شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ارتباط بين استفاده از رسانه هاي اجتماعي و نارضايتي از زندگي نزد كودكان و نوجوانان
پنجشنبه، 16 دی 1395 - 02:07 کد خبر:27558
محققان انگليسي، در خاتمه نظرسنجي از 4 هزار كودك و نوجوان 10 تا 15 ساله انگليسي، دريافتند كه كودكان و نوجواناني كه بيشتر وقت خود را با گشت و گذار در رسانه هاي اجتماعي صرف مي كنند، كمتر از زندگي خود رضايت دارند.




شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- محققان انگليسي، در خاتمه نظرسنجي از 4 هزار كودك و نوجوان 10 تا 15 ساله انگليسي، دريافتند كه كودكان و نوجواناني كه بيشتر وقت خود را با گشت و گذار در رسانه هاي اجتماعي صرف مي كنند، كمتر از زندگي خود رضايت دارند. نتايج به دست آمده نشان داد كه حتي صرف يك ساعت وقت در فيس بوك مي تواند سطح رضايت از زندگي را 14 درصد كاهش بدهد. جالب اينكه اين مساله بر روي دختران بيشتر از پسران اثر مي گذارد.

دانشمندان احتمال مي دهند كه كاهش سطح رضايت ممكن است ناشي از روبرو شدن كودك و نوجوان با قلدري هاي اينترنتي، نداشتن وقت كافي براي شركت در فعاليت هاي اجتماعي مفرح يا حتي مقايسه سطح زندگي خود با سطح زندگي ساير كاربران رسانه هاي اجتماعي، باشد.

همانطور كه گفته شد، يافته هاي جديد، از نتايج به دست آمده از نظرسنجي كه در فاصله سال هاي 2010 تا 2014 انجام شد، استخراج شده اند. در اين نظرسنجي از كودكان و نوجوانان خواسته شد كه احساس خود را درباره تكاليف درسي، ظاهر خود، دوستان، اعضاي خانواده و به طور كلي وضع زندگي شان شرح بدهند.

همچنين از شركت كنندگان خواسته شد كه نوع رسانه اجتماعي و مدت زماني كه صرف گشت و گذار در آن مي كنند را اعلام كنند. 45 درصد از شركت كنندگان اعلام كردند كه در روزهاي هفته، كمتر از 1 ساعت را صرف آن مي كنند در حالي كه 10 درصد نيز بيش از 4 ساعت از رسانه هاي اجتماعي استفاده مي كنند.