شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي؛ موضوع كتاب‌ماه علوم اجتماعي
سه شنبه، 15 اسفند 1391 - 16:11 کد خبر:2679

شارا- شصت‌ويكمين كتاب ماه علوم اجتماعي كه ويژه فروردين‌ماه منتشر خواهد شد به معرفي، نقد و بررسي كتاب‌هاي عرصه «روابط عمومي‌ها» مي‌پردازد و مي‌كوشد با نگاهي تحليل‌گرانه تازه‌هاي نشر غير ايراني را كه هنوز ترجمه نشده‌اند، معرفي كند.-

سردبير كتاب ماه علوم اجتماعي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رويكرد اصلي خود را توجه به عرصه‌هاي مغفول يا كمتر كار شده در حوزه علوم اجتماعي معرفي كرد و گفت: در رويكرد جديد تدوين كتاب ماه علوم اجتماعي فضايي معادل 30 تا 40 درصد از اين نشريه به موضوع پرونده اختصاص دارد. در اين بخش محققان به شكل ويژه‌اي كتاب‌هاي مرتبط با موضوع اصلي كتاب ماه را نيز ارزيابي مي‌كنند.

دكتر محمدرضا رسولي با اشاره به اين كه تاكنون شماره ويژه‌اي به موضوع كتاب‌هاي حوزه روابط عمومي در كتاب ماه اختصاص نيافته است، اظهار كرد: قصد داريم در شماره‌هاي بعدي اين نشريه در سال 92 موضوع روزنامه‌نگاري را نيز به شكل تخصصي پيگيري كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه نحوه ارتباط و تعامل كتاب ماه علوم اجتماعي با محققان و نويسندگان اين حوزه چگونه است؟ گفت: علاوه بر ايميل و پايگاه اطلاع‌رساني كتاب ماه، فراخوان‌هايي نيز براي همكاري با دانش‌آموختگان رشته علوم اجتماعي به دانشگاه‌هاي مرتبط ارسال مي‌شود. در اين راستا افزون بر تعامل با محققان پيشين كتاب ماه، سفارش نگارش مقاله يا گفت‌وگو با صاحبان آثار اين حوزه يا پژوهشگراني كه در عرصه‌هاي مدنظر مقالاتي داشته‌اند، در برنامه كاري ما قرار دارد.

رسولي كه دكتراي علوم ارتباطات دارد، درباره فعاليت كتاب ماه براي سال 92، گفت: علاوه بر پوشش مغفولات اين حوزه تصميم داريم كتاب‌ها و منابع مردم‌شناسي و روانشناسي اجتماعي را نيز نقد و بررسي و تازه‌هاي نشر اين حوزه را معرفي و تحليل كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه علم به واسطه ماهيت خود، ساختاري خشك دارد، براي تلطيف اين فضا در ماهنامه تخصصي كتاب ماه علوم اجتماعي چه اقداماتي انجام مي‌شود؟ گفت: هرچند هدف اصلي اين نشريه بر اساس اساسنامه آن معرفي و نقد و بررسي كتاب‌هاي تخصصي اين حوزه است و نمي‌توانيم تغييراتي را در محتواي مطالب ايجاد كنيم، مي‌كوشيم تا حد امكان با ايجاد تغييراتي در ساختار نشريه و نحوه نشر آن اعم از تنوع در صفحه‌آرايي و ايجاد جذابيت در جلد اثر اين نشريه را براي مخاطبان تخصصي‌ خواندني‌تر كنيم.

كتاب ماه علوم اجتماعي هر ماه با صاحب امتيازي موسسه خانه كتاب توليد و به عرصه‌هاي پژوهشي و دانشگاهي عرضه مي‌شود.