شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سخنران سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران: وظيفه روابط عمومي‌ها ارتقاء دانش عمومي جامعه است
یکشنبه، 5 دی 1395 - 07:42 کد خبر:27408
كيفيت ارتباطي مفهوم بسيار مهمي است كه پيوند عميقي با دانش دارد. دانش است كه مي‌تواند كيفيت ارتباطات را ارتقاء دهد و يك شهروندي رضايتمندي را توليد كند. لذا دستگاه‌ها عميقاً نيازمند چنين سطح از دانش عمومي هستند...

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر سعيدرضا عاملي استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در گفتگو با ستاد خبري سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران گفت: فن‌آوري‌هاي ارتباطات و اطلاعات يا به تعبيري دقيق‌تر فن‌آوري‌هاي فضاي مجازي اين امكان را فراهم مي‌كند كه ما بتوانيم با استفاده از صنعت داده‌كاوي و شخصي‌سازي اين اطلاعات، اطلاعات را در اختيار فرد متناسب با حوزه‌ علايق و مسئوليت‌هايش قرار دهيم. روابط عمومي به عنوان پيشخوان واحدهاي خصوصي و دولتي كه مسئوليت پرتاب دستگاه‌ها را بر عهده دارد مي‌تواند با شناسايي همه ذي‌نفعان رسمي و غيررسمي و تشخيص حوزه‌ علايق آن‌ها كه به شكل سيستمي انجام مي‌گيرد مثل شبكه‌ اجتماعي كه افراد بر اساس علايق آن را تيك مي‌زنند و بر مبناي حوزه‌ علايق ارتباطات شبكه‌اي براي افراد ايجاد مي‌كند و آن‌ها را در جريان ورود داده‌هاي جديد در بستر شبكه‌اي قرار مي‌دهد.


بنابراين اين امكان از طريق صنعت فراگير فضاي مجازي فراهم شده تا ما بتوانيم داده‌ها را طبقه‌بندي كنيم و بر مبناي الگوريتم‌هاي ارتباطي در اختيار فرد يا افراد قرار دهيم.


از طرفي امروز بحث شخصي‌سازي اطلاعات، موضوع مهمي است. چرا كه افراد در يك سطحي از دانش واحد نيستند و در سطوح دانشي متكثري قرار دارند، كه اين فضاي الگوريتمي محيط مجازي اين امكان را فراهم مي‌كند كه ما بتوانيم متناسب با شخص داده در اختيارش بگذاريم.


لذا اين موضوع مستلزم اين است كه با پورتال‌هاي پيچيده و چند منظوره‌تري در دستگاه‌هاي كشور داشته باشيم و روابط عمومي مي‌تواند نقش مهمي در اين حوزه داشته باشد.


نكته ديگري كه در اين حوزه ‌ حائز اهميت است اين است كه يكي از وظايف روابط عمومي‌ها ارتقاء دانش عمومي است، ضمن اين كه وظيفه دارند نسبت به ارتقاء دانش حرفه‌اي خود و تخصصي خود اقدام كنند. ارتقاء دانش عمومي سازمان سطوح مختلفي دارد كه يكي از آن‌ها ارتقاء سطح ارتباطات بين فردي در يك سازمان است. به عبارتي، ايجاد يك كلاس بالايي از ارتباطات مبتني بر احترام به حقوق ديگران، انجام وظايف شغلي و انجام وظايفي كه مبتني بر مسئوليت‌هاي اجتماعي است و به عبارتي، اين دانش عمومي تا حدودي وارد حوزه‌ كيفيت ارتباطي مي‌شود.


كيفيت ارتباطي مفهوم بسيار مهمي است كه پيوند عميقي با دانش دارد. دانش است كه مي‌تواند كيفيت ارتباطات را ارتقاء دهد و يك شهروندي رضايتمندي را توليد كند. لذا دستگاه‌ها عميقاً نيازمند چنين سطح از دانش عمومي هستند كه هم بتوانند در ارتباطات دروني سازمان با كيفيتي بالا ارتباطات را تأمين كنند و هم در ارتباط با ساير مراجعين و ذي‌نفعان و مشتريان سازمان بتوانند اين رضايت را تأمين كنند كه دانش عمومي است كه از طريق فضاي مجازي امكان ارتباطات را به سطح سودفردي و سودجمعي و سود ملي و فراملي و سود جهاني توسعه دهد كه اين امكان از طريق مديريت دانش‌هاي نوين به اين شكل فراهم مي‌شود.
 

گفتني است سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با موضوع "روابط عمومي دانش محور و مديريت محتوا"، با حمايت انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، انجمن بين المللي روابط عمومي، انجمن متخصصان روابط عمومي و برخي دانشگاه هاي خارجي و داخلي و با شركت استادان، مديران و كارشناسان صاحب نام، 19 دي ماه 1395در مركز همايش هاي بين المللي المپيك برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي كنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمايند.