شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رسانه؛ ابزار مهم فرهنگ سازي
جمعه، 5 آذر 1395 - 13:21 کد خبر:27008
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر عليرضا ابراهيم پور، مديرعامل بيمه ملت، روز سه شنبه مورخ 95/09/02 در جمع خبرنگاران برنامه هاي راهبردي بيمه ملت را تشريح كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر عليرضا ابراهيم پور، مديرعامل بيمه ملت، روز سه شنبه مورخ 95/09/02 در جمع خبرنگاران برنامه هاي راهبردي بيمه ملت را تشريح كرد.

به گزارش روابط عمومي بيمه ملت، دكتر ابراهيم پور با تاكيد بر رويكرد جديد بيمه ملت و توجه خاص بر نيازهاي بيمه اي خانواده ها به محصولات ويژه اين شركت اشاره كرد و گفت بيمه هاي خانواده شامل بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري، مستري زنان خانه دار، مستمري پايه و مكمل، تحصيل فرزندان، بيمه جهيزيه و بيمه تامين سرمايه، بيمه سپرده زندگي، بيمه درمان تكميلي خانواده و ... از محصولات بيمه ملت است كه بر اساس نياز خانواده ها طراحي شده و قابل ارائه مي باشد.
وي با اشاره به بيمه درمان خانواده اظهار كرد: در اين طرح خانواده مي تواند با پرداخت مبالغ تعيين شده از خدمات درماني در قالب بيمه تكميلي استفاده كنند.

دكتر ابراهيم پور همچنين به كارت اعتباري بيمه ملت بعنوان محصول انحصاري اين شركت اشاره كرد و افزود: اين كارت در اختيار گروه هاي مختلف از جمله كارمندان دولت، سازمان ها، نهادها، موسسات، پزشكان، وكلا و... قرار گرفته است و اين افراد با استفاده از كارت هاي اعتباري مي توانند اقدام به خريد كليه اجناس و محصولات ارائه شده در فروشگاه ها به صورت قسطي نمايند و بيمه ملت پرداخت اقساط اين كارت ها را نزد فروشنده ها بيمه خواهد كرد.


مديرعامل بيمه ملت با اشاره به مشكلات موجود در صنعت بيمه خاطر نشان كرد: اصلي ترين مشكل موجود در صنعت بيمه عدم توسعه فرهنگ بيمه در كشور است كه اشكال در ساختار عملكردي بيمه، وجود انحصار در صنعت بيمه، اشكال در ساختار نظام آموزش و پرورش، ضعف در قوانين و مقررات، وجود نرخ هاي تكليفي، عدم اعتقاد به اهميت صنعت بيمه در سالم سازي اقتصاد، عدم هماهنگي بين مجموعه عوامل داخلي اقتصاد، ضعف دانش عمومي و ضعف آگاهي و ضعف تبليغات، مشكلات تورم و اقتصادي، عدم توجه به رضايت مشتري، كمبود نيروي انساني متخصص، ضعف در خلاقيت و نوآوري و نامناسب بودن نرخ هاي بيمه اي از مشكلات اصلي صنعت بيمه از مهمترين عوامل موثر در اين عقب ماندگي فرهنگي است. دكتر ابراهيم پور در ادامه سخنان خود با تاكيد بر بازگشت اميدبخش دكتر همتي به بيمه مركزي و اشاره به تجربه ارزشمند 12 ساله ايشان در مسند هدايت بيمه مركزي، اظهار اميدواري كرد، با درايت و دلسوزي ايشان و تلاش و همسويي شركتهاي بيمه، اقدامات موثري را در جهت فرهنگ سازي انجام دهيم. وي رسانه را ابزار مهم فرهنگ سازي دانست و تاكيد كرد براي فرهنگ سازي در صنعت بيمه به زمان طولاني براي تبديل يك كنش به فرهنگ نياز داريم و نقش رسانه نيز در اين ميان بسيار كليدي است.


مديرعامل بيمه ملت همچنين خاطر نشان كرد: اين شركت تاكنون شعبه نداشته و ايجاد شعب در دستور كار اين مجموعه قرار گرفته كه با توسعه و ارتقا شبكه فروش محقق مي شود و از برنامه هاي اين شركت مي توان به ارائه محصول مناسب، نرخ دهي مناسب و كيفيت ارائه خدمات در راستاي ارتقا جايگاه بيمه ملت در صنعت بيمه اشاره كرد.


دكترابراهيم پور همچنين به برنامه هاي راهبردي بيمه ملت اشاره كرد و گفت: پذيرش ريسك و توسعه پرتفوي، برقراري حاكميت شركتي، توسعه شبكه فروش، حفظ سرمايه هاي انساني، توجه به نيازهاي مشتريان، حفظ توانگري مالي، مديريت وصول مطالبات و.... از برنامه هاي اصلي شركت است.


وي از راه اندازي باشگاه مشتريان بيمه ملت خبر داد و اعلام كرد: شعار ما بيمه ملت، بيمه خانواده بوده و تمركز اين مجموعه بر ارائه محصولات مرتبط با خانواده است.