با مخاطب سازمان ارتباط خوبي برقرار كند، ارتباط اثربخش نخواهد بود.

 

در بين تمامي ابزارها و رسانه هايي كه يك مدير روابط عمومي در اختيار دارد، نرم افزارهاي موبايل، كارايي و اثربخشي بيشتري دارد. چرا كه رسانه اي شخصي و يك درگاه ارتباطي با هر فرد به صورت منحصر به فرد است. از سوي ديگر نرم افزارهاي موبايل مي توانند در گرفتن بازخورد از مطالب به شدت اثربخش باشند. نرم افزارهاي موبايلي به صورت تعاملي پياده سازي مي شوند آيينه اي تمام  نما از تك  تك افرادي باشند كه از طريق نرم افزار موبايل با سازمان در ارتباطند. البته بايد در نظر داشت كه نرم افزارهاي موبايل جايگزين مجاري ارتباطي سازماني نيستند بلكه مكمل و تجميع كننده تمامي رسانه ها و ارتباطات سازماني اند. پس به صراحت مي توان گفت موثرترين عامل در يك روابط عمومي هوشمند هستند.