شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توييتر تريبون رايگاني را به كاركنان حرفه اي روابط عمومي ارايه مي دهد
دوشنبه، 21 اسفند 1391 - 00:41 کد خبر:2706
براي بنگاه هاي كسب و كار بسيار مهم است كه تصوير و شهرت عمومي كسب و كار را از طريق مبارزات خلاقانه روابط عمومي مديريت كنند.

شارا، زهرا بابازادگان- اگر تصور مي كرديد كه روابط عمومي كه شامل فعاليت هايي از قبيل نوشتن اطلاعيه هاي خبري در مطبوعات، ارتباط با رسانه ها و حضور در رويدادهاست، يك چيز و  استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي اهداف بازاريابي چيز ديگري بود، به خاطر اين طرز تفكر بخشوده خواهيد شد. اما در دنياي ديجيتال امروز نمي باشد. اين امر چندان شفاف نيست. هر دو رشته، زير بناي يكديگرند بنابراين داشتن درك خوبي از اين كه چگونه مي توان از توييتر براي كمك به فعاليت هاي روابط عمومي استفاده كرد بسيار مهم است.

 

در زير به برخي از شيوه هاي استفاده از توييتر براي كمك به دستيابي به اهداف استراتژيك روابط عمومي آمده است:

 

پيدا كردن فرصت هاي پوشش رسانه اي

توييتر به طور فزاينده اي به عنوان يك ابزار كشف شده توسط مصرف كنندگان و كسب و كار استفاده مي شود. نه تنها مي تواند مشتريان بالقوه را بيابيد، بلكه مي تواند براي درك آنچه كه انتشارات در حال نشر دارند و آنچه را كه چاپ كرده اند، مورد استفاده قرار گيرد.

جستجو براي واژه هاي كليدي مربوط به يك كسب و كار، انتشارات هدف شما (كه شما بايد به هر حال آنها را دنبال كنيد) و... همه مي توانند فرصتي براي پوشش بيابند.

 

پيدا كردن روزنامه نگاران مربوطه

هنگام خواندن مقالات مرتبط از چاپ و انتشارات آنلاين تان، توجه داشته باشيد كه نويسندگان چه كساني هستند و آنها را در توييتر دنبال كنيد. من همچنين پيشنهاد مي كنم كه آن ها را در فهرستي دسته بندي كنيد به اين ترتيب به راحتي مي توانيد جريان توييتر خود را فيلتر كنيد. گزارشگران اغلب در مورد آنچه كه در حال كار بر روي آن هستند و يا قرار است بزودي بر روي آن كار كنند مطلب مي نويسند.

علاوه بر اين، توييتر ايميل هايي با پيشنهادات مشابه به علايق كنوني شما برايتان مي فرستد، كه يك منبع بسيار مفيد براي شما مي باشد. به عنوان مثال، هنگامي كه شما به دنبال روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان هستيد كه در يك زمينه و يا منطقه جغرافيايي خاص كار مي كنند، به شما افراد مشابهي از طريق توييتر پيشنهاد خواهد شد. اين مي تواند كليدي براي پيدا كردن انتشارات هدف جديد باشد.

 

تماس با نشريات و روزنامه نگاران

با انجام فعاليت هاي فوق، ممكن است درخواستي از يك روزنامه نگار ببينيد كه كسب و كار شما مي تواند نظر مثبتي به آن ارائه دهد و پاسخدهي از همان جايگاه كاملا قابل قبول خواهد بود. اما اگر رقيبي داريد كه در تعقيب شماست، لازم است به خبرنگار  پيام مستقيم بدهيد كه اطمينان دهد شما خلف وعده نخواهيد كرد.

راه ديگر براي هشدار به خبرنگاران در مورد اخبارتان ارسال يك پيام با لينكي به مطبوعات و يا وبلاگ تان است. اگر بارها و بارها ايميل فرستاده و يا براي تماس با يك نويسنده خاص تلاش كرده ايد، ممكن است بهتر باشد توييتي به عنوان پيگيري مطلب مورد نظر بفرستيد. با توجه به اين كه حجم ايميل هاي دريافتي خبرنگاران بالاست تعدادي از روزنامه نگاران بر روي شبكه هاي اجتماعي واكنش بسيار سريعتري نشان مي دهند.

 

كار شبكه اي

همانطور كه ممكن است در يك كنفرانس براي ديدار با تاثيرگذاران، مشتريان و يا مشتريان بالقوه و روزنامه نگاران حضور يابيد، شما مي توانيد از توييتر براي كار شبكه اي استفاده كنيد.

 

تغيير روابط عمومي

هر حرفه اي روابط عمومي به شما خواهد گفت كه اين صنعت به طور چشمگيري در كنار رشد آنلاين تغيير كرده است. بسياري از روزنامه نگاران ديگر زماني براي گفتگو با تلفن ندارند زيرا مسئوليت چاپ هاي متعدد و بخش هاي ديجيتال را به عهده دارند و با ايميل بمباران مي شوند. بنابراين براي بنگاه هاي كسب و كار بسيار مهم است كه تصوير و شهرت عمومي كسب و كار را از طريق مبارزات خلاقانه روابط عمومي مديريت كنند.

استفاده موثر از توييتر، تنها يك مثال از اين دست است كه چگونه در دنياي ديجيتال امروز، اين امكان وجود دارد تا از طريق فرصت هاي ارزشمند پوشش رسانه اي جايگاه كسب و كار خود را ارتقا داد. به طور قابل ملاحظه، توييتر تريبون رايگاني را به كاركنان حرفه اي روابط عمومي ارايه مي دهد كه مي تواند بازده معناداري داشته باشد.