شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فريد قاسمي: كارگزاران روابط عمومي بايد به اهميت توليد محتوا اعتقاد داشته باشند
یکشنبه، 28 آذر 1395 - 07:53 کد خبر:27323
در حوزه روابط عمومي نبايد افرادي به كار گرفته شوند كه از سر رفع تكليف يك سري فعاليت‌ها را انجام دهند بلكه بايد از كساني استفاده كرد كه به اهميت توليد محتوا اعتقاد داشته باشند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- فريد قاسمي در گفتگو با ستاد خبري سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با بيان اين مطلب گفت: بايد تجربه‌هاي دروني سازمان‌ها به شكل مكتوب در آيد و در غالب ميراثي براي آيندگان و امروزي‌ها باشد و از آن بهره‌مند شوند، كه در اين بخش كار نظام‌مند و ساماندهي شده براي توليد محتوا كمتر وجود دارد.


وي مي‌افزايد: يكي از نشانه‌هاي اين كه محتوايي توليد مي‌شود ولي به كار گرفته نمي‌شود، اين است كه شاهد دوباره‌كاري‌ها و تكرارها هستيم.


وي با اشاره به اين مطلب كه ما در يك دوران گذار تاريخي قرار داريم، همه‌ ملت‌ها و كشورها در همين دوران گذار، سرنوشت خود را ترسيم مي‌كنند، گفت: در كشور ما شرايطي ايجاد شده كه توسعه فن‌آوري‌ها نوعي جبر پديد آورده و ما در حال پوست‌اندازي هستيم. در نقطه گذار و تصور اين است همه مسائلي كه در جامعه جريان دارد به فضاي وب منتقل مي‌شود و جامعه بدون كاغذ در سازمان مطرح شده است.


اين مورخ تاريخ مطبوعات ايران تصريح كرد: در چنين شرايطي اگر موفق شويم محتواي خوب و درستي آماده كنيم و ارائه دهيم كار تخصصي در حوزه‌ توليد محتوا انجام گرفته است. در واقع در اين بخش نيز بايد هر كس در حوزه‌ تخصصي خود آفريننده‌ محتوا باشد، به اين منظور كه نسبت به موضوعي كه در مورد آن مطلب ارائه مي‌شود اشراف كامل داشته باشد تا بتواند مستندسازي كرده و آن محتوا را به كار گيرد.


قاسمي اظهار كرد: توليد محتوا، پايه‌ رشد و توسعه و پيشرفت است و لذا به همين جهت نبايد دست كم گرفته شود. در واقع بيش از آن بايد به فكر پژوهش و به كارگيري آن محتوا باشيم. چرا كه اگر اين حلقه‌هاي به هم پيوسته تحقق نيابد و نتوانيم محتوا را به كار بگيريم به مقصود نمي‌رسيم.


وي گفت: به نظر من در حوزه روابط عمومي نبايد افرادي به كار گرفته شوند كه از سر رفع تكليف يك سري فعاليت‌ها را انجام دهند بلكه بايد از كساني استفاده كرد كه به اهميت توليد محتوا اعتقاد داشته باشند.


دكتر فريد قاسمي گفت: هر سازمان و نهادي بايد در ظرف خود ارزيابي شود، ما شاهد هستيم در برخي سازمان‌ها فهم و انديشه و منظومه‌ فكري حاكم است و نشانه‌هاي آن را مي‌توان از عملكرد بيروني آن‌ها تشخيص داد، يعني محتواي علمي با فهم و انديشه توليد شده در نظام عملكردي يك سازمان مشهود است. در مقابل نيز شاهد هستيم برخي عملكردها كاملاً نشانه‌ آن است كه كارها از سر رفع تكليف انجام مي‌شود.


وي در پايان گفت: محتواي علمي در روابط عمومي اگر بر پايه‌ هوشمندي و نتيجه توليد شود مي‌تواند مقدمه‌اي براي كارهاي بعدي و گام‌هاي مثبت سازمان قلمداد شود.

 

گفتني است سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با موضوع "روابط عمومي دانش محور و مديريت محتوا"، با حمايت انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، انجمن بين المللي روابط عمومي، انجمن متخصصان روابط عمومي و برخي دانشگاه هاي خارجي و داخلي و با شركت استادان، مديران و كارشناسان صاحب نام، 19 دي ماه 1395در مركز همايش هاي بين المللي المپيك برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي كنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمايند.