شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آينده پژوهي در كار و كسب
سه شنبه، 23 آذر 1395 - 11:16 کد خبر:27290
يكي از ايراداتي كه به تحقيقات كمي در بازاريابي گرفته مي شود، اين است كه تلاش مي شود با مطالعه آماري و عدد و رقمي رفتار مصرف كننــدگان در گذشته، به تصميم سازي هايي براي آينده بپردازد، در حالي كه با عينك ديروز و امروز نمي توان به فردا نگاه كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، يكي از ايراداتي كه به تحقيقات كمي در بازاريابي گرفته مي شود، اين است كه تلاش مي شود با مطالعه آماري و عدد و رقمي رفتار مصرف كننــدگان در گذشته، به تصميم سازي هايي براي آينده بپردازد، در حالي كه با عينك ديروز و امروز نمي توان به فردا نگاه كرد.

به همين دليل است كه در كشورهاي توسعه يافته خصوصا آمريكا ميزان اقبال به تحقيقات كيفي و دستيابي به اطلاعات و روند هاي مغز خزنده و ضمير ناخودآگاه فزوني گرفته است. به عبارتي لازم است براي موفقيت در تصميم گيري هايي كه براي آينده گرفته مي شود تا حد امكان تعصب به زمان گذشته و زمان حال را به حداقل برسانيم و اين به طراحي هوشمندانه آينده نياز دارد كه موضوع علم آينده پژوهي است.

آينده پژوهي علم طراحي هوشمندانه آينده است و كسب و كارها به شدت به آن نياز دارند. چون آنچه تاكنون توانسته است مشتريان را راضي و خشنود كند بي شك براي تامين رضايت و خشنودي مشتريان فردا كفايت نمي كند و در اين مسير سازمان هايي كه چشم اندازهاي شفاف از موضوعات و رويدادهاي مختلف دارند و ديدي جامع نسبت به مسائل دارند، موفق خواهند بود.

كتاب آينده پژوهي در كار و كسب تاليف پرويز درگي، مدرس دانشگاه و مشاور و محقق بازاريابي سعي دارد دريچه ديگري را به روي مديران و كارشناسان سازمان ها باز كند تا فقط در حصار فعاليت ها و پيروزمندي هاي روزمره باز نمانند و با آينده پژوهي، به نو آوري بپردازند.

در بخشي از اين كتاب آمده است: داشتن شفافيت كامل در شهرت كسب و كارها ضروري خواهد شد و شركت ها بايد تلاش بيشتري كنند تا مورد توجه قرار گيرند و افراد به آنها اعتماد كنند. براي اينكه يك شركت معتبر باشيد وعده اي كه برند شما مي دهد و تجربه مصرف كننده از آن بايد كاملا با عملكردتان همخواني داشته باشد.خدماتي به وجود خواهد آمد كه در آن چالاكي بسيار بالا خواهد بود و به كسب و كارهاي جديد و رويكردهاي همكاري الهام مي بخشد تا مبتني بر تعامل باشد.

اين كتاب 175 صفحه اي در سه فصل توسط انتشارات بازاريابي منتشر شده است

 

منبع: فرصت امروز