شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فعاليت‌هاي روابط عمومي بايدمبتني بر معرفت‌شناسي محيط پيراموني باشد
دوشنبه، 29 آذر 1395 - 09:34 کد خبر:27342
مديريت دانش همان معرفت‌شناسي است كه نسبت به محيط و پديده‌هايي كه در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت مي‌كنيم و مخاطبان مي‌باشد تعريف و تبيين مي شودو روابط عمومي دقيقاً همين كار را، يعني ايجاد پيام و ارسال آن را انجام مي‌دهد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر علي اكبر فرهنگي پدر علم مديريت رسانه ايران در گفتگو با ستاد خبري سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران گفت: به نظرم من در راستاي اين كه روابط عمومي‌ها بتوانند نقش مهمي در اعتلاي دانش مديريت داشته باشند و از طريق مديريت و راهبري دانش‌هاي گذشته و نوين به جايگاه مناسبي دست يابند بايستي مواردي را مد نظر قرار داديكي اينكه بايد نسبت به يك مسأله شناخت كامل ايجاد شود كه آن نيز داراي دو بعد ايده‌آل و ماورايي يا هستي‌شناسي و زميني و واقعي است.

 

در واقع در بعد هستي‌شناسي دانش‌ها نيازمند معرفت‌شناسي هستيم كه بايد از كليه ابزارها و روش‌ها به دو صورت مكتوب و غير مكتوب براي دريافت و ارسال پيام‌ها به گيرندگان آن استفاده شود.از سوي ديگر در اين حيطه اگر قرار است دانش در قالب پيام‌هايي به مخاطبان ارائه شود يا به عبارتي با مديريت درست آن نقش مهمي در سازمان‌دهي پيام داشته باشيم، بايستي ماهيت انسان و مخاطباني كه مورد نظر هستند را ارزيابي كنيم، در واقع مخاطب‌شناسي موجب مي‌شود كه دقيقاً مطابق خواسته‌ها و نيازهاي مخاطب حركت كنيم.در اين مسير و جهت انتقال پيام طراحي شده بر اساس دانش و پژوهشي كه مبناي اقداماتمان قرار گرفته‌اند، ناچار هستيم از يك روش مناسب استفاده كنيم.


بنابراين بايد بگوييم مديريت دانش همان معرفت‌شناسي است كه نسبت به محيط و پديده‌هايي كه در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت مي‌كنيم و مخاطبان مي‌باشد تعريف وتبيين مي شود و روابط عمومي دقيقاً همين كار را، يعني ايجاد پيام و ارسال آن را انجام مي‌دهد مثلاً پيامي نظير افزايش سطح و ميدان مطالعه و كتابخواني تا تبليغ كالايي خاص بايد از همين مسير و روش استفاده شود.


همچنين در اين فرايند دو قصد و هدف مورد نظر قرار دارد، يا فقط هدف اطلاع‌رساني و انتقال پيامي به مخاطب است يا اين كه در اين مسير قصد داريم رفتارها را عوض كنيم و آن‌ها را متقاعد كنيم كه در فعاليت‌هاي روابط عمومي كه بر پايه‌ دانش معرفت‌شناسي و ايجاد هماهنگي ميان ساير علوم باشد، هر دوي اين موارد بايد مد نظر قرار گيرد.

 

گفتني است سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با موضوع "روابط عمومي دانش محور و مديريت محتوا"، با حمايت انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، انجمن بين المللي روابط عمومي، انجمن متخصصان روابط عمومي و برخي دانشگاه هاي خارجي و داخلي و با شركت استادان، مديران و كارشناسان صاحب نام، 19 دي ماه 1395در مركز همايش هاي بين المللي المپيك برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي كنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمايند.